ACT: Renault 1916V.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Ow daarom zit dat ding in mn auto! 

-
ik ben van plan na de winter mn 19 gedeeltelijk over te laten spuiten, want rechts achter (spatbord) krijgt hij roestblaren onder de lak en rechts voor(spatbord) zit al wat roest in de hoek, dus wil ik mijn voorbumper(steenslag), beide voorspatborden en beide achterspatborden laten spuiten, iemand enig idee wat ik kwijt ben als ik dat laat doen?
-
- Über-Spammer
edwin19 pmmen 

-
thx gabri, gedaan 

wie weet of een startmotor van een 16v ook op een 8v past????
de voorkant zelf heeft geen schade hoor!Haas schreef:das een flinke buts geweest..
vaag dat zijn linkerachterwiel ook krom staat. Als je met de voorkant de betonblokken raakt? Althans, dat begrijp ik er zo 123 uit..
't is alleen de zijkant.
de bumper voor is door de zijwaartse slag kapot gegaan en daar door ook de grille!
op foto lijkt het erger dan het is
-
- Contacteer:
Ahzo!
wij dachten dat ie met de voorkant de betonblokken in was gegaan!
succes met de wederopbouw!
wij dachten dat ie met de voorkant de betonblokken in was gegaan!
succes met de wederopbouw!

datie er schuin op was gegaan, had ik zelf al btje uitgedokterd, maar nog bedankt voor de uitlegandyboy schreef:de voorkant zelf heeft geen schade hoor!Haas schreef:das een flinke buts geweest..
vaag dat zijn linkerachterwiel ook krom staat. Als je met de voorkant de betonblokken raakt? Althans, dat begrijp ik er zo 123 uit..
't is alleen de zijkant.
de bumper voor is door de zijwaartse slag kapot gegaan en daar door ook de grille!
op foto lijkt het erger dan het is

Waarvoor dient de signaalkabel die samen met je tellerkabel door het schutbord komt?
Heeft deze een specifieke functie?
Heeft deze een specifieke functie?
-
kheb linksvoor de blokken geraakt, dan ben ik met de linkerzij ertegen geslagen ... vandaar het kromme achterwiel. heel da wagen staat eigelijk parapluHaas schreef:das een flinke buts geweest..

ik denk niet dat El Bananas ng gereanimeert gaat worden, kga haar hartje overplaatsen nr een andere kas.
nu zoek ik eigelijk ng een deftige kas van een clio 16V
dus wie iets weet ... pm me!
mooi man, dat je m weer op gaat bouwen! Ennuh....rollertje erbij en hijs zo weer geel

-
- Contacteer:
Succes met de wederopbouw!!
Der staan toch een aantal 19 16v's in onderdelen te koop? misschien dat je daar wat aan gaat hebben? Of zijn die allemaal al richting sloop gegaan?
Der staan toch een aantal 19 16v's in onderdelen te koop? misschien dat je daar wat aan gaat hebben? Of zijn die allemaal al richting sloop gegaan?
-
wat kan ik er aan doen als mijn verbruik en mijn tankliters etc. voor geen meter kloppen? mijn gemiddelde verbruik staat rond de 17,6L/100KM, das opzich wel veel en als ik t zelf uitreken haal ik dat(pff gelukkig) niet
.
iemand enig idee?

