Project. Ad's 5: renault5 Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik heb nog niets schriftelijk gedaan want ben nog in de begin fase, Ik ben wel twee keer langst geweest, en kan het altijd goed met hem vinden en ben ook altijd tevreden geweest over zijn werk (had ook al nieuwe achterschermen in mijn vorige clio gezet en daar zag je ook niets van.)

Ik denk ook dat ik gewoon recht heb op garantie en helemaal naar 7 of 8 maanden.

Maar toch wilde ik van jullie weten wat jullie hiervan zeggen.

Ik heb ookal contact op proberen te nemen met de bovag (want daar zijn ze ook bij aangesloten) alleen weet niet waar ik hiervoor precies moet zijn bij de bovag (kan ook geen contact adres vinden)
Riël
Über-Spammer

Een brief sturen kun je altijd al doen, is vaak al een vereiste om uberhaupt aanspraak ergens op te maken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

ANWB/BOVAG bemiddelingsbureau en de AutoOmbudslijn
BOVAG: Bemiddelingsdienst. Een koper die klachten heeft over de uitvoering van een garantie dient zich eerst tot de verkoper te wenden. Wanneer dit niet heeft geleid tot een oplossing van zijn klachten, kan hij zich wenden tot het ANWB/BOVAG Bemiddelingsbureau, postbus 1100, 3980 DC te Bunnik, telnr. 0900 269 22 68, 35 eurocent/min. Dit bureau zal in het geschil bemiddelen en trachten het geschil in der minne op te lossen volgens een reglement dat de partijen bij het geschil vooraf ter kennis wordt gebracht.
Ad van Haperen
Contacteer:

Riël thanks man :worship:

Waar heb je dat nou zo snel kunnen vinden, ben er echt even naar op zoek geweest namelijk.

Ik zal inderdaad eens een brief opstellen en nog eens naar de bovag en de focwa bellen en alles voorleggen. (dit om even te kijken hoe mijn kansen worden gschat)
Riël
Über-Spammer

Nou nou

http://WWW.BOVAG.NL

Dan Bovag -> diensten

poe :beer:
Ad van Haperen
Contacteer:

ok ik ben lomp :D

Heb onder dat kopje echt alles gehad op diensten na

(tenminste dat is de enige link die geen andere kleur had omdat ik hem al eens bezocht had)
Riël
Über-Spammer

:lol:

Nou ja, succes er mee :)
Ad van Haperen
Contacteer:

dankje,

Ik zal morgen eens gaan bellen, en hoop hier wat nieuws uit te halen.

Ps. nog meer mensen die hier een (andere) mening over hebben of ookal eens zoiets hebben meegemaakt?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

had dat met mijn megane, na 6 maanden ook weer roest, is netjes afgehandeld via de focwa garantie
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ad van Haperen
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:had dat met mijn megane, na 6 maanden ook weer roest, is netjes afgehandeld via de focwa garantie
Is dit gewoon via de garage gegaan of ook echt via de geschillencommisie?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

via de schadehersteller :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

de autoschade hersteller zelf, ze erkenden het direct, en opperden om het op korte termijn direct weer te spuiten
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ad van Haperen
Contacteer:

had dat eigenlijk ook wel van mijn spuiter verwacht maar zijn mening was: Als je een oude auto laat spuiten is hij niet ineens nieuw dus kun je zulke dingen verwachten :S
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Absoluut onaanvaardbaar dit... Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Kan altijd van pas komen bij dit soort dingen.

Succes en hou ons op de hoogte!
Riël
Über-Spammer

(Hoolie)-Ad schreef:had dat eigenlijk ook wel van mijn spuiter verwacht maar zijn mening was: Als je een oude auto laat spuiten is hij niet ineens nieuw dus kun je zulke dingen verwachten :S
Hmm ik bekijk het eens van de andere kant

als ie niets aan de tankdop heeft gedaan, dan kan hij het in feite ook niet voorzien. Hij kan moeilijk alle plaatwerk vervangen. Bedenk ook, dat ie je met 200 euro reparatie allesbehalve afzet. Daar verdient ie niets op verder.

Heeft ie de tankdop wél gelast, dan is er iets niet goed. Heeft ie het gelaten zoals het was (toen nog zonder roest, dus geen reden tot vervangen) treft hem eigenlijk geen blaam. Dat ie het behandeld met tectyl geeft sowieso geen garantie dat t niet weer kan roesten.

