Mike's clio> Nieuwe Clio campus 1.4 16v! (foto's)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
mike16v

Hallo allemaal

Ik heb mijn 19 chamade een klein jaartje maar er is bijna geen maand voorbij gegaan dat er niet iets mee is. er is zoveel gedaan aan die auto niet normaal meer. complete motor revisie (paar maanden terug, en nu sinds een week sputterd ie af en toe en dat trekt wel weg hoor maar toch) carroserie is opgelapt. diversen slangen zijn vervangen, ventilator weigerde, uitlaat is deels vervangen, 3 wiellagers zijn vervangen achterschijven, met nieuwe remblokken, voorveren me dempers. zou wel leuk zijn als ik een keer klaar was maar nu rateld de auto als ik rechts door de bocht rij met het gas erop, stuurkogel is niet goed.... Ik wordt er serieus een beetje moedeloos van....

vraag me af en toe af of ik wel goed bezig ben... moet ik er nog meer geld inpompen?? (wat we al niet veel hebben) Ik heb er al ongeveer 2000,- tegenaan geknalt...

aan de ene kant denk ik ik moet hem houden omdat er al zoveel geld in zit, maar af en toe wordt ik er gek van.... en denk weg met dat ding.

Wat is jullie mening of ervaring hier over?

Gr. Mike

na wat woorden wisselingen toch besloten dat we vrolijk verder gaan! zie verder op deze pagina mijn history en de plannen. (iedereen heeft wel is een dip toch?) :( :(
Laatst gewijzigd door mike16v op vr 24 aug 2007 9:08, 98 keer totaal gewijzigd.
frank_williams

bekend verhaal toch? het is een renault :p

ga er maar van uit dat het geld dat je er in hebt gepompt nooit meer er uit zult krijgen. da's best jammer als je 'm dan nu wilt verkopen. ik heb zelf ook al heel veel geld in mn renaultjes gestoken. duizenden keren vervloekt, te koop gezet, maar uiteindelijk toch weer gerepareerd. en als ie dan weer rijdt na reparatie is het toch wel lekker :)
Tom
Moderator
Car: MB

ik vind 2000 euro nog wel mee vallen. En tja, die oude bakken zijn zo jong niet meer en dan gaat er wel eens wat kapot........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mike16v

Tom schreef:ik vind 2000 euro nog wel mee vallen. En tja, die oude bakken zijn zo jong niet meer en dan gaat er wel eens wat kapot........

ruim 2000 in 3 kwart jaar tijd? ik vind het best veel geld, en dan stottert ie nog steeds....
~thijs~
Contacteer:

Mike man hou de moed erin man. Ding rijdt verder prima. En tja als je helemaal geen problemen meer wilt zou je een nieuwe auto moeten kopen, maar zelfs daar kan je problemen mee hebben. Onderhoud hoort er een beeje bij helemaal met een reno. Zelf heb ik mij auto ook al 3 keer opnieuw gekocht met alle reparaties die ik heb gehad. Ben blij dat ik steeds meer zelf kan (met hulp van jou :wink: )
Laatst gewijzigd door ~thijs~ op di 1 nov 2005 9:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Riël
Über-Spammer

Stotteren is vaak een kleinigheidje. En die 2000 euro, tja, dat heb je gedaan opdat je weer een aantal jaar vooruit kan met de auto, en dat kun je! Achteraf heb je dan niet duur gereden, kijk maar eens wat je op n nieuwe af schrijft. Bovendien is jouw 19 in uitzonderlijk nette staat.

Dat ratelen is een aandrijfas. Normale slijtage hoor, volgens mij heb ik je daar toen al op gewezen of niet?
Niet de moed opgeven :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mike16v

ik vrees dat jullie allemaal gelijk hebben...

misschien had ik deze reacties ook wel nodig!

Ik heb van BArt begrepen dat hij wel een paar goede drijfstangen heeft liggen. Dus laten we die maar vervangen, moet niet het moeilijkste zijn toch? na een voor wiellager vervnabgen te hebben moet dit ook wel lukken.

We gaan wel vrolijk door dan maar he!

kan ik dit topic nog sluiten ?
~thijs~
Contacteer:

nee maar ik wel!

Doen?
Bart V

mike16v schreef:ik vrees dat jullie allemaal gelijk hebben...

Ik heb van BArt begrepen dat hij wel een paar goede drijfstangen heeft liggen. Dus laten we die maar vervangen, moet niet het moeilijkste zijn toch? na een voor wiellager vervnabgen te hebben moet dit ook wel lukken.

drijfstangen=aandrijfassen gok ik zo :p
mike16v

Bart V schreef:
mike16v schreef:ik vrees dat jullie allemaal gelijk hebben...

drijfstangen=aandrijfassen gok ik zo :p
JEP! die bedoel ik....pfff valt niet mee allemaal :lol:
mike16v

~thijs~ schreef:nee maar ik wel!

