ACT: Twingo I
-
- Berichten: 671
- Lid geworden op: do 24 jul 2003 18:49
- Locatie: Vianen (UT)
- Contacteer:
Velg niet beschadigd maarten??
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: do 6 mei 2004 14:54
- Locatie: Alkmaar
Balen man, suc6 met het herstel van de twingo
....??
Edwin16v schreef:Hebbie al naar buiten gekekenJacco Twingi schreef:Ben je al bezig?Edwin16v schreef:Weet iemand toevallig of het veel werk is om electrische ramen in te bouwen.
Ik heb de motors, zijpanelen met bakken en knopjes.
Alleen vorige keer heb ik m'n deurpaneel eraf gehaald maar er is geen voorbereiding voor elec. ramen. (dit was bij mijn Clio wel het geval, daar lagen de stekkers al in de deur).
Is het veel werk om aan te sluiten???

Nu ist minder, maar vorige week viel het toch wel mee?

Maar duidelijke Nee dus

*Zo'n klus moet je ook binnen doen*

@ Maarten: Balen van die schade

Maar gewoon verzekeringswerk lijkt me... Schermpje kost gelukkig niet zoveel, alleen dat spuiten

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: zo 8 jun 2003 19:00
- Locatie: Vlaardingen
@Stefan: Nee velg is gelukkig niet geraakt
@Jacco: Ja denk niet dat het een lastige kwestie gaat worden. De bestuurder van het busje gaf gelijk al aan dat hij fout zat.
@Jacco: Ja denk niet dat het een lastige kwestie gaat worden. De bestuurder van het busje gaf gelijk al aan dat hij fout zat.
Spuiten van zo'n schermpje zal ook geen wereldbedrag zijn hoor denk ik zo
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: zo 8 jun 2003 19:00
- Locatie: Vlaardingen
Ga er ook niet van uit dat het de wereld gaat kosten. Eerst maar eens zien wat er volgende week uit de taxatie komt. Maar wat er ook gebeurt hij wordt gemaakt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
@ Twingo From Hell: Wat is de reden van de verkoop van je Twingo?? Zonde man, echt een dikke bak, heb hem ooit eens mogen bewonderen bij een FNO meets FNE meets TNM Echt een woeste bak



Laatst gewijzigd door Ronnie op vr 28 okt 2005 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: zo 8 jun 2003 19:00
- Locatie: Vlaardingen
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: zo 16 mei 2004 19:19
- Locatie: belgium
hij gaat weg omdat ik een huisje heb gekocht en ik moet het helemaal renoveren en daar heb ik een grotere wagen voor nodig nu de twingo gaat origineel weg en alle andere stukken worden verkocht behalve de bumpers
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Haha, zou het bijna doen, maar ben ook bezig met andere dingen dan de auto, beetje uitzet bij elkaar zien te verdienen
Je moet keuzes maken he, maar idd als ik die velgjes eronder kon krijgen en hem zo bouwen zoals onze zuiderbuur hem had



Nee, het aansluiten is niet veel werk.Edwin16v schreef:Weet iemand toevallig of het veel werk is om electrische ramen in te bouwen.
Ik heb de motors, zijpanelen met bakken en knopjes.
Alleen vorige keer heb ik m'n deurpaneel eraf gehaald maar er is geen voorbereiding voor elec. ramen. (dit was bij mijn Clio wel het geval, daar lagen de stekkers al in de deur).
Is het veel werk om aan te sluiten???
Je moet een nieuw stukkie kabelboom zien te fixxen voor je ramen, passende stekkers erop en het werkt helemaal naar behoren.
Zorg er wel voor dat je de elektrieke schema's erbij heb, altijd handig

Het pas maken van de bekabeling en de motortjes is nog het meeste werk.
Als het bij jou hetzelfde is als bij mij:
- zit er geen doorvoer in en naar je deuren
- is er niet genoeg ruimte je motortje van je ramen kwijt te kunnen...
(Achter je deurbekleding zul je ook dus een stukje weg moeten slijpen...)
Lijkt allemaal mee te vallen...
Maar: De buitenkant van je deur (waar het gat voor de doorvoer moet komen) heb je zo klaar...
Verrassing: Er zit aan de binnenkant nog een randje ijzer, oftewel een dubbele "bodem"...
Niet alleen bij de deuren, ook bij je auto zelf zit een dubbele "bodem", bij de bijrijderskant moet je zelf 3 gaten maken voor de doorvoer, ook aan de binnenkant van de auto...
Owja: het makkelijkst is dus om de deuren er even uit te pakken, anders is het onbegonnen werk

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
ben nu begonnen met het dvd spelertje in te bouwen heb een ander plek gevonden dus custome made zonneschermpjes met dvd scherm in bouwen 
Gaat me denk wel lukken heb het frame nu al helemaal klaar nu alleen kwestie van poly en schuren
als het klaar is maak ik gelijk een how 2 do topic aan inclusief foto's dat elk persoon het ook kan maken
JAAAAA bedank me maar alvast
hahaha

Gaat me denk wel lukken heb het frame nu al helemaal klaar nu alleen kwestie van poly en schuren

als het klaar is maak ik gelijk een how 2 do topic aan inclusief foto's dat elk persoon het ook kan maken

