Zijn deze camberbouten universeel en dus ook hier in Nederland verkrijgbaar bij tuningzaken of zijn deze specifiek voor een Clio?
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=799
Camberbouten
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Dit zijn monroe camberbouten, verkrijgbaar bij diverse zaken in nederland waaronder mabo tuning. Voor zover ik weet zijn er 5 type's.
Laatst gewijzigd door antoine op za 21 mei 2005 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Bedankt. 

Ik heb nog een setje liggen
zgan. Vraagprijs: 45 euro.
Zijn 8 types. Deze is MC115 Diameter 15 Lengte voor montage35-43mm
Mail: calavera100@hotmail.com

Zijn 8 types. Deze is MC115 Diameter 15 Lengte voor montage35-43mm
Mail: calavera100@hotmail.com
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Waarom zijn die voor de Clio dan zoveel duurder? 

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Wat versta je onder zoveel?
Ik dacht dat ze voor de clio rond de 45 euro nieuw kosten.
Bij sandtler kosten ze 42 euro.
Ik dacht dat ze voor de clio rond de 45 euro nieuw kosten.
Bij sandtler kosten ze 42 euro.
Laatst gewijzigd door antoine op za 21 mei 2005 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Als je 41 pond omrekent, dan kom je ongeveer uit op 60 euro.
Dus vergeet die K-tec maar.LotuzClioWilliams schreef:Als je 41 pond omrekent, dan kom je ongeveer uit op 60 euro.
dan zul je wel 2 kanten precies hetzelfde moeten vijlen...Bart V schreef:Als je de bovenste gaten van je veerpoten wat naar buiten uitvijlt, bereik je hetzelfde effect, houd je 45 euro in je zak, en zitten er niet van die lullige, veel dunnere camberbouten op!!

ik word er zoo moei van.
Dat moet toch wel lukken. Dremeltje erbij en je hoeft niet eens te zweten.Fleetwood schreef: dan zul je wel 2 kanten precies hetzelfde moeten vijlen...

Hey Bart, als je twee slopgaten erin vijlt en je vijlt ze te lang, kun je je veerpoot dan nog stevig genoeg vastzetten? Dan heb je dus wel een stukje om te stellen voor je camber uiteraard.
Als je er sleufgaten van maakt, kan je 't nog steeds goed vast zetten. Het principe van een bout-moer is dat je iets inklemt, niet dat je 'm als paspen gebruikt.
Weet iemand of er toevallig of er voor een 5GTT verstelbare topmounts verkrijgbaar zijn, waarbij je zowel camber als caster kan verstellen?
Weet iemand of er toevallig of er voor een 5GTT verstelbare topmounts verkrijgbaar zijn, waarbij je zowel camber als caster kan verstellen?
Ik kom uit de bouw menno, daar heb ik nog gerekend aan bouten die als paspen vastzitten. Stuik heette dat.Menno schreef:Als je er sleufgaten van maakt, kan je 't nog steeds goed vast zetten. Het principe van een bout-moer is dat je iets inklemt, niet dat je 'm als paspen gebruikt.

Kon mij nl. niet voorstellen dat dat vast genoeg gaat zitten.
Zo iets Menno?Menno schreef:Als je er sleufgaten van maakt, kan je 't nog steeds goed vast zetten. Het principe van een bout-moer is dat je iets inklemt, niet dat je 'm als paspen gebruikt.
Weet iemand of er toevallig of er voor een 5GTT verstelbare topmounts verkrijgbaar zijn, waarbij je zowel camber als caster kan verstellen?
[img]http://www.remola.nl/camberpl.jpg[/img]
Kijk hier maar eens bij canber verstelling : KLIK
gr s

Jah de bouw, das nix man, werktuigbouw daar heb je pas iets aanMarcoG schreef:Ik kom uit de bouw menno, daar heb ik nog gerekend aan bouten die als paspen vastzitten. Stuik heette dat.Menno schreef:Als je er sleufgaten van maakt, kan je 't nog steeds goed vast zetten. Het principe van een bout-moer is dat je iets inklemt, niet dat je 'm als paspen gebruikt.![]()
Kon mij nl. niet voorstellen dat dat vast genoeg gaat zitten.