Doen?
is het een slotje of ook echt weghalen?

als ie zichtbaar blijft laat dan maar open, anders mag het van mij wel helemaal weg, gaan we wel verder in het andere topic
~thijs~
Contacteer:

Ik laat um wel open. maak je hier je project topic van. Moet je alleen effe je titel aanpassen in je eerste post
mike16v

~thijs~ schreef:Ik laat um wel open. maak je hier je project topic van. Moet je alleen effe je titel aanpassen in je eerste post
laten we dat maar doen!
~thijs~
Contacteer:

Ik heb um gemoved naar projecten
Menno

Zulke dingen moet je je pas af gaan vragen als je op redelijk korte termijn dingen voor de 2e keer aan 't fixen bent. Anders is 't gewoon (achterstallig) onderhoud, waar je ff doorheen moet.
rev it like a rental
Bram

Mike, ik ken het gevoel. Lees m'n topic maar eens door. Heb ook al duizenden euro's er tegen aan gegooid. Toen heeft m'n auto een tijd te koop gestaan. Achteraf ben ik erg blij dat ik hem niet heb verkocht, rijd alweer een tijdje probleemloos in de rondte ( na 1 jaar vol problemen).

Je moet soms even slikken en weer doorgaan :lol:
mike16v

Oke. Dan gaan we maar vanaf hier weer verder.

Heb mijn Chamade nu bijna een jaar in mijn bezit en er is al een hoop gedaan inmiddels, hier een foto toen ik hem net gekocht had.

[img]http://x11.putfile.com/11/30404071112.jpg[/img]

zonder gril, deuk in spatbord en scheur in bumper. interieur was redelijk netjes, wel 4 hoofdsteunen!

[img]http://x11.putfile.com/11/30404083013.jpg[/img]

In mijn oegen een iets te overdreven uitlaat en die trekhaak moest eraf natuurlijk.

Het blokje zag er niet echt fris meer uit dus die heb ik een beetje opgelapt. Er een vervanginsfilter van Green ingehangen. de auto van binnen schoongemaakt en maar is rijden en kijken wat er allemaal gedaan moet worden

[img]http://x11.putfile.com/11/30404105320.jpg[/img]

ziet er netjes uit nu, maar toen begonnen de problemen, ventilator sloog niet aan en hij liep warm, snel gefixt. paar weekjes verder en toen schoot mijn temperatuur weer flink omhoog en rook een koelvloeistof lucht... dus snel aan de kant, bleek dat er een dikke slag gesprongen was. die netje vervanegne n weer verder. een week later precies hetzelfde ergens anders...

[img]http://x11.putfile.com/11/30404152178.jpg[/img]

wel gek na 2 keer.... misschien toch meer aan de hand??
Ja hoor hij begon steeds slechter te lopen en er kwam witte rook uit de uitlaat.... lekke koppakking en misschien wel meer?
Droes

Denk dat iedereen wel eens in een dipje zit als onze reno het laat afweten of er nog serieus veel werk aan is..
gewoon doorzetten! zo'n chamade 16v is uniek joch!! :worship:
mike16v

Besloten de auto richting Sittard te brengen waar Riel mijn auto onder handen geeft genomen, wat er allemaal gedaan is zie je in het lijstje hier onder:

Grote beurt (inclusief olie, koelvloeistof)
Koprevisie incl revisie injectoren
- kop afvlakken
- kleppen slijpen
- nieuwe keerringen en klepseals
- nieuwe klepgeleiders
- injectoren ultrasoon bad
- nieuwe rubbers en filtertjes in injectoren
- nieuwe kop op injectoren
Nieuwe drijfstanglagers met nieuwe bouten
Cilinders gehoond
Zuigers vervangen
Nieuwe zuigerveren
Nieuwe koppakking met bouten
Nieuwe inlaat pakking + draadstangen
Nieuwe uitlaat pakking + nieuwe draadstangen + moeren
Nieuw benzinefilter
Nieuwe thermostaat
Nieuwe distributieriem met spanrollen

Na 2 weekjes had ik hem weer terug en moest hem 1000km in rijden.
Voelde wel meteen goed, de auto is ook voorzien van een race chip dus alles bij elkaar rijdt de auto gewoon vlot en soepel!

Blij dat ik hem weer terug had. Maar ik merkte dat de auto toch best veel achterstallig onderhoud had, en het leek zo goed allemaal, onderhouds papieren tot 20.000 km terug, maar blijkbaar is er die 20.000 km niks meer mee gedaan.... de vorige eigenaar beweerde anders, maar had een hooop zelf gedaan zei hij... jaja.

Straks meer! weer ff aan het werk nu

:)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

wanneer is dit gebeurd???
~thijs~
Contacteer:

3 maanden geleden?
mike16v

ja is allemaal 3 maandjes terug ongeveer...

Wat is er inmiddels nog meer gedaan, de uitlaat is vervangen door een originele, die niet lekt.

[img]http://x11.putfile.com/11/30405234648.jpg[/img]

Bedoeling is wel dat hier in de winter ergens een leuke eindpijpje op komt! dus als iemand noeg iets heeft??? meld je maar :)

Blok ook weer mooi gemaakt:

[img]http://x11.putfile.com/11/30405240999.jpg[/img]

verder was de neus niet echt fraai, zie eerdere foto's. Dus voor weinig een bumper gescoord zonder scheuren, maar wel veel pitjes. dus die heb ik laten spuiten door een vriend van Riel. Ik heb een logo voor hem ontworpen. Zo help je elkaar een beetje he. Spatbord gevonden dus alles alles gedemonteerd samen met Thijs!

zie hier het resultaat.