Nu wil ik je niet in je nek slaan, maar zo hebben we beide partijen hier :)
Ad van Haperen
Contacteer:

Riël schreef:
(Hoolie)-Ad schreef:had dat eigenlijk ook wel van mijn spuiter verwacht maar zijn mening was: Als je een oude auto laat spuiten is hij niet ineens nieuw dus kun je zulke dingen verwachten :S
Hmm ik bekijk het eens van de andere kant

als ie niets aan de tankdop heeft gedaan, dan kan hij het in feite ook niet voorzien. Hij kan moeilijk alle plaatwerk vervangen. Bedenk ook, dat ie je met 200 euro reparatie allesbehalve afzet. Daar verdient ie niets op verder.

Heeft ie de tankdop wél gelast, dan is er iets niet goed. Heeft ie het gelaten zoals het was (toen nog zonder roest, dus geen reden tot vervangen) treft hem eigenlijk geen blaam. Dat ie het behandeld met tectyl geeft sowieso geen garantie dat t niet weer kan roesten.

Nu wil ik je niet in je nek slaan, maar zo hebben we beide partijen hier :)
ben juist blij met deze reacties, ik zeg namelijk zef ook niet dat ik 100% in mijn recht sta, weet dit namelijk niet en dat is waarom ik het ook vraag.

Die 200 euro is bij hem geen mats prijs maar een normale prijs, had namelijk voor hetzelfde ook prijs opgevraagd bij mijn moeders auto.

Hij heeft de binnenrand van de tankdop helemaal gelast (nieuwe ring erin glast etc. en nu zet er buiten de tankdop (1 cm er naast) zeg maar die blaasjes
Riël
Über-Spammer

Heb net effe de plaatselijke buurtspuiter gevraagd, volgens hem is waarschijnlijk te weinig materiaal weg gehaald bij het wegslijpen van de oude tankdop.

Dus spuiter zelf schuld.
Ad van Haperen
Contacteer:

Riël schreef:Heb net effe de plaatselijke buurtspuiter gevraagd, volgens hem is waarschijnlijk te weinig materiaal weg gehaald bij het wegslijpen van de oude tankdop.

Dus spuiter zelf schuld.
(Y) top dat je die moeite voor me doet man.

Toch weer goed nieuws, hoop dat we er nog uit komen de spuiter en ik maar ben bang, hij was nogal standvastig ook toen ik over de focwa begon gaf uit geen krimp
Ad van Haperen
Contacteer:

Kheb vandaag helaas geen tijd gehad om te bellen, hoop morgen meer te weten
Ad van Haperen
Contacteer:

Ik ben hier ook weer eens mee van slag gegaan, heb vanmorgen naar de Bovag gebeld en die kunnen niets voor mij betekenen omdat die maar een garantie ven 3 maanden geven.

Dus toch maar weer naar de Focwa gebeld en die blijven het onacceptabel vinden dat er binnen zo'n korte tijd roest komt.

Hun vinden ook dat ik nu genoeg aktie heb ondernomen om het de spuiter netjes op te laten lossen, helemaal omdat ik langs ben geweest en heb verteld dat ik al contact met de Focwa heb gehad.

Hierom willen ze dan ook graag verder gaan met dit conflict, de nu te volgen stappen zijn:
Brief schrijven naar de Focwa met het hele geschil erin omschreven en een kopie van mijn rekening en kentekenbewijs.
Hun gaan dan een brief richting de spuiter zenden waarin staat omschreven dat ze 10 dagen de tijd hebben om het op te lossen doen ze dit niet dan laat de Focwa dit geschil voorkomen.

Nu heb ik nog een vraag aan jullie:

Het plek waar de roest zit, is 1 cm naast een gerepareerd stuk. Hierom hebben ze het metaal ook blank geschuurd (waar nu de roest zit). Van dit stuk heb ik foto's zodat ik eventueel kan aantonen dat hun het kaal hebben geschuurd.
Echter op dit kale stuk kun je geen roest zien, is het nu verstandig om er wel of niet bij te vermelden dat hun dit stuk kaal hebben geschuurd,
De rede om het wel te doen zou zijn dat hun het niet goed nabehandeld hebben,
De rede om het niet te doen zou zijn dat op deze foto's geen roest te zien was en dat de spuiter dus niet kon gaan weten dat dit zou gaan roesten.

Ben benieuwd wat jullie hiervan denken
MarcoG
Contacteer:

Ik gok erop dat er via de achterkant tussen de plaatwerkoverlap vocht in het plamuur (om de naad af te werken) terecht is gekomen en dat dat het staal heeft aangetast.

