Klein projectje 5TRturbo
Zo even een nieuw projectje uit Fryslan. We gaan deze GT slopen omdat die verrot is, maar technisch goed.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/5GTturbo.JPG[/img]
en vervolgens van deze TR automatique
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/5TRautomatique.JPG[/img]
een TRturbo maken. We zijn al begonnen en doen het bij garage de basis in Leeuwarden.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DeWerkplaats.JPG[/img]
Heb het heel druk nu dus en zal af en toe wat posten.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/5GTturbo.JPG[/img]
en vervolgens van deze TR automatique
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/5TRautomatique.JPG[/img]
een TRturbo maken. We zijn al begonnen en doen het bij garage de basis in Leeuwarden.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DeWerkplaats.JPG[/img]
Heb het heel druk nu dus en zal af en toe wat posten.
Nog even een foto van de verrote GT
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Verrot2.JPG[/img]
De auto nadat ie gesloopt was
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Trie ... aatGT2.JPG[/img]
en het ophalen door de sloper
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Jammerrrrr.JPG[/img]
ennnnnnnnnn het nieuwe hart voor de TR, de wolf in schaapskleren.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Heth ... Rturbo.JPG[/img]
De motor zit inmiddels in de TR en we zijn druk met de kabelboom overzetten en aanpassen.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Verrot2.JPG[/img]
De auto nadat ie gesloopt was
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Trie ... aatGT2.JPG[/img]
en het ophalen door de sloper
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Jammerrrrr.JPG[/img]
ennnnnnnnnn het nieuwe hart voor de TR, de wolf in schaapskleren.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Heth ... Rturbo.JPG[/img]
De motor zit inmiddels in de TR en we zijn druk met de kabelboom overzetten en aanpassen.
Ook deze
's kan ik niet zien...

Kan iemand mij uitleggen hoe de aansluitingen van de benzinedrukverdeler zitten. Ik heb het over die met vier aansluitingen. 1x benzine in / 1x benzine uit / 1x turbodruk / 1x retour.
Ikzelf meende onder = benzine in, boven = benzine uit. kleine aansluiting over dwars = turbodruk en grote aansluiting over dwars = retourleiding.
Kan iemand dit voor mij corrigeren danwel mij uit de droom helpen dan kan ik die rakker laten lopen!!!
Ikzelf meende onder = benzine in, boven = benzine uit. kleine aansluiting over dwars = turbodruk en grote aansluiting over dwars = retourleiding.
Kan iemand dit voor mij corrigeren danwel mij uit de droom helpen dan kan ik die rakker laten lopen!!!
goed bezig!
en een tip voor jappe,als ik jou was zou ik toch maar gaan tectyleren achter je dashboard!
en een tip voor jappe,als ik jou was zou ik toch maar gaan tectyleren achter je dashboard!

5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Daar zijn we weer met een kleine update. Na het slopen van de GT moest de TR eraan geloven.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Tsjadeel2deTR.JPG[/img]
Onderandere moest dat klere dash er weer uit
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/dashTReruit.JPG[/img]
Ondertussen het GT blok in de TR gehangen bespaart een hoop ruimte
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/TRmetGTblok.JPG[/img]
tot zover Fryslan, groetjes
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Tsjadeel2deTR.JPG[/img]
Onderandere moest dat klere dash er weer uit
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/dashTReruit.JPG[/img]
Ondertussen het GT blok in de TR gehangen bespaart een hoop ruimte
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/TRmetGTblok.JPG[/img]
tot zover Fryslan, groetjes
goed bezig mannen 

