Tectyleren of nieuwe stukken er in lassen???

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
armando1234

Hallo,

ik heb sinds kort een megane gekocht... nu weet ik dat er wat roest in de wielkasten zit... en 2 kleine puntjes net naast de achterklep (aan de schermen die er direct naast zitten aan de hoeken)...

kan iemand mij vertellen of ik de wielkasten en naast de achterklep beter kan tectyleren of daar stukken moet uitslijpen en nieuwe stukken in moet lassen... ???

en misschien kan iemand me vertellen hoe het dan het beste kan aan pakken qua tectyleren of uitslapen/lassen... ???

het is geen probleem om hem op de brug te zetten om er bij te kunnen! die kan ik afhuren voor een dag voor 15 euri of zo :worship:

tips zijn welkom aangezien het me eerste x is dat ik me met zulke dingen bezig hou...

grtzz
~thijs~
Contacteer:

Ik denk dat de roest oppervlakkig is dan hoef je geen nieuwe stukken in te lassen, maar alleen weg te schuren en daarna voorzien van een nieuw likje verf. Daarna kan je er Tektyl overheen kwakken

Suc6
armando1234

~thijs~ schreef:Ik denk dat de roest oppervlakkig is dan hoef je geen nieuwe stukken in te lassen, maar alleen weg te schuren en daarna voorzien van een nieuw likje verf. Daarna kan je er Tektyl overheen kwakken

Suc6
hey bedankt...

ik zal het schuren en even kijken of het oppervlakkig is... en dan ff likje verf er over zoals je zegt...

mocht het niet oppervlakkig zijn, gewoon nieuw stuk er in ?

** oja iemand enig idee hoe ik het beste de orginele kleur verf er bij kan krijgen ???
pierre

met een schroevendraaier checken of je er doorheen kan prikken, zo niet dan insmeren met bodysafe, een extra dikke tectyl.

dunne tectyl geeft geen bescherming.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dus niet dat spuitbus tectyl, maar dat tectyl wat je in een literblik koopt :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
armando1234

pierre schreef:met een schroevendraaier checken of je er doorheen kan prikken, zo niet dan insmeren met bodysafe, een extra dikke tectyl.

dunne tectyl geeft geen bescherming.
Erik Olijnsma schreef:dus niet dat spuitbus tectyl, maar dat tectyl wat je in een literblik koopt :wink:
hey dat zijn weer leuke tips :)

morgen ga ik samen met me pa aan de wielkasten beginnen... ik denk zelf dat ze er niet door heen zijn... het zit aan die rand die naar binnen loopt, en dan zitten daar wat bobbeltjes in de lak... mocht ik er door heen kunnen steken dan zal mijn pa (is lasser) er denk ik wel een x een nieuw stuk in lassen...

schuren, dan goeie grondverf er op... en dan tectyleren (bodysafe, uit een blik)

in iedergeval bedankt voor alle tips van de mensen hier en ik zal hem is x komen showen op een meeting :)
armando1234

vandaag nog ff beetje gekeken en zo... verder druk gehad en geen tijd...

maar in iedergeval is het dus gewoon kwestie van ff goed schuren en dan primer en verf er op... en klaar (wel ***** dat het zo lang duurd als je moet wachten op je lak stift en spuitbus... :(

eventueel tectyleren op de benodigde plekker maar over een week gaat hij de brug op voor 2 bandjes en roest inspectie aan de onderkant haha 8)
Plaats reactie