[img]http://x11.putfile.com/11/30407302931.jpg[/img]

Weer even kunnen genieten van de auto maar wat hoort mijn oor? zoem zoem zoem, lager kapot, das nou jammer....

Samen met Thijs de voor wiellager vervangen. maar het zoemen bleef, achter ook kapot. dus daar ook maa rmeteen aan lager in laten persen, maar helaas die gast heeft mijn schijf krom geperst... beetje jammer. Dus gelijk maar 2 goede schijve geregeld bij Bart! :worship: met goede lager dus totaal 3 goede lagers nu, dus als het weer gaat zoemen weet ik welke het is! :D Ook meteen maar nieuwe remblokjes achter, is dat voorlopig weer goed.

Verder in de auto, navigatie ingebouwd (philips Carin) en een caliber subwoofertje geplaatst. en een nieuw originele pookknopje geplaatst.

[img]http://x11.putfile.com/11/30405513166.jpg[/img]

Wat nog te doen, aandrijf as, stuurkogel, remblokken voor, einddemertje achter en een rubber vervangen bij mijn stuurstang.

Ik hou jullie op de hoogte!
Laatst gewijzigd door mike16v op di 1 nov 2005 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
mike16v

sinds deze week heb ik 2 kee rgehad dat ie na dat ik een stuk gereden had en hem weer gestart heb, gaat stotteren, lijkt wel op 3 poten lopen. waar kan dat in zitten gezien die hele revisie???

mijn benzine tank heeft wel 3 kleine gaatjes bovenin. is een keer iets in vastgeschroeft. iemand een idee hoe dit dicht te krijgen??? (zit dus door de bodemplaat heen in de tank...)
haan

mike16v schreef:sinds deze week heb ik 2 kee rgehad dat ie na dat ik een stuk gereden had en hem weer gestart heb, gaat stotteren, lijkt wel op 3 poten lopen. waar kan dat in zitten gezien die hele revisie???

mijn benzine tank heeft wel 3 kleine gaatjes bovenin. is een keer iets in vastgeschroeft. iemand een idee hoe dit dicht te krijgen??? (zit dus door de bodemplaat heen in de tank...)
er is speciale kit voor. probeer het iig niet met gewone kit.
mike16v

haan schreef:
mike16v schreef:sinds deze week heb ik 2 kee rgehad dat ie na dat ik een stuk gereden had en hem weer gestart heb, gaat stotteren, lijkt wel op 3 poten lopen. waar kan dat in zitten gezien die hele revisie???

er is speciale kit voor. probeer het iig niet met gewone kit.
oh dat had ik al is gedaan... want?? en hoe heet die speciale kit??
mike16v

naaf moer is toch maat 30? iemand bekend met gereedschap van skandia? die hebben wel een mooie moment sleutel a 79,-
Haas
Car: Megane RS

die kit zal wel oplossen of loslaten..

naaf is 30 of 32, ff geen idee meer. dacht 30 idd :) Skandia ken ik alleen van t papier, niet van gereedschap. Maar mayb weten anderen meer...
~thijs~
Contacteer:

Het papier is van Scaldia :wink: en de naafmoer is 30
mike16v

Haas schreef:die kit zal wel oplossen of loslaten..

naaf is 30 of 32, ff geen idee meer. dacht 30 idd :) Skandia ken ik alleen van t papier, niet van gereedschap. Maar mayb weten anderen meer...
weet je wat die andere kit voor naam heeft? :p
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

gewone kit lost op door de benzine damper ...
komt in de brandstof terecht en verstopt je leidingen en filters
Menno

Araldite, 2componentenlijm. Ik heb ook wel eens een tank gerepareerd door er een stukje Viton overheen te plakken, das is erg goed brandstofbestendig. Schroefje, met wat vloeibare pakking er in draaien is ook een optie.
rev it like a rental
mike16v

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:gewone kit lost op door de benzine damper ...
komt in de brandstof terecht en verstopt je leidingen en filters
mmmm, misschien dat ie daarom af en toe stottert??? ik zal het is bekijken allemaal.
mike16v

Menno schreef:Araldite, 2componentenlijm. Ik heb ook wel eens een tank gerepareerd door er een stukje Viton overheen te plakken, das is erg goed brandstofbestendig. Schroefje, met wat vloeibare pakking er in draaien is ook een optie.
dat gaan we is opzoeken. Wat is Viton voor iets? en die vloeibar pakking, toch uitlaten pakking? maar van het blok ofzo??
Haas
Car: Megane RS

~thijs~ schreef:Het papier is van Scaldia :wink:
owja...:lol: :klop:
mike16v

kan het stotteren van de motor ook ontstaan als ik teveel olie gebruikt heb bij het reinigen van de luchtfilter??
Plaats reactie