Multi riem vervangen nu storing megane Phase2 1.9dti 1999

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
@rnoud

Van het weekend ben ik stil komen te staan langs de snelweg met een kapotte multiriem.
Deze heb ik vervangen, maar als ik nu ga rijden dan gaat het lampje van de electrische storing branden (voorgloeilampje)
Ook levert de motor weining vermogen en "nagelt" hij meer en maakt meer herrie.

Ik heb de accu al opgeladen.
Computer gereset door de polen tegen elkaar te houden.
Laadstroom gemeten van de dynamo deze is oke.

Kan het zijn dat ik hem toch bij de dealer moet laten resetten?
Of zou de gloeispiraal kapot zijn en blijven gloeien? Zoja kan je dit zelf testen?

Als iemand tips heeft, hoe je bijvoordeeld zelf de computer kan uitlezen zijn die erg welkom. (heb een auto gehad waarbij je dat zelf kon door draadjes door te verbinden en dan kwam de storing op het dashboard te staan).

Het gaat hier om een PhaseII uit 1999 1.9dti
Remco_Rs
Contacteer:

Zelf uitlezen zal niet gaan ,daar zalje voor naar de dealer moeten gaan.Maar je hebt grote kans dat er een stukje Multieriem tussen je distributie gekomen is ,en daar door de distributie van tijd af is gegaan.
mtbiker

zo een mégane heeft toch een OBD-2 stekker, onze mégane 1.9DTI van 2001 en een coupé van 96 of 97 kan ik toch zelf uitlezen en resetten.
viper

distributie zeker controleren na dat je alternator rien is over gegaan om een of andere reden want de kans is veel te groot dat er stukken in zitten en als die een tand versprongen is dan heb je die problemen die he nu hebt hoor dus nakijken die handel !!!!!
Fleetwood

dit meld ie op het megane forum...

probleem opgelost.

De distributie was idd versprongen, ligt een nieuwe op en loopt weer als een trein.
Bedankt voor de tips

http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/inde ... pic=2797.0
ik word er zoo moei van.
viper

die had ook nog nooit gehoord van subforums :lol:
@rnoud

Nee idd :lol:

Maar iedereen toch bedankt
Plaats reactie