
De renaultjes
velgen maken m een stuk beter af zo ipv dat goude 

?Patrick L. schreef:gewoon een leuk fotootje (gepikt uit het fototopic), vindt die Rob zo`n lekker ding![]()
![]()
Ja, leuke kleur die wieltjes. Vind dat lichtgrijze altijd toch maar een beetje bekaaid uitzien. Ziet er net uit.

Jaloers Marco?MarcoG schreef:?Patrick L. schreef:gewoon een leuk fotootje (gepikt uit het fototopic), vindt die Rob zo`n lekker ding![]()
![]()
Ja, leuke kleur die wieltjes. Vind dat lichtgrijze altijd toch maar een beetje bekaaid uitzien. Ziet er net uit.
Staat em goed die donkergrijze wielen, ik heb hem zondag ook al even staan te bewonderen. 

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
thanx,
vind ze ook wel ok nu, moest er eerst ff aan wennen.
volgende klusje is de linkerdeur vervangen, skirts opnieuw zien vast te krijgen, dikkere downpipe monteren en uitlaat aanpassen, maar ja eer ik daar weer zin in heb zitten we denk al in 2006...
vind ze ook wel ok nu, moest er eerst ff aan wennen.
volgende klusje is de linkerdeur vervangen, skirts opnieuw zien vast te krijgen, dikkere downpipe monteren en uitlaat aanpassen, maar ja eer ik daar weer zin in heb zitten we denk al in 2006...

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Ik denk dat ik een probleempje heb met de gtt
,
laatst controlleerde ik of er nog genoeg koelvloeistof in het vaatje zat, kom ik een hoop smurrie tegen, drijft van die drap boven op, grijsachtige substantie. In eerste instantie denk ik meteen, koppakking lek.
Maar de wagen verbuikt geen koelvloeistof, heb bij de peilstok een aansteker gehouden geen geknetter van water wat eventueel in de olie zou kunnen zitten.ook geen stoomboot effcet uit de uitlaat. vind het maar raar, wat kan nog meer zo`n smurrie veroorzaken?
vind wel dat de turbo de laatste tijd niet meer zo fel inkomt, bouwt wel druk op maar mis de douw in de rug.
kan het ook zijn dat er door de turbo olie bij water kan komen?
iemand suggesties wat ik kan doen om de oorzaak te vinden??

laatst controlleerde ik of er nog genoeg koelvloeistof in het vaatje zat, kom ik een hoop smurrie tegen, drijft van die drap boven op, grijsachtige substantie. In eerste instantie denk ik meteen, koppakking lek.
Maar de wagen verbuikt geen koelvloeistof, heb bij de peilstok een aansteker gehouden geen geknetter van water wat eventueel in de olie zou kunnen zitten.ook geen stoomboot effcet uit de uitlaat. vind het maar raar, wat kan nog meer zo`n smurrie veroorzaken?
vind wel dat de turbo de laatste tijd niet meer zo fel inkomt, bouwt wel druk op maar mis de douw in de rug.
kan het ook zijn dat er door de turbo olie bij water kan komen?
iemand suggesties wat ik kan doen om de oorzaak te vinden??

Helaas alleen lekke kop of koppaking veroorzaakt dit.. Je kunj nog onder kleppendeksel kijken of die nog schoon is.. Maar hou hem maar op een lekke koppakking. Turbo is niet de schuldige Of misschien een lek in de radiator, maar dat kan ook bijna niet..
Dus sleutelze
Dus sleutelze

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
vind het maar raar, normaal verbruikt ie dan toch ook koelvloeistof?
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
dan is het toch de koppakking, heb idd gemerkt dat hij meer olieverbruikt als normaal
, gebruikt nauwelijks olie, maar laatst voor de eindjeaarsmeeting ff gepeilt en bijna een liter moeten bijschudden, vond ik al vreemd,
ben al een ander topic tegen gekomen waar een hoop info staat (van Rudo geloof ik) dus ga meer eens shoppen bij MB Maurice binnenkort...

