hey, ik wil graag een versterker aansuiten, maar ik kan geen gaatje vinden om een kabel van mijn accu naar achter te laten lopen.
dus via de motorruimte naar de binnenkant van de auto.
iemand enig idee hoe dat moet?
alvast bedankt.
(ik kon niks vinden via search)
Versterker aansluiten Clio2 Ph2
-
- Über-Spammer
zit er geen ruimte in het rubber waar de kabel voor het openmaken van de motorkap doorgaat
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
die zit onderop het schutbord,
ik heb bij mijn Clio een gat geboord en afgesloten met een doorvoerrubber, werkt stukken makkelijker, en bij een beetje kabel is dat wel nodig
ik heb bij mijn Clio een gat geboord en afgesloten met een doorvoerrubber, werkt stukken makkelijker, en bij een beetje kabel is dat wel nodig
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gaatje zit rechts boven je koppelingspedaal en het is handig om eerst een elektrakabel door het gaatje te steken en dan je accukabel hieraan vast te maken en dan trekken en iemand laten geleiden.
Ik kan alleen zeggen, heel veel sterkte (die zal je nodig hebben)
. Ik ben een middag bezig geweest en heb het alfabet van A tot Z gevloekt. Echt een rotklus, maar uiteraard niet onmogelijk.
Ik kan alleen zeggen, heel veel sterkte (die zal je nodig hebben)

heb het bij mijn 19 ook gedaan en ga het bij de 5 ook weer doen, maar was niet zo'n heel moeilijk karwei, je kan hem het beste van buiten naar binnen steken en dan met 2 man, een duwen, andere trekken. ben er misschien 2 uur mee bezig geweest, en toen was het klaar!
iig succes ermee

iig succes ermee

Bij het oude type Clio is het 5 min. werk, daarentegen kun je bij het nieuwe type clio er niet bijkomen van de buitenkant. Dus een stuk lastiger.da_freak schreef:heb het bij mijn 19 ook gedaan en ga het bij de 5 ook weer doen, maar was niet zo'n heel moeilijk karwei, je kan hem het beste van buiten naar binnen steken en dan met 2 man, een duwen, andere trekken. ben er misschien 2 uur mee bezig geweest, en toen was het klaar!![]()
iig succes ermee
hey, ik heb net ff gekeken, rechts boven de koppelingspedaal, er zijn er 2 van, bij de ene zit er een soort rond plastic kapje, als ik dat weghaal , zie ik een soort van schroef eraan die vanuit de motorruimte komt, en dat ander heeft een moertje eraan.
welk is het, of is dat het niet?
alvast bedankt.
alvast bedankt.
-
Nou das toevallig dat ik dit topic lees.
Ikzelf heb sinds 3 weken ook een Clio 2 phase 2 met geintegreerde radio en bediening op het stuur. Komt een redelijk geluidje uit maar is absoluut niet wat ik zoek. Ik wil dus ook een subwoofer gaan plaatsen, maar mijn vraag is gaat dit vanaf de Head Unit.
Ik bedoel zit er aansluiting (tulp kabels) voor mijn signaalkabel (RCA) of moet ik dan een High Output kabel of zo iets gaan regelen?
Ikzelf heb sinds 3 weken ook een Clio 2 phase 2 met geintegreerde radio en bediening op het stuur. Komt een redelijk geluidje uit maar is absoluut niet wat ik zoek. Ik wil dus ook een subwoofer gaan plaatsen, maar mijn vraag is gaat dit vanaf de Head Unit.
Ik bedoel zit er aansluiting (tulp kabels) voor mijn signaalkabel (RCA) of moet ik dan een High Output kabel of zo iets gaan regelen?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
zit geen tulp op, je zult moeten werken met high-input versterkers, en beter is om een andere head-unit aan te schaffen, want de klanken die de standaard radio verstuurt is niet echt denderend
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Ik rijd nu de laatste dagen noodgedwongen weer met het originele spul rond, maar ik moet zeggen dat 't op de bas na, best wel te doen is. Mits je 't niet te hard zet. (Moet er wel bij opmerken dat de deuren bekleed zijn met dempingsmatten.)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
t gaat vaak juist om de bass, waar de meeste radio's het moeilijk mee hebben
-
tja ik was heel wat gewend in mijn vorige wagen (mazda 323F) helemaal vol met versterkers woofers en waffers, dus dit valt me toch wel een beetje tegen.
Ik ga eerst maar eens een woofer achterin leggen en dan kijk ik wel verder
Ik ga eerst maar eens een woofer achterin leggen en dan kijk ik wel verder
Goh hoe zou dat nou kunnenMaus schreef:Ik rijd nu de laatste dagen noodgedwongen weer met het originele spul rond, maar ik moet zeggen dat 't op de bas na, best wel te doen is. Mits je 't niet te hard zet. (Moet er wel bij opmerken dat de deuren bekleed zijn met dempingsmatten.)

<-------So you know don't mess with a Reno------->
niemand?McHacken schreef:hey, ik heb net ff gekeken, rechts boven de koppelingspedaal, er zijn er 2 van, bij de ene zit er een soort rond plastic kapje, als ik dat weghaal , zie ik een soort van schroef eraan die vanuit de motorruimte komt, en dat ander heeft een moertje eraan.
alvast bedankt.
weet het zo niet, je mag anders wel ff langs komen rijden, dan kunnen we er ff naar kijken, weet alleen niet waar je woont.McHacken schreef:niemand?McHacken schreef:hey, ik heb net ff gekeken, rechts boven de koppelingspedaal, er zijn er 2 van, bij de ene zit er een soort rond plastic kapje, als ik dat weghaal , zie ik een soort van schroef eraan die vanuit de motorruimte komt, en dat ander heeft een moertje eraan.
alvast bedankt.
of anders ff langs autoshop voor info

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Heb je de voeding en de signaalkabels gescheiden liggen? Zo nee, dan is dat waarschijnlijk je probleem..
ik heb ff search gedaan en ff paar topics gelezen, maar kon de antwoord niet precies vinden.
ik heb geen remote kabel dus heb ik een schakelaar gezet tussen stroom en remote. misschien dat dat het is? en ik heb een korte massakabel die ik aan de carresorie heb gemonteerd.

ik heb geen remote kabel dus heb ik een schakelaar gezet tussen stroom en remote. misschien dat dat het is? en ik heb een korte massakabel die ik aan de carresorie heb gemonteerd.
-
McHacken schreef:tis al gelukt, hij doet het, maar er is een probleem. Als ik de versterker aanzet en de motor loopt dan hoor ik een zachte biep, als ik gas geef dan wordt het ietsje meer.
geluid komt uit de radio.
weet iemand wat dat is?
ik ben heel erg benieuwd hoe het je gelukt is. Ik heb zelf via 3 verschillende kanten geprobeerd maar helaas. kan geen doorvoerrubber vinden, en langs de koppelingskabel wil ik hem toch niet trekken. Ook is het niet mogelijk om de draad via het scherm aan de zijkant en dan via de deur naar binnen te brengen. Op audiogebied zijn de cliootjes toch lastig, net zoals 16,5cm in de deur, duurde me een hoop pas en meetwerk..
Maar iemand ideeen?? Zelf heb ik een clio 2 phase 2..
groet mark