Je moet nl. bij een gelast stuk ook de achterkant van de twee overlappende delen goed afwerken.
Ad van Haperen
Contacteer:

Het zit niet op de lasnaad en heb gekeken naar het stuk waar hij roest daar is ook niet geslepen aan de achterkant dus...
Riël
Über-Spammer

Alles laten zien!

Kaalschuren is echt geen roestpreventie :)
pierre

inderdaad kaalscheuren is het begin van problemen ( blaasjes) als daarna onzorgvuldig wordt afgewerkt.

focwa neemt het op , dus dit moet effectief zijn.
hopelijk wordt het snel opgelost en .....daarna deze spuiter mijden, omdat je later eens weer een veeeel te hoge rekening ga krijgen.

indien de spuiter niet wil wordt het geschil verder behandeld en is een foto vast wel handig.
Abel
Über-Spammer

Hoe is het met je auto? ik zag hem staan op de meting, maar toen je weg reed klonk hij niet vrolijk :wink:
Ad van Haperen
Contacteer:

Abel schreef:Hoe is het met je auto? ik zag hem staan op de meting, maar toen je weg reed klonk hij niet vrolijk :wink:
Heeeeeele late reactie :D
Toen bleek mijn dynamo geheel niet vast te zitten dus slipte de v-snaar als een gek.

Over de roest:
De FOCWA heeft het garagebedrijf benaderd en ze hebben ook de focwa laten weten niet voor de schade op te willen draaien. Nu heb ik vandaag een nieuwe broef rechtstreeks naar het bedrijf gestuur dom het toch nog onderling proberen te regelen, bij deze brief heb ik dit maal ook foto's toegevoegd waarop te zien is dat het op een door hem kaalgestuurd aan het roesten is.

Ik probeer dit zo te regelen omdat ik anders vooraf 125 euro moet betalen voordat ze het in behandeling nemen, dat ik minimaal 1 dag vrij moet nemen en dat ik er nog met mijn eigen auto naar toe moet rijden, en hier heb ik allemaal niet zo'n zin in als het niet nodig is. Maar als het niet anders kan zal ik het wel doen.
Ad van Haperen
Contacteer:

:@ ga ik net mijn auto ophalen bij de garage, waar hij stond omdat er iets los zat in mijn Kat en dat moest er dus even uit. Komt de eigenaar me al gelijk tegemoet.

zegt hij: Ad, loop even met me mee want ik denk dat je even moet gaan zitten.
Dus ik mee, en denk dat het een nieuwe kat moet worden en het duur word ofzo.
Zit ik zegt hij: ik heb iets op te niet leuks te vertellen, ik heb namelijk je voorbumper kapot gereden op de brug, en daarna weetsen kijken inderdaad een flinke scheur in mijn voor bumper :@ (N) . Dit moet dus gemaakt worden en daarna weer gespoten, maar zoals sommige misschien al weten heb op dit moment nogal in de problemen met mijn spuiter.
Maw. Dit is weer lekker kut, laat ik het ergens anders spuiten heb je grote kans op kleurverschil omdat het custom verf is, laat ik het bij "mijn" spuiter doen heb ik kans dat ze het verneuken omdat ik er al een conflict mee heb lopen. (N)
frank_williams

:( g@dver ad, het zit je niet mee man (N)
Ad van Haperen
Contacteer:

plaatjes zeggen meer als woorden:

Afbeelding

En het is niet dat ze het niet konden weten, had mijn voorzorgsmaatregelen al genomen, helaas zonder resultaat.
Afbeelding
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Ai..erg balen Ad.. :S (N)
Ralf

Klote Ad.. :@ :( we leven met je mee hiero
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

kut Ad

ik zou ff afwachten voordat ik het liet repareren, totdat conflict met spuiter is opgelost en dan pas kiezen wat je doet
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ad van Haperen
Contacteer:

Ralf schreef:Klote Ad.. :@ :( we leven met je mee hiero
:lol: Tja het is heel klote, maarja ze willen het gewoon goed oplossen dus betalen ook alles, dus goed komen doet het wel.
Ad van Haperen
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:k#t Ad

ik zou ff afwachten voordat ik het liet repareren, totdat conflict met spuiter is opgelost en dan pas kiezen wat je doet
Ik wil morgen gewoon nog eens persoonlijk langst de spuiter, misschien dat we er een combi pakket van kunnen maken :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

ja wie weet
succes (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie