Hey mensen ik zit met een dilemma.
Sinds een maandje heb ik een Open Air Intake Filter. Het geluid is zeker goed, echter, alleen als ik goed gas geef natuurlijk.. En omdat ik ook een mooi geluidje wil voor het stoplicht en in lage toeren zit ik te denken aan mijn uitlaat:
Ofwel een nieuwe, ofwel andere einddemper ofwel middendemper vervangen.
Het dilemma:
ik ben bang dat het geluid van de uitlaat het geluid van de filter zal overtreffen. Dus dat ik niks meer van de filter hoor. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Wat kan ik het beste doen om toch het gewenste resultaat te krijgen? MIsschien een tip voor een type/merk uitlaat?
(ps. ik weet dat eps mij hier meer over kan vertellen, maar zou graag wat reacties hebben van jullie, uit eigen ervaring)
Alles welkom!
Bvd.
Groet D.
Uitlaat Vs Filter
Nee, het geluid van het filter blijf je h oren.
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
heej daab
Hoe loopt die megané met die openlucht filter??
En welk merk heb je? Ik ben ook aan het kijken voor een andere filter voor mijn megané coupé 2002
Hoe loopt die megané met die openlucht filter??
En welk merk heb je? Ik ben ook aan het kijken voor een andere filter voor mijn megané coupé 2002
't loopt gene drol harden hoor 
Klinkt wel bwoaah

Klinkt wel bwoaah
hij is van autostyle, staalgeweven.. had eerst andere (raceland) op het oog maar geluid viel zwaar tegen.. zal ff
proberen te maken..
tevens 2 pipes , verlengstukken, toegevoegd voor nog meer koude lucht.
Heb al vele positieve reacties gehad..
en wat power betreft: het is indd vooral het geluid wat het hem doet. Maar ik merk wel dat ie sneller reageerd en schakelen is iets anders.. Of het aan die filter ligt weet ik niet, ben niet zo deskundig
later. Groet D.

tevens 2 pipes , verlengstukken, toegevoegd voor nog meer koude lucht.
Heb al vele positieve reacties gehad..
en wat power betreft: het is indd vooral het geluid wat het hem doet. Maar ik merk wel dat ie sneller reageerd en schakelen is iets anders.. Of het aan die filter ligt weet ik niet, ben niet zo deskundig

later. Groet D.
-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Als hij erdoor maar niet slechter gaat lopen bedoel ik ermee riel
koele lucht is heel belangrijk voor de filter!
Daab als je wat fotoos hebt laat maar eens kijken dan!!!

koele lucht is heel belangrijk voor de filter!
Daab als je wat fotoos hebt laat maar eens kijken dan!!!

je open filter hoor je altijd wel boven je uitlaat uit. Zelfs bij mijn oude clio hoorde je dat en daar kwam toch een berg kabaal uit... 

koude lucht is idd belangrijk maar dat is niet het enige. Autostyle is volgens mij redelijk universeel en niet echt ontwikkeld voor je coupe. K&N doet dat wel, die meten en kijken hoe je hem het beste moet plaatsen en dat kan wat vermogen opleveren. maar dat is maar heel weinig. geluid zal je bijde horen. volgens mij gaat een einddemper wel meer geluid produceren met een openluchtfilter dan een gesloten systeem.
Net als de GREEN filter test, die beetje stoer deden dat de nieuwe mini op de testbank een paar pk zou winnen.
Dus, mini op de testbank met origineel en met green filter, en wat blijkt, green filter gaf wat vermogensverlies
inpakken en wegwezen 
Dus, mini op de testbank met origineel en met green filter, en wat blijkt, green filter gaf wat vermogensverlies

