hoe te fixen?

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
white gtt power

ik heb dus een R5 turbotje gekocht met een bijzonder goede motor en carosserie. we hebben hem op de brug gezet en nergens was er roest te bespeuren. het enigste wat er mis is aan de carosserie is dat vanvoor aan de voorruit er aan beide kanten 2 stukken echt helemaal doorgerot zijn! de auto vertoont zo goed als geen enkele kras of deuk dus ik vind het zonde om de hele auto te laten spuiten omdat de voorruit verneukt is.
weet iemand waar ze dit fixen en tegen welke prijs ongeveer dat ik een idee heb???
-PAZ-
Über-Spammer

er zijn inzet stukken te krijgen maar dan moet je heel de rand waar je raam erin valt eruit slijpen en daar een nieuwe in (laten) lassen, en dan zit je ook met spuiten, toen ik mijn bij mijn gtt roest onder het raam weg gewerkt heb heb ik de paar slechte plekken uitgeslepen, en zelf een paar stukjes plaat erin gelast, en geplamuurt. maar mijn gtt is nadien wel geheel opnieuw gespoten
R5GTT. Drive it like you stole it
pierre

is niet goedkoop te fixen, zie hierboven, ga uit van 1000 euro.
-PAZ-
Über-Spammer

hoe kom je nu weer aan 1000 euro, zuig je dat effe uit je duim???

zal wel een paar centen kosten, maar als je er zelf een nieuw stuk in zet, en je zet alles zelf strak, evt laten spuiten in de beun dan ben je cht wel een stuk minder kwijt, laat je alles doen bij een schadebedrijf dan denk ik niet dat je erkomt met 1000 euro. ligt er gewoon aan of je veel zelf doet en of je evt iemand weet die het voor je in het zwart kan doen
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Car: Megane RS

white gtt power schreef:weet iemand waar ze dit fixen en tegen welke prijs ongeveer dat ik een idee heb???
hieruit maak ik op, datie t wil laten doen...
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

pfftt.. 1000 euro :s. hoelang zou zoiest dan duren voor de schadehersteller. 17 uur ofzo. Voor 1000 euro kan je wel een mig apparaat aanschaffen en het zelf doen.
Riël
Über-Spammer

Bij de beun kom je zelfs al richting die 1000 euro.

Je moet ook een nieuwe raam hebben dan, nieuwe rubbers, lastig laswerk (kijk maar eens verder onder je dashboard), weer strak maken, lak kopen en spuiten laten.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
bossie

nieuwe ruit ? Als je een beetje handig bent ( en voorzichtig ) kan je deze
opnieuw gebruiken . de rubbers niet natuurlijk . als het enkel de buitenste
plaat is die rot is valt het nog wel mee . ik zou enkel de rotte hoekjes
vervangen zodat je de kleur naar boven toe kan uitnevelen
Riël
Über-Spammer

Nieuwe raam kijkt wel erg chill :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
white gtt power

yo yo, ik heb alles knn fixen, aan de ruit heb ik leeggehaald en speciaal anti roest spul opgesmeerd, paar dagen laten doen en toen uitgeslepen een beetje en vol mastic geduwd, dit laten uitharden en fijngeschuurd en toen gespoten.

de rest van de auto is nu ook zo goed als gedaan, in de koffer is alles gelast en er staat een nieuwe dorpel in. nu nog alles afwerken en klaar is kees.
pierre

majesteitelijk gerepareerd,
kijk ook eens achter de achterbumper, ophangpunten zijn vaak helemaal weggeroest.

of je er hier ook met mastiek uitkomt ?
white gtt power

ja met koffer bedoel ik ook die punten, ik heb dus de gehele links en rechterkant opnieuw gezet in plaat, want hier was hopen mastic tegengepapt door de vorige eigenaar.
toen ik de bumper eraf haalde zag ik dat de punten echt zo rot als kaas waren en heb gewoon vormpjes van carroserieplaat gemaakt en deze ertegen gelast. hij is nu "volledig" roestvrij.
Alleycat
Contacteer:

Mastic?
Wat is dat? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem: Roest rond de voorruit.
Dat betekent dat ik niet hoef te slijpen en lassen?
Ik heb een ander raam staan, maar daarvan is de rubber rand rond de ruit ( waar de sierrand invalt )kapot. Dit is dus nieuw te verkrijgen?
bossie

tuurlijk de rubber kan je los krijgen . ik blijf toch van mening dat de enige duurzame herstelling het slechte er uit slijpen is en er een nieuw hoekje in lassen , al de rest is uitstel van executie . :( :( :( :(
Plaats reactie