kreeg bij de winterpitstop te horen dat mn voorveren zo spoedig mogelijk vervangen moeten worden,euro 350,-- ex,is dit zelf te doen,is hier speciaal gereedschap voor nodig?
laguna rxe 2.0 1998
voorveren laguna vervangen
zijn je veren gebroken dan???. is opzich hellemaal niet moeilijk om te doen je hebt echter wel een stukje speciaal gereedschap nodig, namelijk een veerspanner/veerklem om de veer inelkaar te drukken zodat je hem op en van de schokbreker kan halen
R5GTT. Drive it like you stole it
-
Ik heb het in het voorjaar nog gedaan met m'n laguna v6 '94.
is wel een beetje k..werkje, de stabilisatoren zaten nogal vast. verder goed te doen met een veerspanner.
is wel een beetje k..werkje, de stabilisatoren zaten nogal vast. verder goed te doen met een veerspanner.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
heb al even gekeken onder de auto,moet kunnen,kan ze bestellen via werk bij automaterialengroothandel.
wat voor aanhaalmoment heben de moeren bovenop?iemand?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Vast is vast. Maar wel stoppen als je veren mee gaan draaien in je schotels.robbie rxe schreef:heb al even gekeken onder de auto,moet kunnen,kan ze bestellen via werk bij automaterialengroothandel.
Project: GTT Blue Sport
-
Ik zie er denk ik toch maar van af om t zelf te doen,mij is verteld dat je na demontage,montage alles weer af moet stellen en uit moet lijnen.
Dat uitlijnen heb je toch weer prof app voor nodig.
Dus toch maar hoop geld uitgeven??
Dat uitlijnen heb je toch weer prof app voor nodig.
Dus toch maar hoop geld uitgeven??
-
- Contacteer:
doe je alles toch zelf en laat je hem daarna alleen uitlijnen voor een paar tientjes
Gewoon doen, man
rustig blijven en WEL een veerspanner maken of kopen.
heb ook wel eens zoiets gedaan, heb zelf een veerspanner gemaakt van een stuk draadeind met een paar bekjes en een paar moeren, als je een beetje handig bent kun je dit zelf maken. goedkoop en veilig.
succes
rustig blijven en WEL een veerspanner maken of kopen.
heb ook wel eens zoiets gedaan, heb zelf een veerspanner gemaakt van een stuk draadeind met een paar bekjes en een paar moeren, als je een beetje handig bent kun je dit zelf maken. goedkoop en veilig.
succes

een voorveer kost 70 euro incl. per stuk ( http://www.heuts.nl ), waarom moeten ze eigenlijk vervangen worden ?
zijn ze gebroken ?
anders is het zinloos.
zijn ze gebroken ?
anders is het zinloos.
-
De voorveren zijn gebroken,precies in de onderste kom,blijft natuurlijk vochtig in die kom dus zijn ze geroest en gebroken.
Je moet echt met je nagel voelen in de onderkom om de breuk te vinden.
Ga het wel zelf proberen,heb werkplaats en gereedschap tot mn beschikking dus veerspanners maken is ook geen probleem.Weet iemand een site of beschrijving wat de beste volgorde van demonteren is?iedereen alvast bedankt voor de tips en adviezen.
Je moet echt met je nagel voelen in de onderkom om de breuk te vinden.
Ga het wel zelf proberen,heb werkplaats en gereedschap tot mn beschikking dus veerspanners maken is ook geen probleem.Weet iemand een site of beschrijving wat de beste volgorde van demonteren is?iedereen alvast bedankt voor de tips en adviezen.
Wiel eraf
remklauw verwijderen
schokdemper aan de onderkant losmaken. ( 2 hele grote bouten sleutel 24)
onder motorkap 3 bouten losschroeven.
volgens mij moet ie dan los zijn.
het is alweer een tijdeje geleden dat ik ze eruit gehaald heb.
SUCCES
remklauw verwijderen
SUCCES

-
Je vergeet de stabilisatorstang
dat kl**** ding zat bij mij erg vast 

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
waarom moet je die remklauw loshalen?? en je stabalisator stang?? si toch helemaal niet nodig, je pakt het hele zaakje toch er zo tussen uit bouten boven en die 2 dikke onder?? dan die spanners erop en loshalen.youri schreef:Wiel eraf
remklauw verwijderen
SUCCES
kleine kanttekening....pas wel op als je zelf aan de slag gaat met "special tools" Ik heb een veer een keertje door het dak van de loods zien gaan...en dat was toch wel zo'n 5m hoog
Dus kijk uit, er staat een hoop spanning op. NIET MET JE KOP BOVEN GAAN HANGEN!!
Voor de rest is het goed te doen, succes!

Dus kijk uit, er staat een hoop spanning op. NIET MET JE KOP BOVEN GAAN HANGEN!!

ALS je je schijf verwijdert, voor t terugmonteren de raakoppervlakken met de naaf mooi schoonschuren en de tevens de naaf. Mocht je m terugzetten zonder schoonmaken, heb je kans dat je remmen gaan trillen...

ik heb zo'n idee waar je dat hebt gezienmaurice schreef:kleine kanttekening....pas wel op als je zelf aan de slag gaat met "special tools" Ik heb een veer een keertje door het dak van de loods zien gaan...en dat was toch wel zo'n 5m hoog![]()