Pollo stelt zich voor..

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
Pollo
Contacteer:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Sjoerd. Ik verwacht in januari mijn nieuwe renault clio III. :D
Daarom ben ik hier wat aan het rondsurfen.
Heb hiervoor 2 106jes gehad. Eerst een ralley en toen een GTi. Nu dus een splinternieuwe 1.6 16 klepperd clio met alle denkbare opties besteld.
Heb ook met de peugeots bij 2 clubs gezeten. Daarom zoek ik denk ik ook wel een club voor de renault. Geen idee of dit een leuke club is?? :wink: Zijn er eigenlijk nog meer renauls-clubs?
Graag zou ik wat info willen krijgen over hoe en wat deze club doet.

Nog even 2 foto's van mijn laatste auto;

[img]http://www.team106xtreme.nl/memberpages ... pollo1.jpg[/img]
[img]http://www.team106xtreme.nl/memberpages ... pollo2.jpg[/img]

Wie weet tot snel...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Welkom, en hoe ben je zo tot `ommekeer` gekomen?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-PAZ-
Über-Spammer

welkom welkom, kijk eens op je gemakje rond op de site, dan kom je er vanzelf achter wat er binnen en met deze club allemaal gebeurt
R5GTT. Drive it like you stole it
Pollo
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:Welkom, en hoe ben je zo tot `ommekeer` gekomen?
Mijn GTi vertoonde wat vreemde kuren, en heb flink trammeland ermee gehad. Was hem zat, en wilde wat anders.
Me pa rijd zijn hele leven al renault. En de Clio sprak mij erg aan. Vandaar deze keuze. Kan trouwens elke renault zomaar lid worden van deze club??
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

jup, elke Renault :wink:

zit goed in elkaar die nieuwe Clio III, ben benieuwd wat jij vind van het sturen in dat ding, voornamelijk rond de middenstand
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
GijsClioRS

Hé, een Peugeot GTI clubber! Welkom hier! (Y)

Ik heb ook wat rondgehangen bij die Pug-club maar niet veel gepost. Komt door m'n vorige auto. Zie: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=19568
Oh, shit, foto's doen het even niet omdat de upload-site down is.

Kan deze club zeker aanraden (Y) .
En geen zin in iets sportievers op Renault-gebied? Alhoewel, die nieuwe clio is natuurlijk ook erg leuk. En hij zal zeker beter in elkaar steken dan je 106'jes :D

Grtz
Stefan S.

Woei, wachten tot januari....ik heb het met je te doen :p
Veel plezier op dit gezellige forum :beer:
Thierry

Hee, welkom :)
Wel een leuk vooruitzicht zo'n nieuwe Clio III
In welke kleur heb je m besteld?
Ronnie B.
Contacteer:

welkom hier (Y)
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Bram (vospower)

Vanwaar je nickname? Pollo is kip int spaans en toevallig is de voornaam van mn broertje Pollo :smile:

welkom!
Daantjuh

welkom hier
Pollo
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:jup, elke Renault :wink:

zit goed in elkaar die nieuwe Clio III, ben benieuwd wat jij vind van het sturen in dat ding, voornamelijk rond de middenstand
Wat bedoel je hiermee? Kheb er al mee proef gereden.

Ik heb hem in het zwart besteld. 1600 16 klepper vind ik al wel aardig rap. Is natuurlijk geen GTi maar ach..Sportset wil ik er sowieso op zetten... :lol:

En Pollo komt door me achternaam.. :wink:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

zwart is gewoon een superkleurtje voor de clio III :worship:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Pollo schreef:
Erik Olijnsma schreef:jup, elke Renault :wink:

Wat bedoel je hiermee? Kheb er al mee proef gereden.

