ACT: Renault 1916V.

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ow daarom zit dat ding in mn auto! :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik ben van plan na de winter mn 19 gedeeltelijk over te laten spuiten, want rechts achter (spatbord) krijgt hij roestblaren onder de lak en rechts voor(spatbord) zit al wat roest in de hoek, dus wil ik mijn voorbumper(steenslag), beide voorspatborden en beide achterspatborden laten spuiten, iemand enig idee wat ik kwijt ben als ik dat laat doen?
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

edwin19 pmmen :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

thx gabri, gedaan :P
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

wie weet of een startmotor van een 16v ook op een 8v past????
andyboy
Berichten: 110
Lid geworden op: do 7 okt 2004 21:47

Haas schreef:das een flinke buts geweest.. :(
vaag dat zijn linkerachterwiel ook krom staat. Als je met de voorkant de betonblokken raakt? Althans, dat begrijp ik er zo 123 uit..
de voorkant zelf heeft geen schade hoor!
't is alleen de zijkant.
de bumper voor is door de zijwaartse slag kapot gegaan en daar door ook de grille!
op foto lijkt het erger dan het is
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ahzo!
wij dachten dat ie met de voorkant de betonblokken in was gegaan!

succes met de wederopbouw! (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

andyboy schreef:
Haas schreef:das een flinke buts geweest.. :(
vaag dat zijn linkerachterwiel ook krom staat. Als je met de voorkant de betonblokken raakt? Althans, dat begrijp ik er zo 123 uit..
de voorkant zelf heeft geen schade hoor!
't is alleen de zijkant.
de bumper voor is door de zijwaartse slag kapot gegaan en daar door ook de grille!
op foto lijkt het erger dan het is
datie er schuin op was gegaan, had ik zelf al btje uitgedokterd, maar nog bedankt voor de uitleg :)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Waarvoor dient de signaalkabel die samen met je tellerkabel door het schutbord komt?
Heeft deze een specifieke functie?
mike16v
Berichten: 1661
Lid geworden op: wo 5 jun 2002 12:55
Locatie: Haarlem

Alpine schreef:Waarvoor dient de signaalkabel die samen met je tellerkabel door het schutbord komt?
Heeft deze een specifieke functie?
geeft volgens mij info door aan de computer.
El Bananas
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 26 dec 2004 12:26

Haas schreef:das een flinke buts geweest.. :(
vaag dat zijn linkerachterwiel ook krom staat. Als je met de voorkant de betonblokken raakt? Althans, dat begrijp ik er zo 123 uit..
kheb linksvoor de blokken geraakt, dan ben ik met de linkerzij ertegen geslagen ... vandaar het kromme achterwiel. heel da wagen staat eigelijk paraplu :(

ik denk niet dat El Bananas ng gereanimeert gaat worden, kga haar hartje overplaatsen nr een andere kas.

nu zoek ik eigelijk ng een deftige kas van een clio 16V :wink: (of mss trug een 19 ... ben er ng niet uit)

dus wie iets weet ... pm me! :wink:
andyboy
Berichten: 110
Lid geworden op: do 7 okt 2004 21:47

hij heeft zenne weg terug gevonden ze! :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mooi man, dat je m weer op gaat bouwen! Ennuh....rollertje erbij en hijs zo weer geel :P ;)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Succes met de wederopbouw!!
Der staan toch een aantal 19 16v's in onderdelen te koop? misschien dat je daar wat aan gaat hebben? Of zijn die allemaal al richting sloop gegaan?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

wat kan ik er aan doen als mijn verbruik en mijn tankliters etc. voor geen meter kloppen? mijn gemiddelde verbruik staat rond de 17,6L/100KM, das opzich wel veel en als ik t zelf uitreken haal ik dat(pff gelukkig) niet :P.

iemand enig idee?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

op je boordcomputer bedoel je?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ja op me boordcomputer :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

wat je er aan kan doen? gewoon lekker negeren

ding werkt op de stand van de gasklep, niet op daadwerkelijk verbruik
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

mike16v schreef:geeft volgens mij info door aan de computer.
Heb nu zonder de stekker geen schommelend stationair toerental meer als ik voor bv een kruispunt sta.
Normaal na het afremmen schommelde het rond de 1500 en bij stilstand zakte het naar stationair.
Nu zonder stekker blijft het toerental stationair, maar heb het gevoel dat mn stuurbekrachtiging niet meer snelheidsafhankelijk is, kan dat?

Alleen werkt bovenstaand maar bij een "koude" motor,als ik ca 30km heb gereden schommelt het weer als vanouds.
Is de auto weer afgekoeld loopt de auto continu mooi stationair tot de auto warm is,eenmaal warm blijft het toerental schommelen.

Heb al diverse zaken vervangen,niks heeft geholpen tot nu toe.
Waaraan zou het nog meer kunnen liggen?

MvG

Marcel
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

Alpine schreef:
mike16v schreef:geeft volgens mij info door aan de computer.
Heb nu zonder de stekker geen schommelend stationair toerental meer als ik voor bv een kruispunt sta.
Normaal na het afremmen schommelde het rond de 1500 en bij stilstand zakte het naar stationair.
Nu zonder stekker blijft het toerental stationair, maar heb het gevoel dat mn stuurbekrachtiging niet meer snelheidsafhankelijk is, kan dat?

