Hallo Renault-liefhebbers.
Ik zit er hard over na te denken om een 19 16V cabrio uit de UK naar nederland te halen, je hebt daar voor relatief weinig geld een heel erg complete auto. Nu zit dat stuur natuurlijk rechts.... Ik heb genoeg ruimte om te sleutelen dus ik moet en zal dat stuur links krijgen. Is het volgende genoeg?:
1) dashboard wisselen.
2) stuurkolom uiteraard naar links verplaatsen.
3) NL stuurhuis monteren
4) NL stoelen monteren(?)
5) NL koplampen monteren.
Is dit te doen of krijg ik te maken het "her-keuringen" bij de RDW?
UK-> NL vraagje
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
volgens mij moet er ook een compleet ander schutbord in, en dit moet je idd weer laten keuren bij de RDW
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Voor dat schutbord was ik al bang ja...
In NL, D, FR en B zijn de cabrio's redelijk aan de prijs. Ik wil met die cabrio een sleutel project starten. Hij hoeft dus niet 100% te zijn. Motor, onderstel, remmerij en kleur worden toch aangepakt.
Het enige wat goed moet zijn, zijn de carrosserie, interieur en de kap. Vind het maar...
Trouwens, hints toegestaan.
Wat houdt de keuring van de RDW trouwens in?
In NL, D, FR en B zijn de cabrio's redelijk aan de prijs. Ik wil met die cabrio een sleutel project starten. Hij hoeft dus niet 100% te zijn. Motor, onderstel, remmerij en kleur worden toch aangepakt.
Het enige wat goed moet zijn, zijn de carrosserie, interieur en de kap. Vind het maar...
Trouwens, hints toegestaan.
Wat houdt de keuring van de RDW trouwens in?
Schutbord blijft hetzelfde hoor, die motor zit toch niet opeens andersom 
En volgens mij hoeft er helemaal nix gekeurt te worden, d'r wijzigt in principe nix aan de auto wat niet origineel is. Maja daar kun je beter de RDW ff voor opbellen en bij voorkeur een keuringstation. Die tiepmiepies in Groningen snappen er geen zak van
Uiteraard moet je em wel importeren en restbpm betalen.
Maarja noem es een wezenlijk prijsverschi van wat ze dus daar kostenl? Ik zie wel es cabrio's voor 2000 voorbij komen, dat vind ik niet bepaald duur. Als ze daar dan 1000 zijn, kom je met importeren, vervoeren en alles ook wel aan die 2000.
Dusja weet niet of het wel zo'n slim idee is.

En volgens mij hoeft er helemaal nix gekeurt te worden, d'r wijzigt in principe nix aan de auto wat niet origineel is. Maja daar kun je beter de RDW ff voor opbellen en bij voorkeur een keuringstation. Die tiepmiepies in Groningen snappen er geen zak van

Uiteraard moet je em wel importeren en restbpm betalen.
Maarja noem es een wezenlijk prijsverschi van wat ze dus daar kostenl? Ik zie wel es cabrio's voor 2000 voorbij komen, dat vind ik niet bepaald duur. Als ze daar dan 1000 zijn, kom je met importeren, vervoeren en alles ook wel aan die 2000.
Dusja weet niet of het wel zo'n slim idee is.
-
schutbord is hoogstwaarsch. NIET anders.
Er zit waarsch. een gat aan de linker kant, wat is afgedekt met een dekseltje (gekit/gelijmd) dus je hoeft waarsch. geen ander schutbord te plaatsen.
Ik zou het niet doen:
Als je alles gaat optellen ben je denk ik beter uit met een auto uit belgie of duitsland (of nl) dan helemaal in UK gaan halen (hogere transportkosten, extra kosten voor ander dash, stuurkolom enz....)
Er zit waarsch. een gat aan de linker kant, wat is afgedekt met een dekseltje (gekit/gelijmd) dus je hoeft waarsch. geen ander schutbord te plaatsen.
Ik zou het niet doen:
Als je alles gaat optellen ben je denk ik beter uit met een auto uit belgie of duitsland (of nl) dan helemaal in UK gaan halen (hogere transportkosten, extra kosten voor ander dash, stuurkolom enz....)
Naja, als je toch in de UK zit, en toch al van plan was te gaan sleutelen... 

-
Gewoon rechts laten zitten dat stuur. Je kunt er gewoon mee blijven rijden.
Vroeger reed Van Gend & loos ook zo rond. Trouwens de Britten zie ook wel mee rijden als ze verhuizen naar deze kant van het water. Moet kunnen.
Vroeger reed Van Gend & loos ook zo rond. Trouwens de Britten zie ook wel mee rijden als ze verhuizen naar deze kant van het water. Moet kunnen.