Ik heb hem in het zwart besteld. 1600 16 klepper vind ik al wel aardig rap. Is natuurlijk geen GTi maar ach..Sportset wil ik er sowieso op zetten... :lol:

En Pollo komt door me achternaam.. :wink:
ik heb al een paar honderd kilometer met een III DCi gereden, en in de middenstand voel je een weerstand als je naar links of rechts stuurt, nadat je door die weerstand bent, gaat ie weer veel lichter, waardoor je soms te abrupt stuurt.
Christian

hey welkom leuke gti

alleen je had veel problemen met die 106 of niet
?
Pollo
Contacteer:

Christian schreef:hey welkom leuke gti

alleen je had veel problemen met die 106 of niet
?
Tja, elektrisch en motorisch. Garage in en uit..wordt je wel moedeloos van.. :@

@Erik Olijnsma: Kan dat niet gewoon aan DIE auto liggen?? Heb met mijn proefritje eigenlijk nix gemerkt..
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

neen, heb met meerdere gereden, we hebben inmiddels een stuk of 6 clio III

zou vandaag een benzine rijden, maar ging niet door
Pollo
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:neen, heb met meerdere gereden, we hebben inmiddels een stuk of 6 clio III

Ah je werkt bij een dealer begrijp ik hier uit??

Worden ze veel verkocht?
Stefan S.

Pollo schreef:
Erik Olijnsma schreef:neen, heb met meerdere gereden, we hebben inmiddels een stuk of 6 clio III

Ah je werkt bij een dealer begrijp ik hier uit??

Worden ze veel verkocht?
Let maar niet op Erik, die heeft overal wat op aan te merken :wink: :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Ik werk bij een leasemaatschappij

@Stefan, ik weet wie het zegt :p
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Of je kan niet rijden, je ramt misschien teveel met die dingen, het is geen Sport.

Zeker de diesel zal zwaarder gaan dan de benzine.

MIsschien kwestie van smaak of de autobladen napraten?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

beetje (N) opmerking van jou, vind je niet?
Ik rijd dagelijks verschillende auto's en dan ga je verschillende dingen opvallen.
en dat ik de ene keer wat minder voorzichtig ben met de auto, dat hoort erbij.
Maar bij een nieuwe auto ben ik in de regel wel voorzichtig.

Het zal jou waarschijnlijk aan subtiliteit ontbreken om dit waar te nemen.

Een 1.5 DCi hoort technisch gezien hetzelfde te sturen als een benzine, de hardware is hetzelfde en het gewicht bijna idem.

Verder vind ik het echt knap als je met het stuur in de middenstand met de auto kunt rammen......

En autobladen napraten? vind ik knap, toen ik dit poste voor het eerst, was er nog geen magazine verschenen met een rij-impressie van de Clio III
En smaaK? ga eerst eens zelf rijden met zo'n ding en vertel dan even of het een kwestie is van smaak
Pollo
Contacteer:

Maar omdat het mij niet op is gevallen. Denk dat jij idd meer op zulke "mankementjes" gaat letten als je veel verschillende auto's rijd.

Dus zal het niet echt als storend gaan overkomen op mij denk ik..??

Verheug me in ieder geval op de komst.. :lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:beetje (N) opmerking van jou, vind je niet?
Ik rijd dagelijks verschillende auto's en dan ga je verschillende dingen opvallen.
en dat ik de ene keer wat minder voorzichtig ben met de auto, dat hoort erbij.
Maar bij een nieuwe auto ben ik in de regel wel voorzichtig.

Het zal jou waarschijnlijk aan subtiliteit ontbreken om dit waar te nemen.

Een 1.5 DCi hoort technisch gezien hetzelfde te sturen als een benzine, de hardware is hetzelfde en het gewicht bijna idem.

Verder vind ik het echt knap als je met het stuur in de middenstand met de auto kunt rammen......

En autobladen napraten? vind ik knap, toen ik dit poste voor het eerst, was er nog geen magazine verschenen met een rij-impressie van de Clio III
En smaaK? ga eerst eens zelf rijden met zo'n ding en vertel dan even of het een kwestie is van smaak
Oei deed allemaal wel pijn zeker.....
ARNO16V
Contacteer:

Welkom hier! ben benieuwd naar de foto's als je de auto in je bezit hebt, zit een behoorlijke levertijd op ofnie? :) Maar je zal in ieder geval op dit forum 1 van de eersten zijn met een clio 3. :)
Mark V

maar welkom hier (Y) :lol:
Renault Clio 16v
Marco V

Ik heb ook in de nieuwe clio gereden en er was nix mis met het sturen
Ronnie B.
Contacteer:

Marco V schreef:Ik heb ook in de nieuwe clio gereden en er was nix mis met het sturen
die friese versie's van de nieuwe clio zijn anders hoor! :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik ben het wel een beetje met Erik eens hoor. Hij stuurt inderdaad rond de middenstand wat zwaarder, puur voor een betere rechtuitstand waarschijnlijk. Zal ook wel te maken hebben met die elektronische stuurbekrachtiging. Maar veel mensen valt het niet zo snel op omdat ze gauw wennen aan de nieuwe auto en dat het dan meteen als normaal aanvoelt. Ik heb er ook in meerdere al gereden en het is inderdaad soms een beetje vaag sturen. Vooral als je van een andere auto in de Clio III stapt.