Maar Menno heeft gelijk, door de klemming ontstaat er zoveel wrijving dat die echt niet kan verschuiven.
Ik heb ook 1 veerpoot met sleuf, werkt prima, sterker nog billstein cupdempers voor de 16v hebben standaard van die sleuven.
Yep, had ik gezien dat plaatje. Had ik maar werktuigbouw gedaan, verdiende ik tenminste normaal geld plus kon ik zelf onderdelen maken hehe!Steven schreef: Jah de bouw, das nix man, werktuigbouw daar heb je pas iets aan
Maar Menno heeft gelijk, door de klemming ontstaat er zoveel wrijving dat die echt niet kan verschuiven.
Ik heb ook 1 veerpoot met sleuf, werkt prima, sterker nog billstein cupdempers voor de 16v hebben standaard van die sleuven.
Maar dat slopgat hebben alleen de cupdempers van billstein dus?
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Dempers van KW (in elk geval het schroefsetje) hebben ook die sleuven.
Gr, Frits.
Gr, Frits.
Je hoeft niet zoveel weg te halen hoor, uitgaande van tussen de 2 en 3 graden negatief. Dremel is niet eens nodig, dat gaat prima met een handvijltje, aangezien je dan beide kanten redelijk gelijk vijlt.MarcoG schreef:Dat moet toch wel lukken. Dremeltje erbij en je hoeft niet eens te zweten.Fleetwood schreef: dan zul je wel 2 kanten precies hetzelfde moeten vijlen...![]()
Hey Bart, als je twee slopgaten erin vijlt en je vijlt ze te lang, kun je je veerpoot dan nog stevig genoeg vastzetten? Dan heb je dus wel een stukje om te stellen voor je camber uiteraard.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Op precies vijlen komt het niet aan als je het goed doet. Je kunt gerust een stukje te ver vijlen, want als je het goed wilt doen laat je de camberinstelling vastzetten op dmv uitlijnen bij de beter uitlijnspecialist.
Het is leuk als je ze precies goed vijlt, maar precies hetzelfde krijg je de wielen nooit zonder uitlijn 'bank'
Oftewel: zodra dat je weer een keer de fusee losmaakt van de veerpoot, moet je m eigenlijk opnieuw laten uit lijnen.
Beter is het dan om die bouten niet los te draaien, maar de complete fusee + veerpoot van de auto halen.
Sowieso rijden er enkele miljoenen Volkswagens rond die allemaal al standaard sleufgaten hebben in de veerpoten, dus kwaad kan het niet.
Ik ga iig ook niet 45 euris stukgooien op een stel van die bananenbouten.
Het is leuk als je ze precies goed vijlt, maar precies hetzelfde krijg je de wielen nooit zonder uitlijn 'bank'
Oftewel: zodra dat je weer een keer de fusee losmaakt van de veerpoot, moet je m eigenlijk opnieuw laten uit lijnen.
Beter is het dan om die bouten niet los te draaien, maar de complete fusee + veerpoot van de auto halen.
Sowieso rijden er enkele miljoenen Volkswagens rond die allemaal al standaard sleufgaten hebben in de veerpoten, dus kwaad kan het niet.
Ik ga iig ook niet 45 euris stukgooien op een stel van die bananenbouten.
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: vr 1 apr 2005 9:18
- Locatie: utrecht
die van vw audi passen ook voor 10 eurie per set
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
KW idd standaard, de mijne ook. Hier kun je het zien:
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlagen%203.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlagen%203.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: vr 1 apr 2005 9:18
- Locatie: utrecht
die heb ik ookTom schreef:KW idd standaard, de mijne ook. Hier kun je het zien:
[img]http://members.home.nl/t.hofkens/verlagen%203.jpg[/img]

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
oke,
dat is dus een oplossing. echter als ik mijn clio 16v wil ombouwen naar een willy ophanging zonder enorme kosten te willen maken (ben pas 19 maar wel fanatiek
), welke spullen heb ik dan nodig? als ik een 19 16v kan vinden voor een redelijke prijs heb ik de draagarmen al. heb ik zowel de bovenste en de onderste nodig? hoe zit het dan verder met de aandrijfassen want ik heb nu abs, en hoe zit het met verlagen aangezien de mijne zo'n 5-6cm lager ligt dan normaal. 
dat is dus een oplossing. echter als ik mijn clio 16v wil ombouwen naar een willy ophanging zonder enorme kosten te willen maken (ben pas 19 maar wel fanatiek


-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
je hebt alleen maar onderste draagarmen
maar neem van eenn 19 van de sloop de draagarmen mee en de aandrijfassen
doe dan wel van 1 met abs
maar neem van eenn 19 van de sloop de draagarmen mee en de aandrijfassen
doe dan wel van 1 met abs
Zit de abs ring niet op de naaf, cq aandrijfassen zijn gelijk?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
De aandrijfassen van een 19 en clio 16v zijn verschillend. dit komt door het bredere subframe van een renault 19. het betent dus dat volgens mij de originele te kort gaan zijn van een clio 16v en die van een 19 weer te lang doordat het subframe nog wat breder is. of zit er ook nog verschil in de versnellingsbak waardoor de lengte wel goed is.
dat de draagarmen dus passen dat zal wel zo zijn. het volgende probleem is dus de aandrijfas al dan niet met abs, en de camber. echter ik wil dit oplossen door de veerpoot uit te vijlen. dit is makkelijk en goedkoop te doen.
camber wat je moet goedmaken is maar een beetje dus daar ga ik geen bouten voor gebruiken. gewoon vijlen
.
en trouwens hoe zit het met de spoorstangen. ik heb deze nog niet bekeken. zouden die zo ver te verstellen zijn?
groeten,
j-p
dat de draagarmen dus passen dat zal wel zo zijn. het volgende probleem is dus de aandrijfas al dan niet met abs, en de camber. echter ik wil dit oplossen door de veerpoot uit te vijlen. dit is makkelijk en goedkoop te doen.
camber wat je moet goedmaken is maar een beetje dus daar ga ik geen bouten voor gebruiken. gewoon vijlen

en trouwens hoe zit het met de spoorstangen. ik heb deze nog niet bekeken. zouden die zo ver te verstellen zijn?
groeten,
j-p
de bakken zijn allemaal 't zelfde. Verschil zal dus wel in 't subframe zitten.
Veerpoten uitvijlen gaat prima.
De stuurkogels kun je niet ver genoeg uitdraaien, je moet de spoorstangen/binnenste kogels vervangen.
Veerpoten uitvijlen gaat prima.
De stuurkogels kun je niet ver genoeg uitdraaien, je moet de spoorstangen/binnenste kogels vervangen.
rev it like a rental
ABS ring schijn je te kunnen vervangen. Het is een losse ring die op het homokineethuis zit geperst. Zelfde geldt achter in ieder geval namelijk wel.
Sensorring zit dan op de schijf aan de flens. Warmstoken, met beleid eraftikken en overzetten maar.
Sensorring zit dan op de schijf aan de flens. Warmstoken, met beleid eraftikken en overzetten maar.