-
- Contacteer:
Ik heb nu ook een Green airfilter maar ik heb echt meer koppel onderin dan met mn vorige (autostyle0 oke je praat hier nie over 5 pk maar volgens de testbank had ik toch 2,5 pk winst..
Cris-MC heeft ook precies t zelfde filter en hij had ook bij Dynajet op de rollenbank 2,5 pk winst dusja..
greetz rene
Cris-MC heeft ook precies t zelfde filter en hij had ook bij Dynajet op de rollenbank 2,5 pk winst dusja..
greetz rene
Als je over winst praat dan is er hopelijk wel eerst gemeten. Anders kun je nergens geen winst op maken...
Ik heb ook zo'n K&N geval in mijn GTE, maar weet niet wat het verschil moet zijn met origineel. Zat er al in toen ik 'm kocht. Wel jammer dat die sufferd voor mij 'm recht boven de versnellingsbak had geplaatst
Zelf even met wat pvc naar voren geplaatst naast de radiateur.
Ik heb ook zo'n K&N geval in mijn GTE, maar weet niet wat het verschil moet zijn met origineel. Zat er al in toen ik 'm kocht. Wel jammer dat die sufferd voor mij 'm recht boven de versnellingsbak had geplaatst

Zelf even met wat pvc naar voren geplaatst naast de radiateur.
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
ach het geluid is leuk, niks meer of minder

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Contacteer:
ja is gemeten
Met autostyle filter 90 Pk op de wielen
Met Green filter 92,5 Pk op de wielen dusja
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
zelfde bank en (ongeveer) zelfde omstandigheden?rene19 schreef:ja is gemeten
zekerweten, alleen wil je de weerstand in je inlaat zo dicht mogelijk bij de gasklep hebben. Beste oplossing is de originele constructie met een vervangingsfilter. Los je beide problemen op.Chris@R5 schreef:Warme lucht is altijd vermogensverlies. Onnie dan?
Ben ik het mee eens Bart. Had ik met mijn vorige vijfje ook.
Werkte prima, maar dit is even roeien met de riemen die ik heb.
Oordeel zelf, korter krijg je het niet lijkt mij als je het originele inlaatstuk gebruikt. Het zal wel niet optimaal zijn met koude lucht, maar de vorige eigenaar had die laatste bocht er niet opgezet (heb ik gedaan) maar gewoon richting het schutbord gericht midden in de warme lucht zonder toevoer van koude lucht. Dus verbetering is er wel een beetje.
Met de tijd eens een origineel filterhuis zoeken met een vervaningsfilter.
Eerst dit even, zonde om weg te gooien.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC00446.JPG[/img]
Werkte prima, maar dit is even roeien met de riemen die ik heb.
Oordeel zelf, korter krijg je het niet lijkt mij als je het originele inlaatstuk gebruikt. Het zal wel niet optimaal zijn met koude lucht, maar de vorige eigenaar had die laatste bocht er niet opgezet (heb ik gedaan) maar gewoon richting het schutbord gericht midden in de warme lucht zonder toevoer van koude lucht. Dus verbetering is er wel een beetje.
Met de tijd eens een origineel filterhuis zoeken met een vervaningsfilter.
Eerst dit even, zonde om weg te gooien.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSC00446.JPG[/img]
-
- Contacteer:
ja alles precies t zelfde alleen t luchtfilter was toen vervangenPaul1916v schreef:zelfde bank en (ongeveer) zelfde omstandigheden?rene19 schreef:ja is gemeten
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
je maakt mij niet wijs dat je op 90 pk die 2,5 pk merktrene19 schreef:ja alles precies t zelfde alleen t luchtfilter was toen vervangenPaul1916v schreef:zelfde bank en (ongeveer) zelfde omstandigheden?rene19 schreef:ja is gemeten
zal wel tussen de oren zitten
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
hey daab,
ik heb elf ook een megane coupe uit 97 en heb er een devil eind demper onderliggen. en ik heb de midde demper er tussen uitgehaald.het is nu een mooi bescheiden geluid maar niet over dreven.daarvoor moet je er ook een katvervanger voor monteren.
ik heb elf ook een megane coupe uit 97 en heb er een devil eind demper onderliggen. en ik heb de midde demper er tussen uitgehaald.het is nu een mooi bescheiden geluid maar niet over dreven.daarvoor moet je er ook een katvervanger voor monteren.
-
- Contacteer:
Onderin is hij iets beter maarja tuurlijk moet je dan wel ff goed opletten jah
Thnx. Dat is indd waar ik naar op zoek ben.. aanwezig maar bescheiden.bartcoupe schreef:hey daab,
Gr D.