JAAAAA bedank me maar alvast

hahaha
Maar het is je wel gelukt dus?Jacco Twingi schreef:Nee, het aansluiten is niet veel werk.Edwin16v schreef:Weet iemand toevallig of het veel werk is om electrische ramen in te bouwen.
Ik heb de motors, zijpanelen met bakken en knopjes.
Alleen vorige keer heb ik m'n deurpaneel eraf gehaald maar er is geen voorbereiding voor elec. ramen. (dit was bij mijn Clio wel het geval, daar lagen de stekkers al in de deur).
Is het veel werk om aan te sluiten???
Je moet een nieuw stukkie kabelboom zien te fixxen voor je ramen, passende stekkers erop en het werkt helemaal naar behoren.
Zorg er wel voor dat je de elektrieke schema's erbij heb, altijd handig
Het pas maken van de bekabeling en de motortjes is nog het meeste werk.
Als het bij jou hetzelfde is als bij mij:
- zit er geen doorvoer in en naar je deuren
- is er niet genoeg ruimte je motortje van je ramen kwijt te kunnen...
(Achter je deurbekleding zul je ook dus een stukje weg moeten slijpen...)
Lijkt allemaal mee te vallen...
Maar: De buitenkant van je deur (waar het gat voor de doorvoer moet komen) heb je zo klaar...
Verrassing: Er zit aan de binnenkant nog een randje ijzer, oftewel een dubbele "bodem"...
Niet alleen bij de deuren, ook bij je auto zelf zit een dubbele "bodem", bij de bijrijderskant moet je zelf 3 gaten maken voor de doorvoer, ook aan de binnenkant van de auto...
Owja: het makkelijkst is dus om de deuren er even uit te pakken, anders is het onbegonnen werk
Dus het kan wel.
Hebbie er geen fotoŽs van gemaakt?
Mijn Twingo moest vandaag gekeurd worden; rv en ra wiellager vervangen, schroefset er meteen aan de achterzijde opgezet omdat de originele verrot waren. Weer een rip uit me lijf dus...

Tuurlijk is het gelukt 
Het was een hoop werk, mn auto heeft meer als een week binnengestaan
(vooral 's avonds werken aan dat hok
)
Deuren eruit, dashboard eruit, stoelen eruit...
Beetje kale bedoening dus
De deuren had ik eruit gehaald om de doorvoer te maken, een flinke klus, houdt daar rekening mee
Het dashboard moest eruit om de bedrading netjes weg te werken, gelijk maar een dash uit een nieuw type erin gezet

Stukken netter, al zeg ik het zelf
Tevens bedrading gelegd voor de elektrieke spiegels, die zitten er inmiddels ook op
Owja, en nieuwe vloerbedekking, de mijne was kapot bij de koppeling, volgens mij een veel voorkomend probleem bij de Twingo.
Foto's heb ik wel, maar mn digicam ligt ergens verborgen
Kan hem zo gauw niet vinden...
Die komen dus nog...
Balen van die hoge kosten voor de APK, maar de spullen voor de ramen ed had je al liggen toch?
@ Hans: Succes met polyen en schuren, vooral dat schuren kan menig moment van irritatie veroorzaken

Het was een hoop werk, mn auto heeft meer als een week binnengestaan

(vooral 's avonds werken aan dat hok

Deuren eruit, dashboard eruit, stoelen eruit...
Beetje kale bedoening dus

De deuren had ik eruit gehaald om de doorvoer te maken, een flinke klus, houdt daar rekening mee

Het dashboard moest eruit om de bedrading netjes weg te werken, gelijk maar een dash uit een nieuw type erin gezet



Stukken netter, al zeg ik het zelf

Tevens bedrading gelegd voor de elektrieke spiegels, die zitten er inmiddels ook op

Owja, en nieuwe vloerbedekking, de mijne was kapot bij de koppeling, volgens mij een veel voorkomend probleem bij de Twingo.
Foto's heb ik wel, maar mn digicam ligt ergens verborgen

Kan hem zo gauw niet vinden...
Die komen dus nog...
Balen van die hoge kosten voor de APK, maar de spullen voor de ramen ed had je al liggen toch?
@ Hans: Succes met polyen en schuren, vooral dat schuren kan menig moment van irritatie veroorzaken

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Schuren? irritant?

enne ik weet waar je fototoestel ligt..als je em sinds zondag niet verplaatst hebt dan


enne ik weet waar je fototoestel ligt..als je em sinds zondag niet verplaatst hebt dan

Ja, schuren kan heel irritant worden jaPaul1916v schreef:Schuren? irritant?![]()
enne ik weet waar je fototoestel ligt..als je em sinds zondag niet verplaatst hebt dan

Fototoestel is wel verplaatst

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Mijn dealert kan het niet zegt ie...Ron(nie) schreef:Bij iedere niet te vertrouwen dealert misschienNee volgens mij staat er op marktplaats 1000 keer een adres met het aanpassen van km standen
Staat die op ongeveer 292.000 km?Stefan S. schreef:[Reclameblok aan]Mijn kilometerteller van 2002 is ook nog steeds te koop[Reclameblok uit]

Maar, ik heb er al 1

(Al een tijd, maar nog nooit geplaatst ivm km-stand

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: zo 8 jun 2003 19:00
- Locatie: Vlaardingen
@stefan S : Wat moet dat kosten ?