Bij deze zal ik me netjes even voorstellen.
Mijn naam is Roald, ik ben 37 jaar, werk als proces operator en woon samen met mijn vriendin.
Qua auto's heb ik van alles gereden, onder andere:
* 2 maal Chevrolet Camaro (waaronder een Iroc-Z)
[img]http://www.danieldale.com/carpics/iroc.jpg[/img]
* 1 maal Chevrolet Malibu Coupe
* Diverse Opel Corsa A GSI's
* Subaru Impreza GT Turbo
De laatste heb ik 5 jaar gereden en dus onlangs verkocht.
Dus begon een nieuwe zoektocht naar de volgende auto.
Mijn eisen waren:
* Liefst onder de 1000 kilo
* Flink wat pk's
* Turbo (heerlijk, die turbo-punch

De Fiat Punto GT Turbo en de Renault 5 GT Turbo bleven uiteindelijk over.
De Renault 5 GT Turbo vond ik al langer erg mooi, maar het wordt steeds moeilijker om een goede te vinden.
Stiekem heb ik ook nog een paar keer proefgereden met een Corsa A GSI 2.0 16v (Kadett-blok), maar die vielen af door algehele gaarheid en het missen van de Turbo

Na op diverse fora het een en ander gelezen te hebben ben ik dus op zoek gegaan naar een 5 GT Turbo.
Op internet vond ik mijn huidige auto, die ik zaterdag a.s. op ga halen.
Samen met een maatje van mij, die reeds 5 verschillende GT Turbo's gehad heeft, ben ik langs geweest om de auto te bekijken (THNX Jackel

Ook had ik al een paar buyers guides gelezen, zodat ik enigzins wist waar ik op moest letten.
De auto hebben we op de brug gehad, de onderkant van de auto is keihard (zowiezo heel weinig roest, alleen een beginnend blaasje op de parafaan-plaat).
Verdere info over de auto:
* Bouwjaar 1988 (tussen Phase I en II in, alleen het interieur is Phase I)
* Auto heeft 143.500 km gedraait, blok is 30.000 km geleden gereviseerd en een nieuwe turbo gemonteerd.
* " Groep-A" carburateur.
* Turbodruk op 1.0 bar (cup-stand).
* Veel siliconenslangen onder de motorkap.
* K-tec big-bore 2,25" uitlaat + downpipe + grote elbow.
* Forge bleed-valve
* Forge dumpvalve.
* Ontsteking verplaatst naar de goede kant van het schutboard.
* Puntgaaf interieur, alle electronica werkt nog

* Electrische ramen, centrale vergrendeling, start-onderbreker/ alarm (Gemini) en schuifkantel-dak.
* Orginele versnellingspook-knop.
* Renault 5 GT Turbo badge (nog even erop plakken).
Waarschijnlijk ben ik nog e.e.a vergeten, maar dat komt vanzelf goed.
Nu wat foto's:
[img]http://members.chello.nl/rlangenberg1/b00c.jpg[/img]
[img]http://members.chello.nl/rlangenberg1/Turbo-2.JPG[/img]
[img]http://members.chello.nl/rlangenberg1/Turbo-3.JPG[/img]
Er zijn al enkele dingen die ik al wil hebben/ vervangen:
* Andere velgen (15" of 16", twijfel nog

* Phase 2 spatbordverbreders voor (reeds geregeld).
* Originele deurpanelen (reeds geregeld).
* Originele achterspoiler (reeds geregeld).
* Aluminium lobster.
[img]http://www.k-tecracing.com/products/r5/ ... _elbow.jpg[/img]
Verder wil ik de auto zo origineel mogelijk houden en in een zo goed mogelijke staat.
Hopelijk vind ik hier veel info om me te helpen hierbij.
Verder heb ik nog wel enkele technische vragen, maar die zal ik proberen te stellen in de daartoe bestemde fora.
Als er mensen zijn die de auto en/ of history kennen, dan hoor ik het graag.
Groeten Roald.