hallo ...
er zit olie bij mn bougies en mn koelvloeistof is verdwenen...
en nu wil mn auto niet meer starten !!!
houston we got a problem !!!
lekke koppakking
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: di 1 nov 2005 19:33
- Locatie: terneuzen zeeland
[quote="Danny1.8-16v"]hallo ...
er zit olie bij mn bougies en mn koelvloeistof is verdwenen...
en nu wil mn auto niet meer starten !!!
houston we got a problem !!

-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: di 1 nov 2005 19:33
- Locatie: terneuzen zeeland
ja zou wel handig zijn ja !!!
maar heb hem al 2 jaar stil staan dus moet ik toch ff checken of alles goed is !!!
want de eerste x was mn distrubutie riem naar de kl*te en mn kleppen krom
en dat was allemaal in orde .... vreet hij in een keer mn koelvloeistof op!!
en probeer ik er weer nieuw leven in te blazen ...
want het is en blijft toch een super monstertje !!!

maar heb hem al 2 jaar stil staan dus moet ik toch ff checken of alles goed is !!!
want de eerste x was mn distrubutie riem naar de kl*te en mn kleppen krom
en dat was allemaal in orde .... vreet hij in een keer mn koelvloeistof op!!
en probeer ik er weer nieuw leven in te blazen ...
want het is en blijft toch een super monstertje !!!

-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
komt er witte rook uit je uitlaat tijdens het rijden?
lekt je waterpomp niet?
lekt je waterpomp niet?
VLK Groep
Kijk bij de cilinderkop GOED tussen in en uitlaatklep, hier heb je kans op haarscheurtjes!
Weet je meteen waar je koelvloeistof heen is.
Over die witte rook, van de kapotte kop(-pakkingen) die ik heb gezien heeft er nog geen echt duidelijk wit gerookt.
Stationair niet mooi rond lopen vind ik een betere indicatie dat er iets niet goed zit, volgens mij zijn die 16v's erg gevoelig voor wat compressieverlies stationair.
Weet je meteen waar je koelvloeistof heen is.
Over die witte rook, van de kapotte kop(-pakkingen) die ik heb gezien heeft er nog geen echt duidelijk wit gerookt.
Stationair niet mooi rond lopen vind ik een betere indicatie dat er iets niet goed zit, volgens mij zijn die 16v's erg gevoelig voor wat compressieverlies stationair.
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
misschien is het wel gewoon een luchtbel als hij al twee jaar stil staat?Danny1.8-16v schreef:bougies schoongemaakt en start motor gaat ook rond ....
heb geen lekkage in koelvloeistof systeem ...
en toch raak ik mn koelvloeisof kwijt ???
ik snap er ook helemaal niks van ...
heb nu mn cylinderkop er afgehaald en zie ook maar heel weinig beschadigingen ...
kleppendekselpakking traande wel .... dus vandaar olie bij mn bougies !!!
maar nu de rest nog ...
heb het vandeweek toevallig gehad met een turbo die opeens geen koelwater meer had en te heet werd water erbij en hij bleef mooi op temp en na 100 km wass er niks uit. haal anders ff je olie pijl stok eruit en hou er een aansteker onder als hij knettert zit er water in en is je koppakking lek.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: di 1 nov 2005 19:33
- Locatie: terneuzen zeeland
nee luchtbel zit er ni in want het was 2 jaar geleden gebeurd ....
daarom stond zij zolang stil ...
maar ik ga ff checken met aansteker ....
tnx
daarom stond zij zolang stil ...
maar ik ga ff checken met aansteker ....
tnx
Das nou typisch iets voor mythbusters, en ik kan je melden dat die theorie dan BUSTED is5gt8vturbo schreef: haal anders ff je olie pijl stok eruit en hou er een aansteker onder als hij knettert zit er water in en is je koppakking lek.

Nou, bij mij kwam er toch heel duidelijk witte rook uit de uitlaat.Riël schreef:Over die witte rook, van de kapotte kop(-pakkingen) die ik heb gezien heeft er nog geen echt duidelijk wit gerookt.
Ook komt je koelsysteem onder forse druk te staan als je kop(pakking) lek is, zou je moeten merken doordat er koelvloeistof uit het noodventiel van het dopje van je expansievat komt.
bij kwam er een ware fontein uit de radiateur... 
hij was dan ook wel kapot op twee cilinders over een cm of vier per stuk..

hij was dan ook wel kapot op twee cilinders over een cm of vier per stuk..

Het antwoord staat in je eigen vraagMadmaus schreef:Heb ik ook een noodventiel??
Merk wel als ik me dop van me expansievat open draai er heel wat druk op staat. Je hoort pssssssssssssssssst en je ziet het niveau stijgen.

beetje psshh is niet erg. Pas als je koelslangen echt knetterhard worden moet je je zorgen gaan maken.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: di 1 nov 2005 19:33
- Locatie: terneuzen zeeland
ja er kwam wel redelijke druk op ....
want twee weken daarvoor was er een slang gesprongen !!!!
dus is het cker de koppakking
maar de onderdelen zijn besteld !!! kost wat heb je ook wat ...!!!
dus nu nog ff wachten tot ze binnen zijn ...
dus deze meeting zal ik niet redden maar de volgende ga ik er cker bij zijn !!!
want twee weken daarvoor was er een slang gesprongen !!!!
dus is het cker de koppakking
maar de onderdelen zijn besteld !!! kost wat heb je ook wat ...!!!
dus nu nog ff wachten tot ze binnen zijn ...
dus deze meeting zal ik niet redden maar de volgende ga ik er cker bij zijn !!!
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: di 1 nov 2005 19:33
- Locatie: terneuzen zeeland
mn koppakking zit er in en heb gelijk de rest van de motor onderhanden genomen ...
bijna alle pakkingen vervangen ... paar nieuwe slangen ....
en gelijk ff alles schoon gemaakt
maar nu als ik de motor start blijft mn toeren op ong 1800 toeren hangen
en na 2x aanslaan van de fan gaat hij pas terug naar 800 toeren dus wie weet hoe je dat moet afstellen of wat het probleem is ????
bijna alle pakkingen vervangen ... paar nieuwe slangen ....
en gelijk ff alles schoon gemaakt
maar nu als ik de motor start blijft mn toeren op ong 1800 toeren hangen
en na 2x aanslaan van de fan gaat hij pas terug naar 800 toeren dus wie weet hoe je dat moet afstellen of wat het probleem is ????
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Stappenmotor vastgerot denk ik.. even schoonmaken met wat carburateur-reiniger of remmenreiniger