Ja, die past, ik heb hem nalmelijk zelf ook eronder zitten...Clio Baccara 16v schreef:Ik heb net Platimex weer aan de telefoon gehad, en ze hebben de katvervanger met nummer 71072 liggen.
Alleen is die volgens hun voor de williams, en hebben ze voor de 1.8 16v alleen een lange buis die de middendemper en kat tegelijk vervangt.
Maar nu zag ik op reichhard dat Devil maar 1 type katvervanger levert voor de clio 1 (wat dus ook die 71072 is).
http://reichhard-motorsport.com/catalog ... cts_id=817
Past deze dan op de 1.8 16v EN de williams??
Wil het even zeker weten voordat ik hem bestel![]()
Gr, Frits.
ACT: Clio16V I
-
Ok, dus die past zowel op de williams als op de 16v.Floris schreef:Ja, die past, ik heb hem nalmelijk zelf ook eronder zitten...
Op het plaatje op de site van Reichhard zitten er aan beide kanten 4 gaten. Is dat zodat hij ook op de williams past, vanwege de gedraaide flens?
Gr, Frits.
Bij mijn Devil katvervanger zitten er ook 4 gaten, zodat ie zowel voor Willi en 16v past
-
Eerste paar honderd meter zeker, dat hij inhoudt?
Er zijn er meer die hier last van hebben, ikzelf ook en het is inderdaad heel irritant.
Ik heb er al veel dingen voor vervangen, maar niks helpt.
Er zijn al meerdere topics over, alleen waar het nou door komt weet niemand...
EDIT: Heb je het alleen over stationair, of ook als je wegrijdt?
Gr, Frits.
Er zijn er meer die hier last van hebben, ikzelf ook en het is inderdaad heel irritant.
EDIT: Heb je het alleen over stationair, of ook als je wegrijdt?
Gr, Frits.
Laatst gewijzigd door Frits Clio 16v op wo 19 okt 2005 9:16, 1 keer totaal gewijzigd.
nee idd frits, tis idd jammer dan... maarja niet heel erg, alleen de eerst meters, dat klopt!!Clio Baccara 16v schreef:Eerste paar honderd meter zeker, dat hij inhoudt?
Hebben er vrij veel last van, ikzelf ook en het is inderdaad heel irritant.
Gr, Frits.
ik heb ook al het 1 en ander aan gedaan, zoals die stappenmotor schoongemaakt, het ontstekingsysteem vervangen (bougie, kabels, rotor...e.d.) en ook de bedrading van de rode sensor van het gasklephuis vervangen..
ik had het vandaag toevallig weer, ik reed van me huis naar me werk, is 2 minuten rijden ofzo (het regende
groeten!!
-
Ik ga hem binnenkort even aan de testkast hangen bij de dealer, kijken of daar wat uitkomt.
Misschien dat de verwarming van de lambda-sonde niet meer werkt, en daarom eerst even warm moet worden van de uitlaatgassen? Of is dat onzin?
(Ik weet niet hoe die voorverwarming werkt, en of dat uberhaupt kapot kan?)
Gr, Frits.
Misschien dat de verwarming van de lambda-sonde niet meer werkt, en daarom eerst even warm moet worden van de uitlaatgassen? Of is dat onzin?
(Ik weet niet hoe die voorverwarming werkt, en of dat uberhaupt kapot kan?)
Gr, Frits.
lijkt me niet dat de voorverwarming defect is, bij sommige nieuwe auto's kan je een defecte lambda sonde uitlezen, ik weet niet of dat bij die van jou ook al kan. mah een keer laten uitlezen kan zowieso geen kwaad mischien word de storing veroorzaakt door een defecte sensor
R5GTT. Drive it like you stole it
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_dive ... ZfDRf&df=1
Voor degene die als eerste 2turbos op zijn clio wilt bouwen
Voor degene die als eerste 2turbos op zijn clio wilt bouwen

dat is die rode sensor bij het gasklephuis tog??alex1971 schreef:wat dat afslaan betreft; BDP sensor al vervangen? Ik zie erg regelmatig problemen die worden opgelost door die te vervangen.
Slechts een suggestie; weten doe ik het niet.
ik heb daarvan de draden vernieuwd pasgeleden tussen die sensor en die stekker, die naast je stappenmotor zit
tis ook niet zo erg dit probleem, tis alleen bij koude motor..
die sensor kost 140 euro volgens mij bij de renault dealer
nee, die rode is de gaskleppositiesensor. BDP (Bovenste Dode Punt) sensor zit als ik het goed heb bovenop de bak aan de kant van het vliegwiel/koppeling. Da's ongeveer onder je thermostaathuis.
