
ACT: F.A.Q. ICE
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
dat is pas taal 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ik remoteTom schreef:maar ik ben geen leek en dat noem ik een stuurstroompje

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
je wilt niet weten hoeveel mensen ik in de winkel kreeg die om een signaalkabel vragen, en dan zeg je nog zo vaak "remote", aannemen doen ze het nietMarcel B. schreef:wat een lulkoek zeg, 'lekentaal' een signaalkabel is een signaalkabel en een remotekabel is een remotekabel, als je dat niet eens weet heb je echt even niet opgelet toen je je in de materie had moeten verdiepen voordat je audiospullen koopt... naar mijn mening
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
idd





Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
mensen die in de winkel vragen om een signaalkabeltje, weten dat dan vaak ook niet, en hebben al helemaal geen idee wat het kleine draadje tussen de RCA kabels doet 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
RCA kabels? dan hebben ze het toch gewoon over 'die dubbele stekkertjes' 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
zijn diezelfde mensen die kroonsteentjes en knijpverbindingen gebruiken, en dat dat niet slim is, krijg je ook niet aan hun verstand 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
neeRalf schreef:is dat niet slim dan??

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
niet?Erik Olijnsma schreef:neeRalf schreef:is dat niet slim dan??
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
grapjas 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
die hangt op de kapstok
.
VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
nietes, je hebt m aan 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Mensen ik wil binnenkort audio ingaan bouwen maar twijfel tussen was boxen.
Ook weet ik niet wat voor versterker in moet nemen.
Dit zijn de boxen die ik op het oog heb:
Voor
[img]http://www.jvc.nl/images/photo/102982_cs-fs6_e.jpg[/img]
300 W max. muziekvermogen
Koolstofvezel + Aramidevezel wooferconus
Afzonderlijke titanium dome Tweeter
Strontium magneet
Rand van butylrubber
Phase Equaliser
Crossover netwerk geschikt voor bi-wiring
achterin:
[img]http://www.jvc.nl/images/photo/102986_cs-fx502_e.jpg[/img]
180 W max. muziekvermogen
Koolstofvezel + Aramidevezel wooferconus
Afzonderlijke titanium dome Tweeter
Strontium magneet
Rand van butylrubber
Geschikt voor bi-wiring
Is wel prijzig spul dus is dit wat? of raden julle mij wat anders aan??
Ook dit lijkt mij wel wat:
http://www.pioneer.nl/images/products/c ... ilpage.jpg
General TS-C1700R
Short description Separate Compo TS-C Series 2-way
Features TS-C1700R
Frequency response 25 - 32.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 90 dB
Maximum Power 220 Watt
Nominal input power 70 Watt
Woofer size (cm) 17 cm
Woofer material Aramid Fibre Composite cone woofer
Tweeter size (mm) 25,0 mm
Tweeter material Soft dome
Tweeter fitting kits included Surface Mount slant spacer
Custom tweeter bracket for Renault, Citroen, Peugeot
Network Passive Crossover network
Front VCCS (Voice Coil Cooling System) Yes
en achterin:
[img]http://www.pioneer.nl/images/products/c ... ilpage.jpg[/img]
General TS-E1376
Short description 2-way E-motion Series
Features TS-E1376
Frequency response 40 - 30.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 90 dB
Maximum Power 130 Watt
Nominal input power 30 Watt
Woofer size (cm) 13 cm
Woofer material KEVLAR® brand composite cone woofer with butyl rubber edge
Tweeter size (mm) 25,0 mm
Tweeter material Pure Magnesium Balanced Dome Tweeter with Neodymium magnet
En weet iemand naar wat voor versterker met hoeveel watt ik moet gaan kijken??
Ook weet ik niet wat voor versterker in moet nemen.
Dit zijn de boxen die ik op het oog heb:
Voor
[img]http://www.jvc.nl/images/photo/102982_cs-fs6_e.jpg[/img]
300 W max. muziekvermogen
Koolstofvezel + Aramidevezel wooferconus
Afzonderlijke titanium dome Tweeter
Strontium magneet
Rand van butylrubber
Phase Equaliser
Crossover netwerk geschikt voor bi-wiring
achterin:
[img]http://www.jvc.nl/images/photo/102986_cs-fx502_e.jpg[/img]
180 W max. muziekvermogen
Koolstofvezel + Aramidevezel wooferconus
Afzonderlijke titanium dome Tweeter
Strontium magneet
Rand van butylrubber
Geschikt voor bi-wiring
Is wel prijzig spul dus is dit wat? of raden julle mij wat anders aan??
Ook dit lijkt mij wel wat:
http://www.pioneer.nl/images/products/c ... ilpage.jpg
General TS-C1700R
Short description Separate Compo TS-C Series 2-way
Features TS-C1700R
Frequency response 25 - 32.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 90 dB
