mijn renault 5 turbo vertoont speling tussen de slakken helften. Je kan het inlaat slakkenhuis ten opzichte van het uitlaat slakkenhuis een kwartslag draaien. Dit lijkt me niet gezond.
Echter zit er geen speling op de as in de turbo. Nu weet ik dat die 2 helften van elkaar af kunnen maar hoe moet dat.
Ik neem aan dat je dit netjes weer vast moet kunnen zetten.
Wie weet raad???
demonteren turbo
als er verder niets aanslijt gewoon in de originele stand zetten en alles iets vaster draaien.
KLAAR !!!
KLAAR !!!
het probleem is dat als je het uitlaat stuk verdraait de actuator al deels open gaat staan omdat die natuurlijk eraan vast zit.mark 5t schreef:als er verder niets aanslijt gewoon in de originele stand zetten en alles iets vaster draaien.
KLAAR !!!
dus in de originele stand zetten vastschroeven en klaar!!
er hoort juist iets speling op te zitten.
als die er niet op zit loopt je turbo vast.
niets aan doen dus.
mzzl
als die er niet op zit loopt je turbo vast.
niets aan doen dus.
mzzl
oke, een beetje speling hoort. Ik was namelijk bezig om alle aansluitingen van de turbo los te halen en dat ging niet helemaal zoals het moest. Ik had nog geen speling opgemerkt bij de slakkenhuizen maar na wat wrikken en rommelen om de water koeling los te krijgen heb ik schijnbaar genoeg vuil uit de groeven van de borg clip geschraapt om er beweging in te krijgen.
Ik zag wel dat die borgclip van het uitlaat slakkenhuis er niet helemaal jofel in zat. Zit er in de rand waar de clip in komt een uitsparing waar de borgclip zijn opening in moet vallen? Dit omdat de uiteindes van de clip helemaal in de rand vallen en aan de andere kant de ring erg ver naar buiten komt?
Merci
Ik zag wel dat die borgclip van het uitlaat slakkenhuis er niet helemaal jofel in zat. Zit er in de rand waar de clip in komt een uitsparing waar de borgclip zijn opening in moet vallen? Dit omdat de uiteindes van de clip helemaal in de rand vallen en aan de andere kant de ring erg ver naar buiten komt?
Merci
is gewoon een oneindige groef rondom dus ring er weer goed intikken en klaar !
Thanks,
ben gisteren weer verder gegaan met de turbo. en op het volgende probleem gestuit. De tapeindes tussen de turbo en de uitlaat bocht naar de downpipe waren behoorlijk verrot. dus die moesten eruit. 3 van de 4 heb ik er uit gekregen met de nodige problemen alleen eentje bezorgt me grijze haren.
Deze was afgebroken in het huis waardoor ik er niet met een grip tang bij kon. Dus daar een gat in geboord en met een speciaal tool van stahlwille geprobeerd hem eruit te krijgen. (je slaat een stuk gehard staal in het gat dat hebt geboord en via een opzet stukje op het geharde staal kan je met een sleutel er kracht op zetten). Echter het stuk geharde staal brak (natuurlijk) net onder de rand van het slakkenhuis af. Nu heb ik het probleem dat ik een gat moet uitboren waar in het midden een stuk gehard staal zit.
Hoe krijg ik dit er nou fatsoenlijk uit?
En is er een mogelijkheid om het gat straks op te vullen met een staal plug oid en er dan een nieuw gat in te boren en daar schroefdraad in te tappen????
ben gisteren weer verder gegaan met de turbo. en op het volgende probleem gestuit. De tapeindes tussen de turbo en de uitlaat bocht naar de downpipe waren behoorlijk verrot. dus die moesten eruit. 3 van de 4 heb ik er uit gekregen met de nodige problemen alleen eentje bezorgt me grijze haren.
Deze was afgebroken in het huis waardoor ik er niet met een grip tang bij kon. Dus daar een gat in geboord en met een speciaal tool van stahlwille geprobeerd hem eruit te krijgen. (je slaat een stuk gehard staal in het gat dat hebt geboord en via een opzet stukje op het geharde staal kan je met een sleutel er kracht op zetten). Echter het stuk geharde staal brak (natuurlijk) net onder de rand van het slakkenhuis af. Nu heb ik het probleem dat ik een gat moet uitboren waar in het midden een stuk gehard staal zit.
Hoe krijg ik dit er nou fatsoenlijk uit?
En is er een mogelijkheid om het gat straks op te vullen met een staal plug oid en er dan een nieuw gat in te boren en daar schroefdraad in te tappen????
-
- Car: Renault Clio III RS
Hier zijn speciale setjes voor. Waarbij je een groter gat boord, daar een busje indraaid waardoor je weer de zelfde draad hebt.DD schreef:
dat is helemaal toppie. daar ga ik meteen naar op zoek.antoine schreef:Hier zijn speciale setjes voor. Waarbij je een groter gat boord, daar een busje indraaid waardoor je weer de zelfde draad hebt.DD schreef:
moer er op lassen en die losdraaien is een makkie!
ja maar als het afgebroken stuk in het slakhuis zit kan je er helaas geen moer meer op lassen. (letterlijk en figuurlijkmark 5t schreef:moer er op lassen en die losdraaien is een makkie!