5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Leuk projekkie 

-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: wo 31 dec 2003 9:20
- Locatie: leeuwarden
mooi man blijft de tr helemaal standaard van de buitenkant. maar ik vond diej gtt er niet echt raar uitzien en komt het lederen interieur ook in de tr en mischien kom ik wel ens kijken als dat mag.
vr gr dick
vr gr dick
me beest
Het leder is geen leder en komt niet in de TR. De buitenkant blijft standaard, met dien verstande dat hij verlaagd wordt en schoepenvelgen krijgt. Verder witte knippers. Eigenlijk wordt het een autootje dat er wel sportief uitziet maar meer ook niet.
Vanaf maandag is hij helemaal klaar, maar kijken mag en kan natuurlijk altijd. De koffie is klaar.
Maandag worden de laatste puntjes op de i gezet en kan de lol beginnen. Dan hebben we in 1 week het hele projectje achter de rug. Zal vanavond nog wat foto's op de site zetten.
Vanaf maandag is hij helemaal klaar, maar kijken mag en kan natuurlijk altijd. De koffie is klaar.
Maandag worden de laatste puntjes op de i gezet en kan de lol beginnen. Dan hebben we in 1 week het hele projectje achter de rug. Zal vanavond nog wat foto's op de site zetten.
In 1 week is niet zo moeilijk als je een harde carosserie hebt waar alles op moet en een garage waar je kunt sleutelen en de hulp hebt van iemand die op ieder probleem een andwoord c.q. oplossing heeft. en er blijven natuurlijk "kleine" dingen die ik dan nog wil doen. Anders wordt het ook maar saai zo'n vijfje toch???
Erg gaaf project
heb je de achter as ook overgezet? zodat je ook schijfremmen achter hebt?...

Als ie toch al zo snel rijdbaar is, is ie ook te bewonderen 13 November in Zwolle? 

Zo het nu staat ga ik inderdaad naar Assen.
Over de achteras het volgende. Sommigen gaat waarschijnlijk de haren in de nek overeind staan, maarrrrrrr
De TR achteras zit eronder en wel om het volgende. Van alle GTT's die ik gehad heb waren er altijd problemen met de schijfremmen achter danwel de handrem danwel de remdrukverdeler. Tevens altijd die verrekte nippels. De achteras van de TR is ruim voldoende zeker daar de voorremmen opgewaardeerd worden tot 16V remmen.
Dom van me is dat ik bij het wrak, dat vorige week vrijdag (lees voor het weekend) snel weg moest, ben vergeten de achteras te demonteren. Peter van de Basis zei nog weet je het zeker dat je hem laat zitten????
Affijn tis niet anders.
By the way. Dat ik de trommels heb laten zitten heeft er tevens mee te maken dat het optisch niks uitmaakt. Bij schoepenvelgen zie je namelijk toch geen remmerij zitten.
Over de achteras het volgende. Sommigen gaat waarschijnlijk de haren in de nek overeind staan, maarrrrrrr
De TR achteras zit eronder en wel om het volgende. Van alle GTT's die ik gehad heb waren er altijd problemen met de schijfremmen achter danwel de handrem danwel de remdrukverdeler. Tevens altijd die verrekte nippels. De achteras van de TR is ruim voldoende zeker daar de voorremmen opgewaardeerd worden tot 16V remmen.
Dom van me is dat ik bij het wrak, dat vorige week vrijdag (lees voor het weekend) snel weg moest, ben vergeten de achteras te demonteren. Peter van de Basis zei nog weet je het zeker dat je hem laat zitten????
Affijn tis niet anders.
By the way. Dat ik de trommels heb laten zitten heeft er tevens mee te maken dat het optisch niks uitmaakt. Bij schoepenvelgen zie je namelijk toch geen remmerij zitten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ben je niet bang als je 16v remmen voordoet, dat je enorm verschil hebt in remdruk? maw dat je achter veel en veel minder remt dan voor?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
@ Marco
We gaan het morgen bewonderen,zoals gezegd kom ik niet met de 5
Gr Marcel