ben al een ander topic tegen gekomen waar een hoop info staat (van Rudo geloof ik) dus ga meer eens shoppen bij MB Maurice binnenkort...
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
...en een paar maanden verderen nog steeds staat ie stil, de GT. De koppakking moet vervangen worden, de koppeling moet er ook meteen aan geloven. Dus gaat het blok eruit.
Paar dagen geleden toch maar eens begonnen met loshalen van slangen, kabels etc
eerst maar de kap eraf.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gt01.JPG[/img]
toen wat koelslangen los, dat heb ik boven het afvoer putje gedaan
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gt02.JPG[/img]
daarna wat slangen doorgespoeld met water en de tuinslang , maar de smurrie gaat er niet makkelijk uit,
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/slang.JPG[/img]
dit is wat ik opgevangen heb in een bak, smerige drap...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/smurrie.JPG[/img]
vervolgens nog wat slangen eruit, en de radiateur. daar draaide ik een moer kapot waar de onderste olieleiding opkomt
Dit kon gelukkig nog gemaakt worden bij een radiateur-servicebedrijf, morgen haal ik em weer op.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gtt04.JPG[/img]
Paar dagen geleden toch maar eens begonnen met loshalen van slangen, kabels etc
eerst maar de kap eraf.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gt01.JPG[/img]
toen wat koelslangen los, dat heb ik boven het afvoer putje gedaan

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gt02.JPG[/img]
daarna wat slangen doorgespoeld met water en de tuinslang , maar de smurrie gaat er niet makkelijk uit,
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/slang.JPG[/img]
dit is wat ik opgevangen heb in een bak, smerige drap...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/smurrie.JPG[/img]
vervolgens nog wat slangen eruit, en de radiateur. daar draaide ik een moer kapot waar de onderste olieleiding opkomt

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/gtt04.JPG[/img]
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
het wordt steeds leger in de motorruimte...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/zooi.JPG[/img]
als het blok eruit is maak ik meteen van de gelegenheid gebruik om de turbo te vervangen door ene de minder km`s gedraaid heeft..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/turbo.JPG[/img]
tevens komt er een dikke downpipe op met een dikkere uitlaat naar achteren..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/uitlaat.JPG[/img]
eindigend met een ...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/eindje.JPG[/img]
dat wordt dus ook weer lassen, maar dat komt wel als het blok er weer in zit.
Ik hoef alleen nog de motorsteunen en de kabel naar de startmotor los te maken en dan kan de motor eruit getakeld worden. Ik hoop dat ik vrijdagavond de takel van Wilco heb, dan kan ik daar zaterdag mee beginnen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/zooi.JPG[/img]
als het blok eruit is maak ik meteen van de gelegenheid gebruik om de turbo te vervangen door ene de minder km`s gedraaid heeft..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/turbo.JPG[/img]
tevens komt er een dikke downpipe op met een dikkere uitlaat naar achteren..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/uitlaat.JPG[/img]
eindigend met een ...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/eindje.JPG[/img]
dat wordt dus ook weer lassen, maar dat komt wel als het blok er weer in zit.
Ik hoef alleen nog de motorsteunen en de kabel naar de startmotor los te maken en dan kan de motor eruit getakeld worden. Ik hoop dat ik vrijdagavond de takel van Wilco heb, dan kan ik daar zaterdag mee beginnen

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
dat eindtukje heb ik idd via marktplaats gekocht, iemand uit venlo die vaker "snel"renault spul aanbiedt volgens mij.
Het kost me af en toe wel wat moeite om deze Vijf alive te houden, maar kan het nog steeds niet over mijn hart krijgen deze te slopen (wat wel eens door mijn hoofd gaat...)
Het kost me af en toe wel wat moeite om deze Vijf alive te houden, maar kan het nog steeds niet over mijn hart krijgen deze te slopen (wat wel eens door mijn hoofd gaat...)

Ik snap dat "slopen" principe niet. Je verkoopt 3 onderdelen los (voor de rest is toch geen hond te vinden), heb machtig verlies en de rest gaat met oud ijzer de smelter in.
Arme 5
Aan de andere kant begrijp ik de drang wel, om die fok renault te mollen en em een lesje te leren!!!
gnar gnar
Arme 5

Aan de andere kant begrijp ik de drang wel, om die fok renault te mollen en em een lesje te leren!!!