Maximum Power 220 Watt
Nominal input power 70 Watt
Woofer size (cm) 17 cm
Woofer material Aramid Fibre Composite cone woofer
Tweeter size (mm) 25,0 mm
Tweeter material Soft dome
Tweeter fitting kits included Surface Mount slant spacer
Custom tweeter bracket for Renault, Citroen, Peugeot
Network Passive Crossover network
Front VCCS (Voice Coil Cooling System) Yes
en achterin:
[img]http://www.pioneer.nl/images/products/c ... ilpage.jpg[/img]
General TS-E1376
Short description 2-way E-motion Series
Features TS-E1376
Frequency response 40 - 30.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 90 dB
Maximum Power 130 Watt
Nominal input power 30 Watt
Woofer size (cm) 13 cm
Woofer material KEVLAR® brand composite cone woofer with butyl rubber edge
Tweeter size (mm) 25,0 mm
Tweeter material Pure Magnesium Balanced Dome Tweeter with Neodymium magnet
En weet iemand naar wat voor versterker met hoeveel watt ik moet gaan kijken??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
en achterin lekker niets! monteren 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
wrom achterin niets?!
Da geneuk altijd over verkeerde balans... dat ligt aan jezelf niet aan het feit dat er wat meer speakers inhangen.
Da geneuk altijd over verkeerde balans... dat ligt aan jezelf niet aan het feit dat er wat meer speakers inhangen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
wel bij het verkeerd afstellen, en 9/10 radio's kun je dat niet goed instellen, en het enige wat je meer hebt is herrie.
goede compo voor en leuke sub achterin, daar kun je een leuke set van maken
goede compo voor en leuke sub achterin, daar kun je een leuke set van maken
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Het is voor iedereen persoonlijk. 1,5 jaar geleden was ik ook erg tevreden met m'n 2 hoedenplankspeakers en subje. Sinds ik de composet heb vind ik het veel fijner luisteren. Het geluid komt veel beter/helderder over vind ik.
Ik heb nu mijn audio system compo (80 watt RMS)op mijn panasonic radio aangesloten. Gaat het heel erg veel uitmaken als ik een versterker op mijn composet aansluit?
Ik heb nu mijn audio system compo (80 watt RMS)op mijn panasonic radio aangesloten. Gaat het heel erg veel uitmaken als ik een versterker op mijn composet aansluit?
Hahaha afstellen met je radio.... jij regelt de filtering bij composetjes zeker ook via de radio zeker? Zorg eerst eens dat je zorgt dat je weet wat er en waarom dit nou eigenlijk fout gaat. Roep dan nog eens dingen over dat dat niet gaat via je radio...Erik Olijnsma schreef:wel bij het verkeerd afstellen, en 9/10 radio's kun je dat niet goed instellen, en het enige wat je meer hebt is herrie.
goede compo voor en leuke sub achterin, daar kun je een leuke set van maken
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Denk dat je erik zn kennis over audio nu een beetje onderschat



-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
zou kunnen
Maar waarom Erik en ik vaak botsen is het volgende in mijn opinie;
Erik (x) gaat meestal van de high end apparatuur uit, waarbij je alles kan instellen via externe organen. Dat dit de beste manier is moge duidelijk zijn. Ik gebruik zelf ook van die componenten.
Maar in mijn uitleg ga ik zo goed mogelijk terug naar de situatie van diegene die de vraag stelt. En als men op een normale radio externe speakers aansluit, zal dit niet mooi klinken, aangezien je op de radio dit niet mooi kan instellen.
Meestal worden er door de budgets (klinkt goedkoop, maar is niet de bedoeling) er geen randorganen erbij gekocht, en de standaard versterker en filter kun je ook niet maximaal instellen.
Vandaar dat Erik en ik dus wat vaker botsen, het heeft niets met kennis te maken, maar meer met het uitgangspunt
Maar waarom Erik en ik vaak botsen is het volgende in mijn opinie;
Erik (x) gaat meestal van de high end apparatuur uit, waarbij je alles kan instellen via externe organen. Dat dit de beste manier is moge duidelijk zijn. Ik gebruik zelf ook van die componenten.
Maar in mijn uitleg ga ik zo goed mogelijk terug naar de situatie van diegene die de vraag stelt. En als men op een normale radio externe speakers aansluit, zal dit niet mooi klinken, aangezien je op de radio dit niet mooi kan instellen.
Meestal worden er door de budgets (klinkt goedkoop, maar is niet de bedoeling) er geen randorganen erbij gekocht, en de standaard versterker en filter kun je ook niet maximaal instellen.
Vandaar dat Erik en ik dus wat vaker botsen, het heeft niets met kennis te maken, maar meer met het uitgangspunt
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
komt spuit 11 weer aan




Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
hmmm...
* Het is Eric
* Ik doe en deed pcies helemaal nix met high-end meer in het grove werk.
* Ik ga nergens vanuit dus al helemaal niet van externe organen.
Ik gaf alleen aan dat je het mid/hoog signaal toch ook niet filterd met je radio?! Dat doe je met condensatoren en spoelen. En weet je wat? meer heb je ook niet nodig (naast wat kennis). Je hoeft dus helemaal niets in te stellen. Dat instellen is meer een pleister op een wond, net als met een EQ je signaal vlak strijken omdat je een k*t filter hebt.
Owja... zwakste schakel in car-hifi?
pannenkoek die het zooitje inbouwt meestal of anders de eindgebruiker die gelijk z'n bassboost aanzet (heb ik niet gezegd... maar is wel m'n mening)
* Het is Eric
* Ik doe en deed pcies helemaal nix met high-end meer in het grove werk.
* Ik ga nergens vanuit dus al helemaal niet van externe organen.
Ik gaf alleen aan dat je het mid/hoog signaal toch ook niet filterd met je radio?! Dat doe je met condensatoren en spoelen. En weet je wat? meer heb je ook niet nodig (naast wat kennis). Je hoeft dus helemaal niets in te stellen. Dat instellen is meer een pleister op een wond, net als met een EQ je signaal vlak strijken omdat je een k*t filter hebt.
Owja... zwakste schakel in car-hifi?
pannenkoek die het zooitje inbouwt meestal of anders de eindgebruiker die gelijk z'n bassboost aanzet (heb ik niet gezegd... maar is wel m'n mening)
OK, nog een vraag. Ik heb gisteren alle draden getrokken, etc.etc. Ik dacht dat het de bedoeling was om de 2 remotedraden van de tulpkabels aan te sluiten op de ingang van de remote op mijn Pioneer DEHP7700MP.
Gevolg: de Pioneer-adapter van mijn stuurbediening doet het niet goed meer. Ik kwam er net achter dat er gewoon een mooi kabeltje bij de Pioneer-radio zit, dus dat ik gewoon eerst goed had moeten lezen, maar OK, daar heb ik nu dus geen reet aan. Die stuurbediening doet het gewoon niet goed meer.
Enig idee of de remote-ingang van de radio nu stuk is, of de remote-adapter zelf? (de versterker was overigens nog niet aangesloten) Ik moest wel een beetje kracht zetten om het er samen in te krijgen, maar ook niet zo dat ik echt iets gesloopt heb. Zou de remote-adapter sluiting gemaakt kunnen hebben?
thanks..
Gevolg: de Pioneer-adapter van mijn stuurbediening doet het niet goed meer. Ik kwam er net achter dat er gewoon een mooi kabeltje bij de Pioneer-radio zit, dus dat ik gewoon eerst goed had moeten lezen, maar OK, daar heb ik nu dus geen reet aan. Die stuurbediening doet het gewoon niet goed meer.
Enig idee of de remote-ingang van de radio nu stuk is, of de remote-adapter zelf? (de versterker was overigens nog niet aangesloten) Ik moest wel een beetje kracht zetten om het er samen in te krijgen, maar ook niet zo dat ik echt iets gesloopt heb. Zou de remote-adapter sluiting gemaakt kunnen hebben?
thanks..
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
tja, dan moet je maar niet van die domme nicknames nemen. En bij audio is het idd de zwakste schakel die (Grotendeels) het geluid bepaaldErix schreef:
* Het is Eric
Owja... zwakste schakel in car-hifi?
pannenkoek die het zooitje inbouwt meestal of anders de eindgebruiker die gelijk z'n bassboost aanzet (heb ik niet gezegd... maar is wel m'n mening)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams