haperen bij koude motor

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
da_stiech
Berichten: 165
Lid geworden op: za 15 jan 2005 14:05
Locatie: Schijndel (NB)

ik heb hier al een maandje ofzo last van dat wanner de motor nog koud is dat ie dan begint te haperen als ik toeren wil maken..
is ie eenmaal warm dan kan ik gewoon volgas gaan zonder dat ik er iets van merk..
weet iemand mischien wat dit probleem kan zijn???
specs.. r5 campus gtturbo(blok phase II)
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

gebruik je de choke? en zo ja helemaal dicht of na een tijdje een beetje open?
Hoe "oud" zij de bougies? Controleer de electroden afstand.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
da_stiech
Berichten: 165
Lid geworden op: za 15 jan 2005 14:05
Locatie: Schijndel (NB)

bougies zijn een maandje oud ongeveer.. dus daar ligt het niet aan..
choke gebruik ik niet (heb ik ook niet meer, want was afgebroken)
maar heb zo al tijden gewoon mee rond kunne rijden zonder probleme..

maar nu weer het volgende probleem..
ik had mijn auto net stationair laten lopen.. half uurtje lang of mischien wel langer..
liep mooi stationair.. maar opeens schoot ie van 1000 toeren naar 2000 toeren..
dus ik ff gas geven denk mischien zakt ie dan weer terug..
komt een steekvlam van 1meter uit m'n demper... ff nog een keer gasgeven.. nog een steekvlam... en toen viel ie uit :@
en kreeg 'm ook niet meer gestart... acuu is ook leeg nu...
dus dalijk eventjes met hulp starten.. en kijken wat ie doet...
Keisuki
Berichten: 73
Lid geworden op: do 9 jun 2005 22:40
Locatie: Sappemeer

Dat van die vlammen heb ik hier meer gelezen maar kan hem zo niet weer vinden titel was iets van wel vlammen uit de uitlaat, geen vlamekit.
Was ook een gtt blok
turbo powerrrrrrrr
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Lijkt mij dat je ontsteking een tikje overslaat. Zijn je bougiekabels hard en verstaft? Of je bobinekabel? Daar zou ik wel even kijken.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mij lijkt t alsof de carb niet goed is. Schoonmaken?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

wel gaaf :D
Heerlijk weer een franse auto
da_stiech
Berichten: 165
Lid geworden op: za 15 jan 2005 14:05
Locatie: Schijndel (NB)

uurtje erna was alles weer normaal :beer:
da_stiech
Berichten: 165
Lid geworden op: za 15 jan 2005 14:05
Locatie: Schijndel (NB)

da_stiech schreef: maar nu weer het volgende probleem..
ik had mijn auto net stationair laten lopen.. half uurtje lang of mischien wel langer..
liep mooi stationair.. maar opeens schoot ie van 1000 toeren naar 2000 toeren..
dus ik ff gas geven denk mischien zakt ie dan weer terug..
komt een steekvlam van 1meter uit m'n demper... ff nog een keer gasgeven.. nog een steekvlam... en toen viel ie uit :@
en kreeg 'm ook niet meer gestart... acuu is ook leeg nu...
dus dalijk eventjes met hulp starten.. en kijken wat ie doet...
nu had ik dit gisteren weer.. maar dan tijdens het rijden..
weer knallen en vlammen en motor viel uit..
kreeg 'm ook niet meer gestart (N) en heb toen heel mijn accu leeggetrokken..
dus naar huis moeten laten slepen om half 8 'savonds zonder licht.. maar met klein beetje gevarenlichten.. lekker dus :beer:
kan het mischien komen dat ie veelste rijk is afgestelt en dus op de duur verzuipt??
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ik zou ff naar de ontsteking kijken.
Verdeelkappie ff lostrekken, rotor checken, bougiekabels nakijken.
En idd ook gelijk ff kijken of je carb wel helemaal lekker is.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

da_stiech schreef:
da_stiech schreef: maar nu weer het volgende probleem..
ik had mijn auto net stationair laten lopen.. half uurtje lang of mischien wel langer..
liep mooi stationair.. maar opeens schoot ie van 1000 toeren naar 2000 toeren..
dus ik ff gas geven denk mischien zakt ie dan weer terug..
komt een steekvlam van 1meter uit m'n demper... ff nog een keer gasgeven.. nog een steekvlam... en toen viel ie uit :@
en kreeg 'm ook niet meer gestart... acuu is ook leeg nu...
dus dalijk eventjes met hulp starten.. en kijken wat ie doet...
nu had ik dit gisteren weer.. maar dan tijdens het rijden..
weer knallen en vlammen en motor viel uit..
kreeg 'm ook niet meer gestart (N) en heb toen heel mijn accu leeggetrokken..
dus naar huis moeten laten slepen om half 8 'savonds zonder licht.. maar met klein beetje gevarenlichten.. lekker dus :beer:
kan het mischien komen dat ie veelste rijk is afgestelt en dus op de duur verzuipt??
Dit heb ik ook gehad, het bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door een slechte bdp sensor, vervang die maar eens (sensor boven op de versnellingsbak die op de ontsteking is aangesloten).
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
da_stiech
Berichten: 165
Lid geworden op: za 15 jan 2005 14:05
Locatie: Schijndel (NB)

aah ok.. thx.. dan zal ik die eerdaas maar eventjes vervangen :D
eerst ff feestje vieren :beer:
da_stiech
Berichten: 165
Lid geworden op: za 15 jan 2005 14:05
Locatie: Schijndel (NB)

probleem met uitvallen is eindelijk opgelost na 6 weken of langer zoeken
bleek dus een los contactje te zijn bij mijn brandstof pomp :beer:

maar het probleem van het haperen bij koude motor heb ik nog steeds..
bougies zijn 3 maanden geleden vervangen incl de kabels, bdp sensor schoongemaakt maar nog helpt het niet..
heb ook geen zin meer om er nog iets aan te gaan doen
ofjah iig niet iets wat me veel geld gaat kosten.. r5 gaat er volgende maand uit.. en komt een gtx voor terug als het goed is :) blijf dus iig nog wel in r5 rond kachele :D
maar als iemand een goedkope oplossing heeft? graag zegge (Y)
Plaats reactie