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Kopt, daarom staat ie nu zonder blok in mij garage
Steek er weer wat euros in voor een jaartje fun, volgend jaar maar weer verder kijken hoe het met de roest staat.... 

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Afgelopen zaterdag weer verder gegaan met de vijf, takel bij Bo-Rent gehaald, die van Wilco was "vermist".
Vervolgens mbv een sleepkabel het blok eruit gehaald...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/takel.JPG[/img]
hier komt wat...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/takel2.JPG[/img]
en los van zijn vetrouwde plekkie..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/takel3.JPG[/img]
het blok is geland....
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/blok.JPG[/img]
ECHO, ECHO, echo.....
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/motorruim.JPG[/img]
de turbo is ook niet meer wat het was, zit een flinke scheur in het huis, wat dat witte is weet ik nog niet...lekkage?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/turbooud.JPG[/img]
nadat het blok eruit was heb ik het in de takel boven het putje gehangen en zo goed mogelijk schoon gespoten met de hogedrukreiniger, daarna ook de motorruimte schoongespoten. Ik denk dat ik subframe ga behandelen met hamerrite tegen roesten en een gedeelte van de binnenkant motorruimte opnieuw spuit. Deze week kan de kop er af en ter controle naar een revisiebedrijf, ook moet de bak eraf voor een andere koppelingset, to be continued
Vervolgens mbv een sleepkabel het blok eruit gehaald...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/takel.JPG[/img]
hier komt wat...
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/takel2.JPG[/img]
en los van zijn vetrouwde plekkie..
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/takel3.JPG[/img]
het blok is geland....
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/blok.JPG[/img]
ECHO, ECHO, echo.....
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/motorruim.JPG[/img]
de turbo is ook niet meer wat het was, zit een flinke scheur in het huis, wat dat witte is weet ik nog niet...lekkage?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/turbooud.JPG[/img]
nadat het blok eruit was heb ik het in de takel boven het putje gehangen en zo goed mogelijk schoon gespoten met de hogedrukreiniger, daarna ook de motorruimte schoongespoten. Ik denk dat ik subframe ga behandelen met hamerrite tegen roesten en een gedeelte van de binnenkant motorruimte opnieuw spuit. Deze week kan de kop er af en ter controle naar een revisiebedrijf, ook moet de bak eraf voor een andere koppelingset, to be continued

-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
goed bezig patrick, nu weet ik wat met te wachtgen staat 

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
thanx heren,
het was idd het zonnetje waarbij ik zoiets had , het wordt weer tijd om de GTT uit te laten!
Maar ja, zo ver is het nog niet. Vandaag de koppakkingset en kopbouten binnen, van MB. Eens kijken of ik morgenavond de kop eraf haal...
het was idd het zonnetje waarbij ik zoiets had , het wordt weer tijd om de GTT uit te laten!
Maar ja, zo ver is het nog niet. Vandaag de koppakkingset en kopbouten binnen, van MB. Eens kijken of ik morgenavond de kop eraf haal...
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
vetrouw die turbo zowiezo niet, dus er komt gewoon een andere op
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
en weer een stapje verder, zojuist de kop eraf gehaald en weggebracht om af te laten afpersen voor de zekerheid....morgen weer ophalen
.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/cilinderkop1.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/cilinderkop2.JPG[/img]
viel me op dat de moertjes van het uitlaatspruitstuk erg los zaten, moet je die borgen ofzo als ik ze weer monteer?
eens kijken of ik zaakje zaterdag weer kan monteren, moet de bak erook nog ff afhalen om de koppeling te vervangen, mischien ook meteen de krukaskeering vervangen, iemand nog tips?

