ik heb hier al een maandje ofzo last van dat wanner de motor nog koud is dat ie dan begint te haperen als ik toeren wil maken..
is ie eenmaal warm dan kan ik gewoon volgas gaan zonder dat ik er iets van merk..
weet iemand mischien wat dit probleem kan zijn???
specs.. r5 campus gtturbo(blok phase II)
haperen bij koude motor
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
gebruik je de choke? en zo ja helemaal dicht of na een tijdje een beetje open?
Hoe "oud" zij de bougies? Controleer de electroden afstand.
Hoe "oud" zij de bougies? Controleer de electroden afstand.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
bougies zijn een maandje oud ongeveer.. dus daar ligt het niet aan..
choke gebruik ik niet (heb ik ook niet meer, want was afgebroken)
maar heb zo al tijden gewoon mee rond kunne rijden zonder probleme..
maar nu weer het volgende probleem..
ik had mijn auto net stationair laten lopen.. half uurtje lang of mischien wel langer..
liep mooi stationair.. maar opeens schoot ie van 1000 toeren naar 2000 toeren..
dus ik ff gas geven denk mischien zakt ie dan weer terug..
komt een steekvlam van 1meter uit m'n demper... ff nog een keer gasgeven.. nog een steekvlam... en toen viel ie uit
en kreeg 'm ook niet meer gestart... acuu is ook leeg nu...
dus dalijk eventjes met hulp starten.. en kijken wat ie doet...
choke gebruik ik niet (heb ik ook niet meer, want was afgebroken)
maar heb zo al tijden gewoon mee rond kunne rijden zonder probleme..
maar nu weer het volgende probleem..
ik had mijn auto net stationair laten lopen.. half uurtje lang of mischien wel langer..
liep mooi stationair.. maar opeens schoot ie van 1000 toeren naar 2000 toeren..
dus ik ff gas geven denk mischien zakt ie dan weer terug..
komt een steekvlam van 1meter uit m'n demper... ff nog een keer gasgeven.. nog een steekvlam... en toen viel ie uit

en kreeg 'm ook niet meer gestart... acuu is ook leeg nu...
dus dalijk eventjes met hulp starten.. en kijken wat ie doet...
Mij lijkt t alsof de carb niet goed is. Schoonmaken?
wel gaaf 

Heerlijk weer een franse auto
nu had ik dit gisteren weer.. maar dan tijdens het rijden..da_stiech schreef: maar nu weer het volgende probleem..
ik had mijn auto net stationair laten lopen.. half uurtje lang of mischien wel langer..
liep mooi stationair.. maar opeens schoot ie van 1000 toeren naar 2000 toeren..
dus ik ff gas geven denk mischien zakt ie dan weer terug..
komt een steekvlam van 1meter uit m'n demper... ff nog een keer gasgeven.. nog een steekvlam... en toen viel ie uit![]()
en kreeg 'm ook niet meer gestart... acuu is ook leeg nu...
dus dalijk eventjes met hulp starten.. en kijken wat ie doet...
weer knallen en vlammen en motor viel uit..
kreeg 'm ook niet meer gestart

dus naar huis moeten laten slepen om half 8 'savonds zonder licht.. maar met klein beetje gevarenlichten.. lekker dus

kan het mischien komen dat ie veelste rijk is afgestelt en dus op de duur verzuipt??
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ik zou ff naar de ontsteking kijken.
Verdeelkappie ff lostrekken, rotor checken, bougiekabels nakijken.
En idd ook gelijk ff kijken of je carb wel helemaal lekker is.
Verdeelkappie ff lostrekken, rotor checken, bougiekabels nakijken.
En idd ook gelijk ff kijken of je carb wel helemaal lekker is.
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
Dit heb ik ook gehad, het bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door een slechte bdp sensor, vervang die maar eens (sensor boven op de versnellingsbak die op de ontsteking is aangesloten).da_stiech schreef:nu had ik dit gisteren weer.. maar dan tijdens het rijden..da_stiech schreef: maar nu weer het volgende probleem..
ik had mijn auto net stationair laten lopen.. half uurtje lang of mischien wel langer..
liep mooi stationair.. maar opeens schoot ie van 1000 toeren naar 2000 toeren..
dus ik ff gas geven denk mischien zakt ie dan weer terug..
komt een steekvlam van 1meter uit m'n demper... ff nog een keer gasgeven.. nog een steekvlam... en toen viel ie uit![]()
en kreeg 'm ook niet meer gestart... acuu is ook leeg nu...
dus dalijk eventjes met hulp starten.. en kijken wat ie doet...
weer knallen en vlammen en motor viel uit..
kreeg 'm ook niet meer gestarten heb toen heel mijn accu leeggetrokken..
dus naar huis moeten laten slepen om half 8 'savonds zonder licht.. maar met klein beetje gevarenlichten.. lekker dus![]()
kan het mischien komen dat ie veelste rijk is afgestelt en dus op de duur verzuipt??
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
probleem met uitvallen is eindelijk opgelost na 6 weken of langer zoeken
bleek dus een los contactje te zijn bij mijn brandstof pomp
maar het probleem van het haperen bij koude motor heb ik nog steeds..
bougies zijn 3 maanden geleden vervangen incl de kabels, bdp sensor schoongemaakt maar nog helpt het niet..
heb ook geen zin meer om er nog iets aan te gaan doen
ofjah iig niet iets wat me veel geld gaat kosten.. r5 gaat er volgende maand uit.. en komt een gtx voor terug als het goed is
blijf dus iig nog wel in r5 rond kachele
maar als iemand een goedkope oplossing heeft? graag zegge
bleek dus een los contactje te zijn bij mijn brandstof pomp

maar het probleem van het haperen bij koude motor heb ik nog steeds..
bougies zijn 3 maanden geleden vervangen incl de kabels, bdp sensor schoongemaakt maar nog helpt het niet..
heb ook geen zin meer om er nog iets aan te gaan doen
ofjah iig niet iets wat me veel geld gaat kosten.. r5 gaat er volgende maand uit.. en komt een gtx voor terug als het goed is


maar als iemand een goedkope oplossing heeft? graag zegge
