ats velgen 13inch 8j et-12
-
Hey jongens ff een vraagje ik heb een setje velgen gevonden 13 inch 8j et-12 moet ik mijn twingo eventueel aanpassen als ik deze velgen koop of kunnen ze er gewoon onder..??
Nou met 8J brede velgjes met ET -12 komen ze wel een stuk verder naar buiten ten opzichte van de standaard velgjes.
Dus ik denk dat je je wielkasten iets moet uitkloppen, anders komen ze buiten je kasten. Dit is op zich geen probleem, zolang je kasten maar niet in je banden gaan lopen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Let wel ff op de naafdiamter. Deze moet bij Renault 60,1 zijn, en ik neem aan dat je steek (4x100) klopt.
Er zijn hier een paar topics over ET waardes en naafdiameters, misschien heb je daar wat aan.
8J met 175/50R13?

Dus ik denk dat je je wielkasten iets moet uitkloppen, anders komen ze buiten je kasten. Dit is op zich geen probleem, zolang je kasten maar niet in je banden gaan lopen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Let wel ff op de naafdiamter. Deze moet bij Renault 60,1 zijn, en ik neem aan dat je steek (4x100) klopt.
Er zijn hier een paar topics over ET waardes en naafdiameters, misschien heb je daar wat aan.
8J met 175/50R13?

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Volgens mij moet 8J et 20 goed passen, maar et 12 wordt nog wat extremer, je kan Twingo from Hell eens vragen hier op het forum, die heeft volgens mij of 8J of zelfs 9J, zijn de steek en as maar goed?? 

-
ik heb 8j achteraan et 20 met een 175/50/13 moest wel een spoorverbreder steken van 0.5cm maar die heb ik vervangen ddor een verbrederset van 2 cm voor een bredere look
normaal komen op mijn vrindin haar twingo 14duim8j vooraan enachteraan 9j et10
normaal komen op mijn vrindin haar twingo 14duim8j vooraan enachteraan 9j et10
Ik had achter met de originele schokbrekers 8j velgen met et25 en 195banden. Dit paste met een spoorverbreder van 10mm goed.
Nu echter met de schroefset zijn de veren dikker en moet er een spoorverbreder tussen van minimaal 25mm. Past wel en ze steken megaver uit.
Mijn wielkasten zijn ook uitgeslepen. De schroefset is lekker stug dus veert minimaal in, de banden raken de kasten dus niet
Nu echter met de schroefset zijn de veren dikker en moet er een spoorverbreder tussen van minimaal 25mm. Past wel en ze steken megaver uit.
Mijn wielkasten zijn ook uitgeslepen. De schroefset is lekker stug dus veert minimaal in, de banden raken de kasten dus niet

ET 25 met een 10 mm spoorverbreder is dus ET 15 ...Edwin16v schreef:Ik had achter met de originele schokbrekers 8j velgen met et25 en 195banden. Dit paste met een spoorverbreder van 10mm goed.
nu rijd je dus met ET 0 rond ...
Volgens mij zijn die velgen in de eerste poost ook ET -12, dat is dus MIN 12. Die velgen heb je vrij veel, zeker de echt brede.
Scheelt in spoorverbreder aanschaf
Scheelt in spoorverbreder aanschaf

wat ik hier lees gaat bijna allemaal over laag-breed en 13 inch, nou vind ik dat ook erg mooi, maar voorlopig even geen geld voor nieuwe velgen sinds mijn twingo (3 weken terug), en die velgen zijn 2e hands wat lastig te vinden.
ik wil graag bij mijn twingo 14 inch lm velgen op hebben en dan 175 of 185 breed. Ik rijd nu namelijk op 3 verschillende merken met 155/70/13 wat knap waardeloos is natuurlijk.
maar ik weet nog steeds niet welke bandenmaat ik er precies op kan doen. 185/60/14 kan dat nog? En welke ET waarde en hoeveel J ik dan moet hebben.
En mischien als ik een paar leuke 13 inch wielen tegenkom is het ook goed, dus als iemand nog een redelijk setje heeft liggen
alles is beter, dan wat ik nu heb
ik wil graag bij mijn twingo 14 inch lm velgen op hebben en dan 175 of 185 breed. Ik rijd nu namelijk op 3 verschillende merken met 155/70/13 wat knap waardeloos is natuurlijk.
maar ik weet nog steeds niet welke bandenmaat ik er precies op kan doen. 185/60/14 kan dat nog? En welke ET waarde en hoeveel J ik dan moet hebben.
En mischien als ik een paar leuke 13 inch wielen tegenkom is het ook goed, dus als iemand nog een redelijk setje heeft liggen
alles is beter, dan wat ik nu heb
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=726
Check, die zijn 100% perfect op je twingo.
Ik heb de advertentie geplaats, maar ze zijn niet van mij, je moet deze persoon PMMEN :
http://www.renault-tuning.com/privmsg.p ... post&u=914
Check, die zijn 100% perfect op je twingo.
Ik heb de advertentie geplaats, maar ze zijn niet van mij, je moet deze persoon PMMEN :
http://www.renault-tuning.com/privmsg.p ... post&u=914
-
Ik heb zelf onder mijn Twingo de volgende combinatie:
14inch velgen 6J ET35
Ik heb daar 185/55-14 banden onder.
Het rijdt geweldig. Moest er wel spoorverbreders onder monteren achter. 5mm. Is nu prima. Heeft een vakantie met volle bepakking overleefd.
Succes.
14inch velgen 6J ET35
Het rijdt geweldig. Moest er wel spoorverbreders onder monteren achter. 5mm. Is nu prima. Heeft een vakantie met volle bepakking overleefd.
Succes.
toevallig ook nog verlaagd? ik zit namelijk aan dezelfde combo te denken...phollegien schreef:Ik heb zelf onder mijn Twingo de volgende combinatie:
14inch velgen 6J ET35
Succes.