Alleen werkt bovenstaand maar bij een "koude" motor,als ik ca 30km heb gereden schommelt het weer als vanouds.
Is de auto weer afgekoeld loopt de auto continu mooi stationair tot de auto warm is,eenmaal warm blijft het toerental schommelen.

Heb al diverse zaken vervangen,niks heeft geholpen tot nu toe.
Waaraan zou het nog meer kunnen liggen?

MvG

Marcel
het is toch de stekker(aan de km teller kabel) die aan de ecu meegeeft of je auto nog rijd of niet om daaraan het toerental ook aantepassen, meestal ligt het toerental hoger als je nog aan het rollen bent dan als je stilstaat.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mijn km-teller schommelt nogal, totdat de 100 ervoor staat, kan het daar dan ook door komen dat hij ietsje stoterig is als ik mijn gas los laat dan?
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Martijn. schreef:het is toch de stekker(aan de km teller kabel) die aan de ecu meegeeft of je auto nog rijd of niet om daaraan het toerental ook aantepassen, meestal ligt het toerental hoger als je nog aan het rollen bent dan als je stilstaat.
Klopt idd, maar de laatste tijd blijft het toerental warm gewoon rond de 1500.
Als ik echt stil sta zakt het naar 950,eerder niet.
Nu zonder de stekker loopt de auto continu mooi 950,maar eenmaal op
bedrijfstemperatuur continu 1500.
Zakt ook niet onder de 1500,dus zonder stekker rijden is ook geen optie.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

de mijne zakt ook pas als ik volledig stil sta hoor alpine, zolang ik rol blijft hij rond de 1500.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

deed mijn clio ook...
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

kool schreef:de mijne zakt ook pas als ik volledig stil sta hoor alpine, zolang ik rol blijft hij rond de 1500.
Dat hoort ook idd zo, echter is het momenteel erger als de afgelopen 6 jaar.
Zelfs als ik aan het stuur draai schiet het toerental omhoog,
en ook bij ingetrapte rem voor een verkeerslicht blijft het een verhoogd toerental.
Nu zonder stekker heb ik deze laatste 2 problemen niet,
maar is de auto eenmaal "warm" loopt ie permanent 1500.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Heb je al een andere koelvloeistof temperatuur sensor geprobeerd? En dat snelheidssignaal heeft ie echt nodig om het stationair toerental netjes terug te brengen, dus ik zou die stekker er gewoon oplaten. De werking van de snelheidsopnemer kan je controleren op de boordcomputer (als je die hebt) als de afstandsgegevens en gem. snelheid kloppen.
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Heb de temp.sensor vervangen,een andere lambdasonde en meerdere stappenmotoren geprobeerd.
Nu ik de stekker van het snelheidssignaal los heb loopt de auto veel mooier.
Alleen als de auto warm is loopt ie weer te hoog stationair.
Koud loopt ie ca 950-1000,en warm 1500-1600 (zonder stekker)
Met stekker koud 1000 en warm 1100-1200 maar bij contact aan het rempedaal of een draaibeweging aan het stuur 1500-2000 (tijdelijk)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zooo relaxt :p, heb even een afstandbediening(infrarood, sleutelhanger versie) uit een espace op de sloop gehaald, incl. ontvanger:D. beter, en t werkt ook nog haha. moest t ff kwijt, bij deze:)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Alpine schreef:Heb de temp.sensor vervangen,een andere lambdasonde en meerdere stappenmotoren geprobeerd.
Nu ik de stekker van het snelheidssignaal los heb loopt de auto veel mooier.
Alleen als de auto warm is loopt ie weer te hoog stationair.
Koud loopt ie ca 950-1000,en warm 1500-1600 (zonder stekker)
Met stekker koud 1000 en warm 1100-1200 maar bij contact aan het rempedaal of een draaibeweging aan het stuur 1500-2000 (tijdelijk)
Al gekeken of hij niet toevallig ergens valse lucht trekt?

verder kan je nog proberen:

- Andere gasklepschakelaar
- Massa controleren
- Andere tellerkabel met snelheidsopnemer
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De sensor die als je voor de auto staat links in je inlaatspruitstuk zit, boven de dynamo, is neem ik aan de inlaatluchttemperatuur sensor.

Is het normaal dat wanneer ik deze bij lopende motor uit trek, dat de auto daar totaal niet op reageert?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

kan je van buitenaf bij de startmotor van de 19? bedoel dus dat het niett perse noodzakelijk is om hem op een brug te zetten....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, bestuurderskant opkrikken , wiel eraf, en dan kun je er erg goed bij.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Riël schreef:De sensor die als je voor de auto staat links in je inlaatspruitstuk zit, boven de dynamo, is neem ik aan de inlaatluchttemperatuur sensor.

Is het normaal dat wanneer ik deze bij lopende motor uit trek, dat de auto daar totaal niet op reageert?
Effe mijn vraag wel hier zetten :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
rzasa
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 13:58
Car: Lag II ph2 2.0T Aut.

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar volgens mij is dit een koopje. Het is dat ik niet echt in de buurt woon, anders was ik even gaan kijken.

[img]http://images.speurders.nl/images/15/15 ... 7553_1.jpg[/img]

http://www.speurders.nl/autos/renault/1 ... .3202.html
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

voor 750 kan je je geen beul aan vallen :) ziet er netjes uit op de foto
Plaats reactie