We gaan het morgen bewonderen,zoals gezegd kom ik niet met de 5
Gr Marcel
Erik, die discussie is al vele malen geweest....
Die trommelremmen doen het prima het enige verschil tussen die schijven en trommels is, dat die schijven bij veel/intensief/circuit gebruik beter hun warmte kunnen afgeven.
En als je grotere remmen neemt doe je dit altijd op de vooras omdat je daar gewoon de meeste remkracht vandaan kan halen. Achterremmen werken eigenlijk alleen maar mee om de auto tijdens het remmen stabiel te houden, niet voor de extra vertraging.
Die trommelremmen doen het prima het enige verschil tussen die schijven en trommels is, dat die schijven bij veel/intensief/circuit gebruik beter hun warmte kunnen afgeven.
En als je grotere remmen neemt doe je dit altijd op de vooras omdat je daar gewoon de meeste remkracht vandaan kan halen. Achterremmen werken eigenlijk alleen maar mee om de auto tijdens het remmen stabiel te houden, niet voor de extra vertraging.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ok wist ik niet.
maar de grootste remmen op de vooras moge duidelijk zijn
ik bedoelde het ook juist voor de stabiliteit, correct me if i'm wrong, maar zit er dan nu niet teveel verschil in de stabiliteit als je achter (evt met iets grotere trommels) niet wijzigt?
maar de grootste remmen op de vooras moge duidelijk zijn


ik bedoelde het ook juist voor de stabiliteit, correct me if i'm wrong, maar zit er dan nu niet teveel verschil in de stabiliteit als je achter (evt met iets grotere trommels) niet wijzigt?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Eric het volgende. De experts en daarmee bedoel ik Peter S en Peter C. vinden de schijven overbodig en zeker niet beter. In het geval van de turbo, remmen de schijven vaak slecht en onbehoorlijk. Ik begrijp dat ik de mensen die het wel goed voor elkaar hebben tekort doe.
Volgens Peter is de kans dat hij beter remt met trommels dan met schijven groot. Bij circuitgebruik wordt het een ander verhaal, dan moet je gewoon schijven hebben. Natuurlijk zien schijven er beter uit bij open velgen. Ga straks ff een update met foto's maken, met het voorlopige eindresultaat en het is een STOER gebakje geworden
.
Volgens Peter is de kans dat hij beter remt met trommels dan met schijven groot. Bij circuitgebruik wordt het een ander verhaal, dan moet je gewoon schijven hebben. Natuurlijk zien schijven er beter uit bij open velgen. Ga straks ff een update met foto's maken, met het voorlopige eindresultaat en het is een STOER gebakje geworden

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
standaard remmen die van een GTT ook beroerd ja
zou vanmorgen nog even langswippen, maar dacht dat er niemand aanw. zou zijn, dus ben doorgereden

zou vanmorgen nog even langswippen, maar dacht dat er niemand aanw. zou zijn, dus ben doorgereden
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
als je de hoofdremcilinder en servo van de turbo hebt over gezet zou het wel een kunnen dat hij achteraan te goed gaat remmen , trommels hebben immers minder bekrachtiging nodig omdat de primaire remschoen een zelf bekrachtigende werking heeft tijdens het remmen en schijven hebben dat niet omdat ze zijdeling op de schijf drukken
Zo de volgende update. Het dash moest er uiteraard na het vervangen van de kabelboom weer in. Tevens moest de pedalenset worden vervangen.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/dashborderin2.JPG[/img]
Vervolgens moest de rest worden afgebouwd en de vloeistoffen weer in het blokkie
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Afbo ... zijde2.JPG[/img]
ook werd de auto nog even verlaagd en de schoepenvelgen met zgan toyo's geplaatst
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/overzichtrechts2.JPG[/img]
en uiteindelijk starten en ja hoor hij doet ut
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/hijloopt.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/dashborderin2.JPG[/img]
Vervolgens moest de rest worden afgebouwd en de vloeistoffen weer in het blokkie
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Afbo ... zijde2.JPG[/img]
ook werd de auto nog even verlaagd en de schoepenvelgen met zgan toyo's geplaatst
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/overzichtrechts2.JPG[/img]
en uiteindelijk starten en ja hoor hij doet ut

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/hijloopt.JPG[/img]