Zelf gebruiken ik en mijn vriendengroep dit ook (racerij en heftig straat gebruik) en zijn er zeer over te spreken
Pluimjes rook houden op, loopt mooier stationiar, schakkellen gaat een stuk beter bij koud en warm, etc, etc,
TSL bevat géén:
PTFE toevoegingen
Grafiet
Lood
Molybdeen
Gechloreerde oplosmiddelen
Actieve zwavelverbindingen
TSL is een olieproduct opgebouwd uit 11 werkzame bestanddelen op basis van een unieke en exclusieve smeerolie technologie. Eén van de belangrijkste bestanddelen is een op koolwaterstof gebaseerde synthetische molecuul met zeer bijzondere eigenschappen.
TSL is de wetenschappelijke oplossing voor smering op die plaatsen waar traditionele en synthetische smeermiddelen en toevoegingen tekort schieten. De combinatie van zowel actieve als passieve bestanddelen in TSL zal de werking van uw olie, na toevoeging van TSL, in belangrijke mate verbeteren.
Oorspronkelijk ontwikkeld voor extreme toepassingen blijkt dat TSL ook unieke eigenschappen geeft aan de traditionele smeermiddelen onder normale condities, waarbij de wrijving wordt verminderd met als gevolg minder slijtage, een lagere bedrijfstemperatuur en dus energiebesparing.
Intermoleculaire bescherming:
TSL is een pure vloeistof zonder vaste stoffen zoals P.T.F.E., MoS2, (Molybdeen) en grafiet, welke kunnen aankoeken, verstoppen en/of uitzakken. TSL wordt volledig opgenomen door de olie en via de oliestroom naar de te smeren oppervlakken vervoerd, waar de elektropolaire moleculen onder belasting reageren en een synergetische verbinding aangaan met metaal. Deze verbinding is praktisch onverbreekbaar. Het aldus gesmeerde oppervlak wordt hierdoor ondoordringbaar, glad en stabiel waardoor de wrijving sterk vermindert.
Temperatuur:
Omdat de TSL moleculen thermisch reactief zijn, neutraliseert TSL zogenaamde "hot spots" welke door wrijving zijn ontstaan en herstelt zodoende de beschermlaag op metaal. Toegepast in verbrandingsmotoren voorkomt TSL temperatuurverhoging van essentiële onderdelen zoals nokkenas, tuimelaars, klepstelen enz. Ook toegepast op andere plaatsen zoals tandwielkasten en hydraulische systemen zal een zelfde effect optreden nl. lagere bedrijfstemperaturen.
TSL olieversterker is extreem geconcentreerd. Voor de meeste smeersystemen volstaat een 3% toevoeging. Hoewel het toegestaan is om smeersystemen van een hoger percentage TSL te voorzien, is het voor de meeste toepassingen niet nodig. Zwaardere belastingen, zoals in versnellingsbakken, differentieels, tandwielkasten en andere warmte genererende toepassingen kunnen voor optimaal resultaat worden voorzien van 3% TSL toevoeging.
TSL bevat:
Turbine Grade Anti-Oxidants (voorkomt oxydatie)
Detergent Additives (reinigt)
Dispersant Additives (voorkomt afzetting)
Foam Control Agents (voorkomt schuimvorming)
Rust Preventatives (voorkomt roestvorming)
Corrosion Preventatives (voorkomt corrosie)
Passive EP Agents (smeert bij extreme druk)
Active EP Agents (smeert bij extreme druk)
Friction Modifiers (vermindert wrijving)
Pour Point Depressants (verlaagt stolpunt)
Auto-Ignition Inhibitors (verhindert zelfontbranding)
zijn er mensen die dit willen gebruiken voor hun auto? ik kan het eventueel meenemen naar zwolle! prijs ligt nu ongeveer op 80 euro de liter als je het los besteld maar als ik een partij koop gaat er altijd wat van de prijs af! pm aub