Hoi allemaal,
Ik ben vandaag wezen kijken naar een Renault Clio 1.9D bj 1999.
Een mooie auto om te zien en van binnen goed onderhouden.
Ik heb er een testritje mee gemaakt en wat mij opviel was het enorme schokken wat de auto deed tijdens het stationair draaien na het starten (de auto had die dag nog niet gereden) met een koude motor. Ik heb em maar even langs een andere garage gereden waar ze hem nagekeken hebben (verder alles prima hoor) hij kon me echter niet echt duidelijk uitleggen waardoor dit 'probleem' veroorzaakt werd
Mijn vraag is waardoor kan het komen dat hij zo 'stotterd' tijdens het starten met een koude motor.
Het zouden natuurlijk de gloeibougies kunnen zijn. Maar terugdenkend aan het drama met mijn vorige auto (r19d, 1994) welke met vergelijkbare symptomen een kappote cilinder kop had, heb ik een beetje een raar gevoel. Kan iemand mij advies geven....
Misschien dat de prijs voor de auto nog relevant is, wanneer gewenst zal ik dat hier melden.
[edit]
oja vergeten te vermelden, de auto heeft 180.000 km gelopen... misschien wel handig om te weten...
Schokkende motor bij koude start
-
- Contacteer:
motorsteunen goed nakijken!
Okay, maar hij stotterd alleen bij een koude start... ik bedoel als het de motorsteunen zijn dan zou ie dat toch ook bij een warme motor moeten doen of niet?le mouton noir (sandy) schreef:motorsteunen goed nakijken!