brandstofpomp makkelijk monteren? (16v)

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
clio-sport

FF een vraagje mijn clio 16v staat dus met een dooie brandstofpomp in rucphen en ik woon in rotterdam en omdat de anwb hem niet wegsleept(lang verhaal) moet die auto ter plekke gemaakt worden is dit gemakkelijk te doen, om zo op straat onder die auto te kruipen en dan te vervangen ik kan trouwes ook niet gesleept worden me sleepoog is eraf.

alvast bedankt
Riël
Über-Spammer

Nee is klote, tank moet er onder uit, pomp zit in de tank.

Met een search kom je hier terecht ;)
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=175
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MarcoG
Contacteer:

Ik weet niet of je een phase 2 rijdt. Ik DACHT dat die een gecombineerde vlotter/pomp hadden, net als een willy.
Als je via de carosserie (achterbank omhoog en die ring loshalen) bij de pomp komt is het vrij makkelijk te doen hoor.

Ai, je rijdt een fase 1 zie ik op je foto...bel maar een maat met een trekhaak en een aanhangert, of slepen. Dit klusje doe je niet zomaar. Is niet complex, maar wel aardig wat werk.
clio-sport

ik heb idd een phase 1 ( Bj. '91) had al een pomp bij de dealer besteld en volgens hun kon je er zo bij door de achterbank eruit te halen. hmm maar nu jullie dit zo zeggen weet ik ut ook niet meer. ik had al begrepen dat jij (marco) ook hetzelfe probleem had. mja anders moet ik hem tog maar opaten laden en meenemen naar ridderkerk. die tank opstraat eruit halen lijkt me geen succes.
Riël
Über-Spammer

Nou geen succes, kjijk maar eens naar de foto's in marco's topic :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MarcoG
Contacteer:

Nou, je kunt even je achterbank omhoog klappen en kijken:
1 opening = wegslepen want alleen te vervangen door tank volledig te demonteren

2 openingn = :beer: , kwestie van even ring losdraaien en pomp eruit tillen

Tis niet echt moeilijk hoor, maar wel wat werk. Ik was trouwens de retourleidingen vergeten aan te sluiten. Kwam ik achter bij mijn testrit...benzine spoot gewoon terug over de tank. Best lijp. (S)
clio-sport

De brandstofpomp was niet kapot alleen het stekkertje gecorrodeerd dus die doet het weer. maar nu nog ff een ander vraagje.
Er zit een klein zwart pompje met twee slangaansluitingen en een stekker aansluiting naast de reservetank. wat is dit voor pompje????
de ANWB heeft deze voor mij gesloopt door met een hamer ertegen aan te rammen, ik moet nu een nieuwe hebben alleen nergens te krijgen zelfs de dealer moet hem importeren dus zoek ik zo wel ff op de RTC markt of iemand zo'n ding heeft.

En de brandstofpomp die ik al gekocht heb die was mede al niet goed. zit er verschil tussen de pompen van een Ph1 en een Ph2?
Het serie nummer van die nieuwe is 7700828784 c57 miss dat iemand weet op welke clio deze hoort.

alvast bedankt.
MarcoG
Contacteer:

Ik dacht dus dat een phase 2 een gecombineerde pomp/vlotter had (bleek dus makkelijker te vervangen dan nu hehe!). Dan zou het dus kunnen (maar dat weet ik niet zeker) dat dat dan niet past. Phase 1 heeft een pomp helemaal apart in de tank hangen.

En dat zwarte pompje wordt in het handboek omschreven als een "zusatz-pumpe", dus een hulp pompje. Waarom waren ze van de ANWB trouwens met een hamer aan het rossen?
clio-sport

geen idee ik denk dat dat stuk onverlaat dacht dat dat de brandstofpomp was en hij wilde hem denk ik wakker slaan ofzo :evil: :evil:

in 9 van de 10 gevalen helpen ze je op weg (zeggen ze)en 1 van de 10 gevallen slopen ze je auto nog verder :(
Frits Clio 16v

Dat kleine pompje is voor de reservetank.
Dus of een nieuwe erop, of voortaan de tank niet te ver leeg rijden.

Gr, Frits.
clio-sport

dat overhevelingspompje voor de reservetank staat geen spanning op bij mij. weet iemand misschien waar de zekering van da ding zit of hoe deze geschakeld staat. Ik dacht eeerst dat deze pas spanning kreeg als de brandstof in de grote tank op was. maar ook toen deed dat pompje het niet.

iemand??
cspr

zit waarschijlijk met een relais, waar dat ding zit bij jou weet ik niet.

Bij een 5 zit hij aan de binnekant van het achterscherm op de wielkast.
clio-sport

mijn relais zitten voor zover ik weet in de motorruimte. alleen waar die gezekerd zit weet ik niet
iemand??
Calle

clio-sport schreef:dat overhevelingspompje voor de reservetank staat geen spanning op bij mij.
Daar staat alleen spannig op voor 45 seconden als je niveausensor een bepaald laag niveau aangeeft. Meestal gaat dan je benzinelampje ook even aan op je dashboard. Bij stationair (stoplicht ofzo) kun je hem horen lopen.

clio-sport schreef:weet iemand misschien waar de zekering van da ding zit of hoe deze geschakeld staat. Ik dacht eeerst dat deze pas spanning kreeg als de brandstof in de grote tank op was. maar ook toen deed dat pompje het niet.

iemand??
De zekering als die er zit zal onder de motorkap in het bakje te vinden zijn en het relais in de doos achter de linker koplamp, die heb ik in een eerdere post eens gespecificeerd. Zal eens zoeken.
Calle

Uit de andere reactie:
Ik heb het opgezocht, de grote zwarte is de "Anti-percolation pump timer control relay", die zorgt er dus voor dat de externe waterpomp en koelfan voor x minuten aangeschakeld zijn boven een bepaalde koelwater temp als je de auto van contact af zet.

De andere vier relais zijn identiek en al volgt herkenbaar:

Fuel pomp control relay (236)

dikke (5 mm2) rode draad op 3 en dikke bruine op 5

Injection lock relay (238)

kleur draden op aansl.
1: geel-grijs
2: groen-grijs
3: rood
4: rood
5: wit

Anti-percolation pump locking relay

1: witte draden