iemand enig idee?
op je boordcomputer bedoel je?
-
ja op me boordcomputer 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
wat je er aan kan doen? gewoon lekker negeren
ding werkt op de stand van de gasklep, niet op daadwerkelijk verbruik
ding werkt op de stand van de gasklep, niet op daadwerkelijk verbruik
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Heb nu zonder de stekker geen schommelend stationair toerental meer als ik voor bv een kruispunt sta.mike16v schreef:geeft volgens mij info door aan de computer.
Normaal na het afremmen schommelde het rond de 1500 en bij stilstand zakte het naar stationair.
Nu zonder stekker blijft het toerental stationair, maar heb het gevoel dat mn stuurbekrachtiging niet meer snelheidsafhankelijk is, kan dat?
Alleen werkt bovenstaand maar bij een "koude" motor,als ik ca 30km heb gereden schommelt het weer als vanouds.
Is de auto weer afgekoeld loopt de auto continu mooi stationair tot de auto warm is,eenmaal warm blijft het toerental schommelen.
Heb al diverse zaken vervangen,niks heeft geholpen tot nu toe.
Waaraan zou het nog meer kunnen liggen?
MvG
Marcel
het is toch de stekker(aan de km teller kabel) die aan de ecu meegeeft of je auto nog rijd of niet om daaraan het toerental ook aantepassen, meestal ligt het toerental hoger als je nog aan het rollen bent dan als je stilstaat.Alpine schreef:Heb nu zonder de stekker geen schommelend stationair toerental meer als ik voor bv een kruispunt sta.mike16v schreef:geeft volgens mij info door aan de computer.
Normaal na het afremmen schommelde het rond de 1500 en bij stilstand zakte het naar stationair.
Nu zonder stekker blijft het toerental stationair, maar heb het gevoel dat mn stuurbekrachtiging niet meer snelheidsafhankelijk is, kan dat?
Alleen werkt bovenstaand maar bij een "koude" motor,als ik ca 30km heb gereden schommelt het weer als vanouds.
Is de auto weer afgekoeld loopt de auto continu mooi stationair tot de auto warm is,eenmaal warm blijft het toerental schommelen.
Heb al diverse zaken vervangen,niks heeft geholpen tot nu toe.
Waaraan zou het nog meer kunnen liggen?
MvG
Marcel
-
mijn km-teller schommelt nogal, totdat de 100 ervoor staat, kan het daar dan ook door komen dat hij ietsje stoterig is als ik mijn gas los laat dan?
Klopt idd, maar de laatste tijd blijft het toerental warm gewoon rond de 1500.Martijn. schreef:het is toch de stekker(aan de km teller kabel) die aan de ecu meegeeft of je auto nog rijd of niet om daaraan het toerental ook aantepassen, meestal ligt het toerental hoger als je nog aan het rollen bent dan als je stilstaat.
Als ik echt stil sta zakt het naar 950,eerder niet.
Nu zonder de stekker loopt de auto continu mooi 950,maar eenmaal op
bedrijfstemperatuur continu 1500.
Zakt ook niet onder de 1500,dus zonder stekker rijden is ook geen optie.
-
de mijne zakt ook pas als ik volledig stil sta hoor alpine, zolang ik rol blijft hij rond de 1500.
deed mijn clio ook...
Dat hoort ook idd zo, echter is het momenteel erger als de afgelopen 6 jaar.kool schreef:de mijne zakt ook pas als ik volledig stil sta hoor alpine, zolang ik rol blijft hij rond de 1500.
Zelfs als ik aan het stuur draai schiet het toerental omhoog,
en ook bij ingetrapte rem voor een verkeerslicht blijft het een verhoogd toerental.
Nu zonder stekker heb ik deze laatste 2 problemen niet,
maar is de auto eenmaal "warm" loopt ie permanent 1500.
Heb je al een andere koelvloeistof temperatuur sensor geprobeerd? En dat snelheidssignaal heeft ie echt nodig om het stationair toerental netjes terug te brengen, dus ik zou die stekker er gewoon oplaten. De werking van de snelheidsopnemer kan je controleren op de boordcomputer (als je die hebt) als de afstandsgegevens en gem. snelheid kloppen.
Heb de temp.sensor vervangen,een andere lambdasonde en meerdere stappenmotoren geprobeerd.
Nu ik de stekker van het snelheidssignaal los heb loopt de auto veel mooier.
Alleen als de auto warm is loopt ie weer te hoog stationair.
Koud loopt ie ca 950-1000,en warm 1500-1600 (zonder stekker)
Met stekker koud 1000 en warm 1100-1200 maar bij contact aan het rempedaal of een draaibeweging aan het stuur 1500-2000 (tijdelijk)
Met stekker koud 1000 en warm 1100-1200 maar bij contact aan het rempedaal of een draaibeweging aan het stuur 1500-2000 (tijdelijk)
-
zooo relaxt
, heb even een afstandbediening(infrarood, sleutelhanger versie) uit een espace op de sloop gehaald, incl. ontvanger:D. beter, en t werkt ook nog haha. moest t ff kwijt, bij deze:)

Al gekeken of hij niet toevallig ergens valse lucht trekt?Alpine schreef:Heb de temp.sensor vervangen,een andere lambdasonde en meerdere stappenmotoren geprobeerd.
verder kan je nog proberen:
- Andere gasklepschakelaar
- Massa controleren
- Andere tellerkabel met snelheidsopnemer
De sensor die als je voor de auto staat links in je inlaatspruitstuk zit, boven de dynamo, is neem ik aan de inlaatluchttemperatuur sensor.
Is het normaal dat wanneer ik deze bij lopende motor uit trek, dat de auto daar totaal niet op reageert?
Is het normaal dat wanneer ik deze bij lopende motor uit trek, dat de auto daar totaal niet op reageert?
kan je van buitenaf bij de startmotor van de 19? bedoel dus dat het niett perse noodzakelijk is om hem op een brug te zetten....
Ja, bestuurderskant opkrikken , wiel eraf, en dan kun je er erg goed bij.
Effe mijn vraag wel hier zettenRiël schreef:De sensor die als je voor de auto staat links in je inlaatspruitstuk zit, boven de dynamo, is neem ik aan de inlaatluchttemperatuur sensor.

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar volgens mij is dit een koopje. Het is dat ik niet echt in de buurt woon, anders was ik even gaan kijken.
[img]http://images.speurders.nl/images/15/15 ... 7553_1.jpg[/img]
http://www.speurders.nl/autos/renault/1 ... .3202.html
[img]http://images.speurders.nl/images/15/15 ... 7553_1.jpg[/img]
http://www.speurders.nl/autos/renault/1 ... .3202.html