hoe speakers vervangen in twingo
wie kan me vertellen hoe je op de makkelijkste manier bij de voorspeakers van een twingo kan komen? ik wil die standaard koektrommels gaan vervangen voor wat beters maar weet even zo gauw niet hoe ik hier het makkelijkst bij kan komen.... heb al gesearched maar kon hier niets over vinden.. 

-
Nou dat is best wel een leuk werkje.
Je moet de grote torxbout onder aan het dashbord losschroeven en dan de schroefjes van de boxen losdraaien aan de voorkant.
Dan kan je de hele box met houder eruit halen.
Let wel op als je andere boxen koopt de orginele zitten met een houder/adapter vast dus je moet even de schoefjes losboren waarmee de box op de adapter vast zit.
Als je dat hebt gedaan kan je de nieuwe boxen erop maken en dan met de orginele schroeven vastzetten.
Zo heb ik het ook gedaan.
Het is even een werkje maar het geeft resultaat.
En de stekkers moet je ook even aanpassen zitten namelijk de orginele van renault aan.
Hoop dat je wat kan met mijn info.
Groeten Jeffrey
Je moet de grote torxbout onder aan het dashbord losschroeven en dan de schroefjes van de boxen losdraaien aan de voorkant.
Dan kan je de hele box met houder eruit halen.
Let wel op als je andere boxen koopt de orginele zitten met een houder/adapter vast dus je moet even de schoefjes losboren waarmee de box op de adapter vast zit.
Als je dat hebt gedaan kan je de nieuwe boxen erop maken en dan met de orginele schroeven vastzetten.
Zo heb ik het ook gedaan.
Het is even een werkje maar het geeft resultaat.
En de stekkers moet je ook even aanpassen zitten namelijk de orginele van renault aan.
Hoop dat je wat kan met mijn info.
Groeten Jeffrey
-
graag gedaan.
Daar is het forum voor om elkaar te helpen he
Groeten Jeffrey
Daar is het forum voor om elkaar te helpen he

Groeten Jeffrey
nope nog niet.. zat te denken aan pioneer aangezien ik dit altijd al goede kwaliteit heb gevonden, heb je andere ideeën? Wat voor maat zit er trouwens standaard in?Ron(nie) schreef:Idd ff een rot werk. Heb je al een vervanger voor die boxjes?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb er zelf een setje JVC in, op zich klinkt het wel ok als je niet teveel verwacht van je installatie, op het moment dat je wel meer kwaliteit wilt moet je ff goed rondkijken aangezien het een erg kleine maat is die er in kan. FF goed rondkijken dus en kijken wat je ermee wilt bereiken.

-
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb me bij pioneer een composetje gevonden speciaal voor de twingo die heb ik me besteld.
Omdat inderdaad de ruimte klein is en je geen zwaare boxen erin kan plaatsen.
Vandaar dat ik heb gekozen voor die composet.
Is speciaal gemaakt voor de twingo.
Met vriendelijke groet.
Jeffrey
Omdat inderdaad de ruimte klein is en je geen zwaare boxen erin kan plaatsen.
Vandaar dat ik heb gekozen voor die composet.
Is speciaal gemaakt voor de twingo.
Met vriendelijke groet.
Jeffrey
Absoluut voor 16,5cm speakers gaan. Geld investeren in 10cm speakers is echt doodzonde. Als je creatief bent, maak je gewoon zelf deurbakken. Ben je niet creatief, dan kun je altijd deurbakken aanschaffen bij. http://www.vangelderenhifi.nl
[img]http://www.vangelderenhifi.nl/contents/ ... t%2098.jpg[/img]
[img]http://www.vangelderenhifi.nl/contents/ ... t%2098.jpg[/img]
ik vind die deurbakken wel absurd duur..... 119 eurie, ik ben wel handig genoeg om ze zelf te maken echter heb ik er weinig zin in.. ik wil dus wel de standaard 10cm ruimte gebruiken, en ik zit er aan te denken om hier een JBL setje in te plaatsen namelijk deze:
[img]http://www.rondevries.nl/catalog/images/GTO425E.jpg[/img]
2-weg meervoudige luidspreker - Belastbaarheid 35 Watt RMS - 100 Watt piekvermogen - Gevoeligheid 92 dB - Frequentiebereik 90 Hz - 21 kHz - Inbouwdiepte 5.4 cm - Inbouwdiameter 9.1 cm - Plus One woofer conus
uiteraard ga ik deze wel eerst ergens beluisteren
achter zouden het deze worden;
[img]http://www.jbl.com/car/products/images/ ... GTO526.jpg[/img]
13cm 2 weg coaxiale speaker. 45W RMS / 130W Max. 70-21000 Hz. Sens: 92dB/W/m
[img]http://www.rondevries.nl/catalog/images/GTO425E.jpg[/img]
2-weg meervoudige luidspreker - Belastbaarheid 35 Watt RMS - 100 Watt piekvermogen - Gevoeligheid 92 dB - Frequentiebereik 90 Hz - 21 kHz - Inbouwdiepte 5.4 cm - Inbouwdiameter 9.1 cm - Plus One woofer conus
uiteraard ga ik deze wel eerst ergens beluisteren

