Hallo,
De kachel van mijn clio uit '92 doet het nog maar nauwelijks. Ik denk dat er lucht in zit. Iemand enig idee hoe ik hem kan ontluchten? Volgens het kluwer autotechnisch handboek moeten er 2 ontluchtingsnippels in het koel/kachel circuit zitten. Ik zie er maar 1 en die zit aan de radiateur.
PS
Enige tijd geleden heb ik de koppakking vervangen. Ik vermoed dat het probleem sindsdien optreedt. De slangen welke van en naar de kachel lopen worden wel goed warm. Op gevoel lijken de ingaande en uitkomende slang even warm.
Groet,
Peter
Ontluchten kachel clio 1.4
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Wat ik verwacht is dat je kachelradiator verstopt zit. Dit gebeurd vaker bij de clio's. Maar je pech hebt . moet je hele dash er uit voor monteren van een nieuwe kachel.
Wat je wel even zou kunnen proberen, is om hem door te spoelen. Dus loshalen bij de koelvloeistoftank, en je thermostaat. dan met voldoende druk het ding door spoelen, gewoon met water. komt er veel zooi uit of komt er niets uit zit ie dicht. is het gewoon helder water dan is er niets aan de hand.
Gr. Frits
Wat je wel even zou kunnen proberen, is om hem door te spoelen. Dus loshalen bij de koelvloeistoftank, en je thermostaat. dan met voldoende druk het ding door spoelen, gewoon met water. komt er veel zooi uit of komt er niets uit zit ie dicht. is het gewoon helder water dan is er niets aan de hand.
Gr. Frits
Project: GTT Blue Sport