Ik stap gister in mijn auto, draai de sleutel om en.... niets...lichtjes e.d. doen het wel (Accu is dus okay). 2e keer dat ik dit probleem heb, dus weet dat het de startmotor is. Erg lastig maar volgens de garage simpel op te lossen (vorige keer hebben zij het opgelost).
Óf de auto in zijn versnelling zetten en aanduwen óf een tik op de relais op de startmotor geven met de steel van een hamer.. probleem is, ik weet niet hoe je bij dat relais komt en dan aanduwen werkt niet.
Iemand die hulp/uitkomst kan bieden?
Clio start niet (startmotor probleem)
Vroem enzo
dat je lampjes branden is geen garantie voor een goede accu.
daarnaast, de tweede keer een startmotor kapot, lijkt me onwaarschijnlijk, zo vaak hemelen die dingen niet. Aanduwen moet gewoon kunnen hoor.
Waarom niet dan?
daarnaast, de tweede keer een startmotor kapot, lijkt me onwaarschijnlijk, zo vaak hemelen die dingen niet. Aanduwen moet gewoon kunnen hoor.

Nouja, was nog geen 2 minuten weg van mn auto en hij deed het perfect dus daarvoor accu kan echt niet denk ik?
En nouja, vorige keer heb ik hem weggebracht. Staat me trouwens wel wat bij dat ze iets zeiden over een stekker die niet goed vast zat ofzo ?
Dat aanduwen is nog niet gelukt maar had nog maar 1x geprobeerd. Ga vanavond even een goede poging doen.
Je hoort trouwens ook geen d-d-d-d-d-d-d ("startpoging-geluid").
..maar gewoon helemaal niets
En nouja, vorige keer heb ik hem weggebracht. Staat me trouwens wel wat bij dat ze iets zeiden over een stekker die niet goed vast zat ofzo ?

Dat aanduwen is nog niet gelukt maar had nog maar 1x geprobeerd. Ga vanavond even een goede poging doen.
Je hoort trouwens ook geen d-d-d-d-d-d-d ("startpoging-geluid").
Vroem enzo
ik snap je ff niet..sorry...weg waarvan en hoe? en hoezo zou dat betekenen dat je accu nog goed is?Liquid schreef:Nouja, was nog geen 2 minuten weg van mn auto en hij deed het perfect dus daarvoor accu kan echt niet denk ik?
startonderbreker? hoezo lukte t niet..t zwaar?sloeg niet aan?Liquid schreef:Dat aanduwen is nog niet gelukt maar had nog maar 1x geprobeerd. Ga vanavond even een goede poging doen
ook geen klik van t relais?Liquid schreef:Je hoort trouwens ook geen d-d-d-d-d-d-d ("startpoging-geluid").
Laatst gewijzigd door Haas op do 3 nov 2005 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Heb ik ook gehad met en mijn 16v en mijn rsi.
Ben bij de lokale auto boer geweest, en ff op de brug gezet, en aan de onderkant aan je startmotor zit een draad die nog wel eens rot, en dan de dienst weigert. Bij mij 2 keer gehad, en 2 keer opgelost met een nieuw oogje aan de startmotor.
Zeg niet dat het bij jouw ook zo is, maar zeker de moeite waard om er even naar te kijken.
Ben bij de lokale auto boer geweest, en ff op de brug gezet, en aan de onderkant aan je startmotor zit een draad die nog wel eens rot, en dan de dienst weigert. Bij mij 2 keer gehad, en 2 keer opgelost met een nieuw oogje aan de startmotor.
Zeg niet dat het bij jouw ook zo is, maar zeker de moeite waard om er even naar te kijken.
precies..en laat dan meteen ok ff je accu doormeten en je dynamo 

Was met mijn auto wezen rijden, ik had ergens geparkeerd en stapte uit. 2 minuten later was ik terug, wilde wegrijden maar toen deed hij niets meer. In die 2 minuten kan er toch niets met mijn accu gebeurd zijn.Haas schreef: ik snap je ff niet..sorry...weg waarvan en hoe? en hoezo zou dat betekenen dat je accu nog goed is?
Heb geen startonderbreker. Misschien omdat maar 1 iemand aan het duwen was dus hij niet zo hard ging? Hij deed nu wel dat "d-d-d-d-d-" als je je koppeling loslaat op het moment dat hij een vaartje heeft.Haas schreef: startonderbreker? hoezo lukte t niet..t zwaar?sloeg niet aan?
Maar starten niet..
Ja, dat welHaas schreef: ook geen klik van t relais?
..Dacht ik
Vroem enzo
dat kan zeker wel in 2 min. Bovendien, als je dynamo slecht is en hij laadt slecht bij, en je start en start en start, op een gegeven moment is t gewoon op 
datie niet aanslaat...duw maar eens met twee man, ff flink door de compressie heen, dan moetie t doen
als je relais klikt is dat vaak je accu...

datie niet aanslaat...duw maar eens met twee man, ff flink door de compressie heen, dan moetie t doen

als je relais klikt is dat vaak je accu...
-
hoeft niet. ik heb hetzelfde probleem gehad...Haas schreef:als je relais klikt is dat vaak je accu...
bij mij waren mn accupolen witgroen uitgeslagen. ff licht opschuren, vaseline er op en toen deed ie het weer.
ja..das waar, maar t ligt iig aan de stroomvoorziening, dus kabelbreuk, slecht contact oid
Goed, vanavond eerst eens flinke duw geven 
Anders zaterdag naar de lokale renaultdealert

Anders zaterdag naar de lokale renaultdealert
Vroem enzo
Aan je plus pool komen verschillende kabels bij elkaar. Het kan best dat er 1 slecht contact maakt. Dit even checken. Ook loopt er een dunne witte kabel naar het startrelais.
Deze kan of op de startmotor, of op het stekkerblokje onder de motorkap (achter de koplamp bestuurderskant) of bij het contactslot slecht contact maken.
Deze kan of op de startmotor, of op het stekkerblokje onder de motorkap (achter de koplamp bestuurderskant) of bij het contactslot slecht contact maken.
Na aan te duwen deed hij het gewoon naar behoren. Tot ik hem weer uitzette. Contact doet dus gewoon niets idd. Nu ben ik zelf echt niet goed met auto's dus zaterdag ga ik naar de lokale autoboer.. of kan ik het wel zelf met mijn totale lack of auto skills?
Vroem enzo
je kunt toch alvast zelf ff die contacten van de draden nakijken. Als die al verrot zijn, weet je al de helft...
maar goed, bij de garage zullen ze t ook wel weten, alleen tegen welke prijs. Van een btje prutsen leer je een hoop hoor
Van zelf prutsen dan 
maar goed, bij de garage zullen ze t ook wel weten, alleen tegen welke prijs. Van een btje prutsen leer je een hoop hoor

ik had precies hetzelfde, had net nieuwe dynamo gehad want die was ook al kapot, toen ben ik een week of 2 later naar mn werk gereden, 3 uurtjes later wil ik in mn auto stappen en starten, nope helemaal nix deed ie!!
heeft idd iemand met hamer er wat op staan slaan, hij startte weer, naar garage gereden en mn startmotor bleek kapot te zijn
nieuwe startmotor erin en hij doet het weer super!
heeft idd iemand met hamer er wat op staan slaan, hij startte weer, naar garage gereden en mn startmotor bleek kapot te zijn
nieuwe startmotor erin en hij doet het weer super!