Hoi ik heb eens een vraagje.
Sinds een maand ben ik eigenaar van een Renault Clio 2 Phase 2.
Hij is van November 2002 en heeft net 30.000 Dkm gelopen.
Nu heb ik hem vandaag naar de Renault dealer (van Gorp te Rotterdam) gebracht omdat hij voor de laatste controle beurt moet en een APK keuring (de eerste keer).
Gelijk laat ik een paar kleine dingen nakijken zoals een koppelingspedaal dat te stroef gaat, een linker raam dat een beetje piept als ik hem naar benee laat zakken, en nog wat kleine zaken.
Nu dacht ik.... laat ik eens aan die knul vragen of hij de onderhouds history van deze wagen voor me kan achterhalen.
Geen probleem... de wagen was daar gekocht en in onderhoudt geweest.
Nu krijg ik die lijst en zie ik toch wel zorgwekkende dingen staan die, in de korte tijd dat dit cliotje rondrijdt, naar mijn idee niet helemaal normaal zijn.
Hier het lijstje:
Km stand: Datum: Omschrijving:
0 ------ 21-11-2002 eerste aflevering
1587--- 27-01-2003 motor levert geen vermogen
2349--- 11-02-2003 koppeling afstellen
4140--- 28-03-2003 stuurhuis, smoorklephuis, airco
20900-- 24-09-2004 smoorklep reinigen
21092-- 13-10-2004 Hydroliek blok ABS systeem
21250-- 27-10-2004 smoorklephuis reinigen
26484-- 06-07-2005 bobines, bougies, relais
Ok dat was het beknopte lijstje en dan heb ik de kleine dingetjes weggelaten. Maar dit is toch niet normaal dat er in zo'n korte tijd zoveel aan dit cliotje mankeerd?
Motor leverd geen vermogen?
Koppeling afstellen?
Tot drie keer toe smoorklep huis reinigen?
Bobines vervangen?
Wat is hier aan de hand, de wagen is inmiddels uit de garantie periode, en als deze lijst zo de komende jaren gaat doorlopen dan gaat me dit zo een fortuin kosten.
Wie heeft er tips en of suggesties.
Gr fer
is dit normaal?? nee toch
-
Heeeeey een mededorpeling 
Heb je nog niet zien rijden geloof iK ?

Heb je nog niet zien rijden geloof iK ?
-
kan best kloppen, ik heb vanmiddag de clio weggebracht.
deze is van mij.
[img]http://www.msnusers.com/_Secure/0VgAAAJ ... %20009.jpg[/img]
deze is van mij.
-
Lenzo 17 inch met Pirelli Pzer Nero, 925 Euro all in, bij leo's autoservice te Dirksland. Ze zitten er net een week onder, rijdt stukken beters
Morgen ook verlagen met H&R veren
En dan..........
stttuittterrren....
Morgen ook verlagen met H&R veren
En dan..........

-
tip: koop een Toyota, of leer ermee leven dat renaults niet de beste autos zijn.
Tis helaas zo....
Tis helaas zo....
-
Ja dat wist ik in principe van tevoren, ik had idd wel van dat soort reviews gelezen. In eerste instantie was ik op zoek naar een honda civic.
Motorisch een mooi stukje techniek, alleen de uitrustig en het interieur was om te janken, zo saai
Ik ben ook eigenlijk meer van de japanners en zo hoor, maar ik wilde het gewoon eens proberen, en ik moet zeggen je hebt redelijk tot goed waar voor je geld.
Alleen die kwaaltjes he, das toch wel zonde. Dit heb je idd bij honda's, Toyota's en etc duidelijk minder.
Motorisch een mooi stukje techniek, alleen de uitrustig en het interieur was om te janken, zo saai
Ik ben ook eigenlijk meer van de japanners en zo hoor, maar ik wilde het gewoon eens proberen, en ik moet zeggen je hebt redelijk tot goed waar voor je geld.
Alleen die kwaaltjes he, das toch wel zonde. Dit heb je idd bij honda's, Toyota's en etc duidelijk minder.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
sorry hoor maar als er een auto duur is in het onderhoud is het wel een honda
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik vind het nog niet eens es zo gekke dingen hoor, heb je dat al gehad.
Maak je niet druk, anders gaat je dat tussen de oren zitten. Lekker rijden
Mooie wagen!
Maak je niet druk, anders gaat je dat tussen de oren zitten. Lekker rijden

Mooie wagen!
-
en dat van die bobines is ook een bekende wat ze nog steeds niet onder controle hebben...
mooie velgen, wat is de ET waarde en banden maat????ferryPhase2 schreef:kan best kloppen, ik heb vanmiddag de clio weggebracht.
deze is van mij.
Renault 19 Cabriolet phase 1 bordeaux rood
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Erg gave velgen! 
en over al die reparaties..je kan ze beter al gehad hebben dan dat jij ze dalijk krijgt, toch?

en over al die reparaties..je kan ze beter al gehad hebben dan dat jij ze dalijk krijgt, toch?

205/40/16 gok ik zo...?
jammer u gaat niet door naar de volgende rondeHaas schreef:205/40/16 gok ik zo...?

paar posts terug stond dat het 17 duims was, verdere banden maat stond er niet bij
R5GTT. Drive it like you stole it
17 natuurlijk...typen is moeilijk 

-
Het zijn idd 17 inch velgen van Lenzo type LF203. De ET maat weet ik niet maar omdat het hele diepe velgen zijn lijkt het een afwijkende ET maat, maar doordat de spaken weer iets verder naar buiten komen zou het ook wel eens een originele ET maat kunnen zijn.
De banden 205/40/17 van Pirelli Pzero Nero.
Set heb ik gehaald bij Leo's autoservice te Dirksland, kosten ongeveer 925 Euro incl montage en balanceren.
De banden 205/40/17 van Pirelli Pzero Nero.
Set heb ik gehaald bij Leo's autoservice te Dirksland, kosten ongeveer 925 Euro incl montage en balanceren.
-
als je geld hebt om die velgen te kopen heb je ook wel paar euro voor die andere kleine dingen... toch ???
maar opzich denk ik dat het niet echt altijd merk gebonden is... je hebt geluk of je hebt pech... alles kan kapot maar kan ook heel blijven...

maar opzich denk ik dat het niet echt altijd merk gebonden is... je hebt geluk of je hebt pech... alles kan kapot maar kan ook heel blijven...
-
Nou ja, geld hebben. Tuurlijk wat centjes heb ik wel, maar het groeit me niet op de rug, dat is me sinds het Euro tijdperk toch wel opgevallen
das een andere discussie...
de laguna I die we hadden was ook echt een maandagmorgen auto...altijd gekloot ermee. Nu onze tweede laguna II alweer en nog nooit probs mee gehad, hoewel vooral de diesels slecht aangeschrevenstaan..
de laguna I die we hadden was ook echt een maandagmorgen auto...altijd gekloot ermee. Nu onze tweede laguna II alweer en nog nooit probs mee gehad, hoewel vooral de diesels slecht aangeschrevenstaan..