achter zouden het deze worden;
[img]http://www.jbl.com/car/products/images/ ... GTO526.jpg[/img]
13cm 2 weg coaxiale speaker. 45W RMS / 130W Max. 70-21000 Hz. Sens: 92dB/W/m
Laatst gewijzigd door madtraxx op wo 23 nov 2005 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
inmiddels is de audio in mijn twingo vervangen door 2 setjes pioneer speakers, voor zitten ts-e1075 en achter ts-e1375, nu heb ik van iemand een magnat classic 360 versterker overgekocht en hier wil ik dus een sub op gaan aansluiten nu zie ik dat de meeste subs al gauw meer dan 300watt rms nodig hebben, en eigenlijk wil ik hier ook nog ovale pioneers op aansluiten (ts-a6921) wat is nu raadzaam is de versterker sterk genoeg om een sub van 350watt rms en 2 80watt rms speakers op aan te sluiten?
Volgens mij doe je het steeds weer omgekeerd, eerst kopen en dan nadenken wat je nodig hebt
. Voor mijn gevoel heb je zeker 150W rms nodig om een sub aan te sturen en dan heb je enkele subs die weinig vermogen lekker vinden. De meeste hebben inderdaad meer nodig om lekker los te komen. Klopt het trouwens dat de specs van de magnat 2 X 90 Watt + 1 X 180 Watt / 4 Ohm zijn? Volgens mij zijn het ook nog niet eens rms waarden.
Pak bijv. een JL 10W0 of 12W0 en die zal heel aardig spelen op de magnat versterker. Tis een kwestie van goed inbouwen en goed afregelen en dan kun je wel iets met de versterker, maar het is alles behalve ideaal

Pak bijv. een JL 10W0 of 12W0 en die zal heel aardig spelen op de magnat versterker. Tis een kwestie van goed inbouwen en goed afregelen en dan kun je wel iets met de versterker, maar het is alles behalve ideaal

Voor zover ik weet zijn het de rms waarden, het is inderdaad 2x90 + 1x180watt, de vorige eigenaar stuurde er een sub van 300watt rms en 2 hoedenplank speakers mee aan, en dat is altijd goed gegaan en klonk ook erg goedStefan S. schreef:Volgens mij doe je het steeds weer omgekeerd, eerst kopen en dan nadenken wat je nodig hebt![]()
. Voor mijn gevoel heb je zeker 150W rms nodig om een sub aan te sturen en dan heb je enkele subs die weinig vermogen lekker vinden. De meeste hebben inderdaad meer nodig om lekker los te komen. Klopt het trouwens dat de specs van de magnat 2 X 90 Watt + 1 X 180 Watt / 4 Ohm zijn? Volgens mij zijn het ook nog niet eens rms waarden.

Tja, wat is goed en wat klinkt goed? Ik bedoel dat het allemaal erg smaakgevoelig is en de één heeft een hogere eis dan een ander. Indien je dezelfde set met een andere versterker hoort, dan vind je het vorige misschien helemaal niet meer klinken
. Conclusie: vind je het zelf mooi klinken , dan gewoon kopen en inbouwen