Peter5GTT BS project (Einde project, onderdelen te koop)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Aandrijfas zit er weer onder.
Hij is wel iets dunner dan de vorige, maar het is er wel 1 voor de gtt :S .
Iemand een idee hoe dat zit?
Of heb ik dan toch per ongeluk de verkeerde gekregen?

Banden zijn gisteren al binnen gekomen via de autobandenmarkt.nl.
Top service daar, vrijdag bestellen maandag in huis.
Zijn toch maar Rainsport geworden aangezien die qua prijs kwaliteit gewoon goed scoren.
Volgende keer gaan we rondom voor Toyo`s.

En dan vrijdag voor apk.
Heb ondertussen alles vervangen wat er vervangen moest worden.
Dus neem aan dat die er nu netjes doorheen gaat.

Kan ik zondag lekker planken naar Zwolle.
Waarschijnlijk z`n laatste ritje dit jaar, aangezien de buitenkant strak gemaakt gaat worden.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je hebt holle en massieve aandrijfassen, jij hebt nu dus een massieve.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Steven schreef:Je hebt holle en massieve aandrijfassen, jij hebt nu dus een massieve.
Achso, nou beter dan maar weer.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Goed bezig Peet, mooie aanvulling voor de blauwe stoet zondag
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik kom niet met een blauwe...
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

blauwe stoet????
Alleen bleu sport of alle blauwe kleuren :D
Heerlijk weer een franse auto
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Als het maar donkerblauw is Leon :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Zo, eindelijk is het dan zover.
Ik heb weer APK duurde ff maar ja ik had er geen haast mee.
En ik reed er toch bijna niet mee.

Hij is er met vlag en wimpel door heen gegaan.
Mag ook wel nadat er weer een klein vermogen is in geinvesteerd.

Morgen ga ik ff bij een schade hersteller langs om te kijken wat er allemaal aan gedaan moet worden.

Waarschijnlijk een complete spuitbeurd en een zooi putjes en deukjes wegwerken.
Tevens nieuwe knipperlampies en nieuwe deurbakken.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Zo vandaag ff langs geweest bij een schadehersteller.
Mooi prijsje gemaakt, moet alleen zelf m`n verf regelen, tenminste zelf m`n kleur regelen.
We gaan eerst de voorkant strak maken (bumper, voorschermen grill en motorkap).
En de achterklep spuiten.

Als dat allemaal meevalt, wordt die waarschijnlijk helemaal gespoten.
Maar dat zien we dan wel weer.

Er zit in ieder geval schot in de zaak.
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Lekker!

Blijft hij gewoon in de BS kleur?? Is wel de mooiste kleur ;)
Alleen nog maar VW!
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Nee die van Peter blijft 432 is al een keer eerder overgespoten.

Originele BS kleur is 449
VLK Groep
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

449 bah bah bah
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Robert-Jan schreef:Nee die van Peter blijft 432 is al een keer eerder overgespoten.

Originele BS kleur is 449
Wist ik nie :)

Evengoed mooie kleur ;)
Alleen nog maar VW!
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Robert-Jan schreef:Nee die van Peter blijft 432 is al een keer eerder overgespoten.
Weet je zeker dat dat wat ik heb 432 is ??
Zou anders wel makkelijk zijn om de verf te bestellen.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

peter5GTTurbo schreef:
Robert-Jan schreef:Nee die van Peter blijft 432 is al een keer eerder overgespoten.
Weet je zeker dat dat wat ik heb 432 is ??
Zou anders wel makkelijk zijn om de verf te bestellen.
Volgens mij is het 432, maar je kan het ff laten checken bij een spuiterij
VLK Groep
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Robert-Jan schreef:
peter5GTTurbo schreef:
Robert-Jan schreef:Nee die van Peter blijft 432 is al een keer eerder overgespoten.
Weet je zeker dat dat wat ik heb 432 is ??
Zou anders wel makkelijk zijn om de verf te bestellen.
Volgens mij is het 432, maar je kan het ff laten checken bij een spuiterij
Klopt die BS stond te koop bij een handelaar in Amersfoort..., en was al een keer over gespoten in de keur Bue Methyl 432 :)
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Ivo8hoven schreef:
Robert-Jan schreef:
peter5GTTurbo schreef:
Robert-Jan schreef:Nee die van Peter blijft 432 is al een keer eerder overgespoten.
Weet je zeker dat dat wat ik heb 432 is ??
Zou anders wel makkelijk zijn om de verf te bestellen.
Volgens mij is het 432, maar je kan het ff laten checken bij een spuiterij
Klopt die BS stond te koop bij een handelaar in Amersfoort..., en was al een keer over gespoten in de keur Bue Methyl 432 :)
Had ik toch gelijk
VLK Groep
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

jochem de haas schreef:449 bah bah bah
dat vind ik nou ook
Immer wieder die verdammte Holländer
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

-Ray- schreef:
jochem de haas schreef:449 bah bah bah
dat vind ik nou ook
432 is veel beter joh :lol:.
VLK Groep
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Amersfoort ??