Maar reageer eens een beetje normaal zeg, het is gewoon een bevinding/gevoel van iemand...loop dat nou eens niet meteen af te k@nkeren.

In ieder geval een goede keuze Pollo! Mooie auto! Heb je trouwens een 3 deurs of een 5 deurs besteld? (Of heb ik ergens overheen gelezen :) ) En met welke opties allemaal? Nu nog hopen dat er snel een leuke verlagingset op de markt komt :wink:
Arno17

@Erik, als je met meerdere auto's rijdt wil dat niet zeggen dat je kan oordelen voor iedereen, wat de 1 als storend ervaart kan de ander niet eens opmerken, totdat iemand hem er op wijst.

De "oude" Clio staat bekend om zijn niet lekkere stand van het stuur en de niet lang genoeg zijnde zittingen, 2 dingen die mij niet zijn opgevallen en ook niet storend zijn, wat ik wel moet zeggen is dat de afstand naar het dak tekort is, zeker met mijn open dakje, maar misschien ben ik weer te lang en geld dit dus niet voor iedereen.......snap ie

Lease bakken staan nu niet bekend als zijnde de graadmeter voor auto's in het algemeen, maar goed in de autobladen staat dat de besturing wat vaag is maar dat waren volgens Renault voorseriemodellen en er wordt dus wat aan gedaan.

Alleen of iedereen dit zal opmerken of het idd opgelost is zal in het midden blijven, niet iedereen is kritisch.....positief of negatief.
Pollo
Contacteer:

MartijnG schreef:In ieder geval een goede keuze Pollo! Mooie auto! Heb je trouwens een 3 deurs of een 5 deurs besteld? (Of heb ik ergens overheen gelezen :) ) En met welke opties allemaal? Nu nog hopen dat er snel een leuke verlagingset op de markt komt :wink:
He,

Ik heb een 3-deurs besteld. De Dynamique. En dan de serie limitee Team spirit. Tja, opties..elektrische airco, panoramadak, esp, xenon-lampen, lampen die in de bocht aan gaan voor meer kijkzicht. Alles wat kon zit erop. Behalve leer, dan werd pas leverbaar vanaf april. Dat duurde me eigenlijk iets TE lang.. :wink:
Ronnie B.
Contacteer:

Gefeliciteerd (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zit er ook de spoilerset op? Ik heb hier namelijk een poster hangen van de nieuwe Clio en daar staat de Clio op met de spoilertjes en side-skirts. Ziet er erg gelikt uit. (de bestelnummers staan erbij :) )
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Arno17 schreef:
Lease bakken staan nu niet bekend als zijnde de graadmeter voor auto's in het algemeen, maar goed in de autobladen staat dat de besturing wat vaag is maar dat waren volgens Renault voorseriemodellen en er wordt dus wat aan gedaan.
ik zou niet weten waarom niet? ik rijd auto's met 5, 500, 50.000 en 150.000 op de teller.
Dus die kunnen juist als graadmeter dienen,
Arno17

Erik Olijnsma schreef:
Arno17 schreef:
ik zou niet weten waarom niet? ik rijd auto's met 5, 500, 50.000 en 150.000 op de teller.
Dus die kunnen juist als graadmeter dienen,
Laat maar, het is en blijft techniek, de 1 werkt beter dan de ander en de ene mens is kritischer dan de ander, alles is dus betrekkelijk en geen fabrikant kan 2 identieke auto's maken.

En of je wel of niet kan rijden is ook niet van belang, net zo min of jij iets vaag vindt sturen of niet.
Dat je veel in verschillende auto's rijdt zegt me ook niet zoveel, tenzij je allerlei testjes uithaalt met die dingen zoals met normale tests gebeurt, of wil je gaan beweren dat je dat doet?

En on topic, levertijd van de Clio?
Plaats reactie