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/cilinderkop1.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/cilinderkop2.JPG[/img]
viel me op dat de moertjes van het uitlaatspruitstuk erg los zaten, moet je die borgen ofzo als ik ze weer monteer?
eens kijken of ik zaakje zaterdag weer kan monteren, moet de bak erook nog ff afhalen om de koppeling te vervangen, mischien ook meteen de krukaskeering vervangen, iemand nog tips?
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
even nieuwe koperen zelfborgende moeren halen bij de brezan ofzo, gaan ze ook niet meer loszitten.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
vandaag de cylinderkop opgehaald, was niet zo`n goed nieuws, tijdens afpersen blijkt er een scheurtje in een oliekanaal te zitten
die kop kan ik niet meer gerbuiken , dus ff rondgebeld en kan er wel aan ene komen, waarschijnlijk van een ph1.
deze laat ik denk ik ook ff afpersen en mischien vlakken (zo min mogelijk).
die kop ligt al een tijdje, advies van Riel gekregen om er nieuwe kleprubbertjes in te zetten, maar hoe krijg je die veren ingedrukt? iemand een tip?
is er nog verschil tussen een ph1 en ph2 kop, muv de pingelsensor?

die kop kan ik niet meer gerbuiken , dus ff rondgebeld en kan er wel aan ene komen, waarschijnlijk van een ph1.
deze laat ik denk ik ook ff afpersen en mischien vlakken (zo min mogelijk).
die kop ligt al een tijdje, advies van Riel gekregen om er nieuwe kleprubbertjes in te zetten, maar hoe krijg je die veren ingedrukt? iemand een tip?
is er nog verschil tussen een ph1 en ph2 kop, muv de pingelsensor?
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
volgens mij is de hoek van de kleppenstand iets anders...
cilinders wel oke?
cilinders wel oke?
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Gewoon een klein puntbektangetje gebruiken.Patrick L. schreef:
die kop ligt al een tijdje, advies van Riel gekregen om er nieuwe kleprubbertjes in te zetten, maar hoe krijg je die veren ingedrukt? iemand een tip?
Of bedoel je de klepveren??
Dan moet je ff een lijmtang verbouwen.
Even een "U" uit de bek van de tang halen en dan zet je hem over je klepveer heen.
Even aandraaien en je je kan alles loshalen.
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
menno, wat gebruik jij dan?Menno schreef:Nooit koperen moertjes daar gebruiken, daarvoor wordt 't veel te heet.Gerard race GT schreef:even nieuwe koperen zelfborgende moeren halen bij de brezan ofzo, gaan ze ook niet meer loszitten.
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Aha, goeie tip ga ik zeker eens proberen, thanxpeter5GTTurbo schreef:Patrick L. schreef:
Gewoon een klein puntbektangetje gebruiken.
Of bedoel je de klepveren??
Dan moet je ff een lijmtang verbouwen.
Even een "U" uit de bek van de tang halen en dan zet je hem over je klepveer heen.
Even aandraaien en je je kan alles loshalen.

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
krassen bedoel je? paar krasjes gezien.Bram (vospower) schreef:volgens mij is de hoek van de kleppenstand iets anders...
cilinders wel oke?
Meestal doe ik gewoon goed aanpoeieren, en dan later nog eens na-trekken. Je kunt ook van die ovaal geknepen moeren gebruiken.Patrick L. schreef:menno, wat gebruik jij dan?Menno schreef:Nooit koperen moertjes daar gebruiken, daarvoor wordt 't veel te heet.Gerard race GT schreef:even nieuwe koperen zelfborgende moeren halen bij de brezan ofzo, gaan ze ook niet meer loszitten.
rev it like a rental
die moeren die gerard bedoelt zijn verkoperde stalen moeren met een ovaal geknepen gedeelte aan de bovenzijde.
deze borgen erg goed maar zijn wel voor eenmalig gebruik en je kan ze altijd weer los krijgen.
nog een tip ze zijn er ook in sleutelwijdte 12mm ideaal voor de moeilijke plekken als in-en uitlaatspruitstukken.
ik heb er erg goede ervaringen mee en in de racerij worden ze ook veel gebruikt.
deze borgen erg goed maar zijn wel voor eenmalig gebruik en je kan ze altijd weer los krijgen.
nog een tip ze zijn er ook in sleutelwijdte 12mm ideaal voor de moeilijke plekken als in-en uitlaatspruitstukken.
ik heb er erg goede ervaringen mee en in de racerij worden ze ook veel gebruikt.