Ik heb hem uit de Bilt vandaan.
Ben eigenlijk best benieuwd wie allemaal dat hok van mij heeft bereden.


Maare Bleu Methyl 432 moet het zijn dan ?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jouw bleusport kwam ik vroeger al tegen op internet. (Y)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

En ja hoor het is weer eens zover.
Gisteren uit de bios vandaan naar huis, blokje was lekker op temperatuur (duurt ff met dit weer) begin van de snelweg dus ik trap m`n gas in...... Poefff. Heel veel witte rook...
Gelijk de motor afgezet en naar de kant gegaan, kap omhoog veel gesis en gestoom, koelvloeistof vaatje was ineens een stuk leger, witte smurrie aan de binnenkant van m`n oliedop.
Inderdaad een kapotte koppaking.
Geen idee waar het deze keer aan heeft gelegen, kromme kop misschien.
In ieder geval ken ik weer ff gaan sleutelen.

Is het verstandig om nu de kop te laten vlakken? En moet ik nu m`n hele blok schoonmaken, dus ook ff m`n carterpan dus eigenlijk weer m`n hele blok eruit? Of is het een kwestie van kop er af olie en koelvloeistof eruit nieuwe koppakking en alles weer vastzetten?

Het spuiten wordt nu wel weer ff uitgesteld.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

kop kan je ff nameten, maar eigenlijk is zo'n ding in zulke gevallen vrijwel altijd krom; laten vlakken dus.
rev it like a rental
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Balen :(
Maar idd, kop laten vlakken na zo'n gevalletje is meestal wel nodig :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

das flink balen :(

maar ik zou die kop wel ff naar een specialist brengen, groot kans dat ie krom is...enne om die carter eronderuit te krijgen moet het blok een stukkie getild worden, dus kun je em net zo goed helemaal d'r uit trekken...als die kop eraf ligt is dat dan nog maar een klein beetje werk...
wel weer dikke klotezooi :s
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Denk dat er nu dus een flinke revisie beurt aan zit te komen.
Dan wel van het oude blok.
Heb er nog 1 liggen en zag dat de revisiesets bij MB in de aanbieding waren.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Peet weet nog wel een bedrijfje wat cilinderkoppen vlakt, mocht je hulp nodig hebben bel maar ff.
VLK Groep
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat was toch een achterbergblok wat je er nu inhebt?

Schiet weer lekker op dan...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Als je GT verder goed reed.. waarom revisie?? De auto van pierre heeft bijna 450K gereden met orgineel blok.

Dus waarom zo moeilijk doen. Gewoon kop vlakken of een andere goede kop scoren en die monteren.

gelijk een spesso koppakking er tussen en sterke kopbouten en gaan.. 1 dag sleutelen
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Steven schreef:Dat was toch een achterbergblok wat je er nu inhebt?

Schiet weer lekker op dan...
Zou idd een achterbergblok zijn.


Heb hier nog een kop liggen van m`n andere blok dus maby gaat die er voor nu ff op.

Op dit blok zat al een versterkte koppaking en wederom gemonteerd met sterke kopbouten.
Wil alleen graag weten waar die de geest heeft gegeven.

In ieder geval gaat er 1 kop richting MB en dan gaat er gelijk een Carb mee die kant op.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

jij hebt ook echt geen geluk hè....
Immer wieder die verdammte Holländer
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

-Ray- schreef:jij hebt ook echt geen geluk hè....
I know, had al weer net iets teveel met dat ding gereden.
En dan vraagt ze gelijk weer om aandacht.
Kut auto is het ook.
Ach dit weekend maar weer eens vrolijk sleutelen.

Het is al bijna een routineklus
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Geen betalend lid meer Peter?

wel balen dat je wagen weer kapot is (N)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Paul1916v schreef:Geen betalend lid meer Peter?

wel balen dat je wagen weer kapot is (N)
Nee ik zie nou ook net dat ik geen avatar meer heb.
Zal wel ff kijken hoe hoog het peil van m`n rekening is.


ja is idd weer balen, ach het is ook maar een hobby auto, maar dan mag die wel iets langer blijven rijden.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Nou vandaag ff een prijs opgaaf gedaan voor het vlakken van m`n kop, hier ff een stukkie uit de mail.
Geachte heer,
Hierbij wat info.
Exacte prijs is altijd beter af te geven als u de kop laat zien. Toch vind u hieronder wat prijzen voor bepaalde bewerkingen die voor kunnen komen. vlakken 4 cil. a 24,- de-en montage kop op basis van uurloon a 50,-/uur kleppen slijpen/schuren a 4,-/stuk klepzittingen slijpen a 4,-/stuk klepzittingen eventueel vernieuwen tbv gas 30,-/stuk kleppen stellen op basis van uurloon a 50,-/uur
Al met al best nette prijzen dacht ik zo.
Weet alleen niet of het slijpen van m`n kleppen veel zin heeft.
Iemand enig idee?
Plaats reactie