Nogmaals; ik weet niet of dat het probleem oplost!!!
Nogmaals; ik weet niet of dat het probleem oplost!!!
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk, eerlijk gezegd. Dat koud-probleempje begint meestal met slecht draaien, totdat 't mengsel zo beroerd is dat ie helemaal niet meer wil draaien en dus afslaat. Problemen met bdp sensor zorgen ervoor dat ie echt slagen gaat missen of 't gewoon helemaal niet meer doet.alex1971 schreef:wat dat afslaan betreft; BDP sensor al vervangen? Ik zie erg regelmatig problemen die worden opgelost door die te vervangen.
Slechts een suggestie; weten doe ik het niet.
Ik zou de oorzaak zoeken in lambdasonde-verwarming of TPS sensor.
rev it like a rental
-
Wellicht kom je hier een stuk verder meeanti schreef:jongens kan iemand mij helpen hoe moet je de achterkant van een clio verlagen?
( weet dat het al vaker besproken is maar als iemand me kanb helpen of mij verwijzen naar de topic zal ik het echt op prijs stellen )
Het is voor een vijf, maar het werkt hetzelfde.
Succes
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... sc&start=0
-
Ik zal zo de bedrading van beiden even checken.Menno schreef:Ik zou de oorzaak zoeken in lambdasonde-verwarming of TPS sensor.
Is de werking van beiden ook te controleren met de testkast bij de dealer?
Bedankt, Frits.
-
Weet iemand wat die zwarte koplampranden (die onder de koplamp zitten dus) nieuw kosten bij de dealer?
tps sensor zijn bepaalde waarden voor afhankelijk van motortype. Lambda voorverwarming is niet te zien denk ik?Clio Baccara 16v schreef:Ik zal zo de bedrading van beiden even checken.Menno schreef:Ik zou de oorzaak zoeken in lambdasonde-verwarming of TPS sensor.
Is de werking van beiden ook te controleren met de testkast bij de dealer?
Bedankt, Frits.
iemand nog een clio 16v als opknapper of voor onderdelen.
http://cgi.ebay.nl/TKA-Renault-Clio-1-8 ... dZViewItem
R5GTT. Drive it like you stole it
Is een phase 1 en dew hoedenplank was naar mijn weten al weg of flink verneukt, iig niet de moeite waard.+Clio16v+ schreef:wat voor phase is die clio op de sloop? zit er nog een goeie (lees met kleine gaten of geeng aten) hoedenplank in toevallig?
Staat er ook weer eentje met achterschade op marktplaats uit Doetichem met nog een motorkap en voorbumpert.paz-maniac schreef:iemand nog een clio 16v als opknapper of voor onderdelen.
Retelange link
Ik heb een nog prima rijdende voor het hoogste bod over de 600 maar al 1 serieuze kandidaat inmiddels! Staat in de RTC markt
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=503
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=503
Enig idee waar ik een spaghetti-uitlaatspruitstuk kan aanschaffen voor mn 16v, ik wacht een mailtje van Mabo af maar zijn er nog meer zaken waar ik het kan proberen?
edit : bij rbcartuning.nl staat er eentje tekoop voor 429.-, is dit wat?
edit : bij rbcartuning.nl staat er eentje tekoop voor 429.-, is dit wat?
650,- voor een Devil, iemand info over die van 429,-?
Is er hier iemand die de productcode van een orginele clio 16V pookknop weet of kan opzoeken ? Had er namelijk 1 besteld bij de dealer , maar dit bleek dus een exemplaar voor een gewone clio te zijn (plastiek , zonder gaatjes ,...) .
. Verder hebben ze met alle mogelijke combinaties zitten zoeken in hun systeem , maar ze kregen telkens weer de code van het plastieken exemplaar dat er al lag
Dus als iemand die code weet , gelieve hem hier dan ff neer te zetten .
Alvast bedankt .

Alvast bedankt .
-
- Über-Spammer
77 00 811 522
dat zou het nummer voor de pookhoes moeten zijn, misschien kan iemand dat even bevestigen
dat zou het nummer voor de pookhoes moeten zijn, misschien kan iemand dat even bevestigen