Autoalarm blijft afgaan. Startonderbreker??

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
blaatbeest

Hallo,
Vaag verhaal:
Heb deze renault laguna 1.8 rt uit 1994 nou sinds maart.
Net na het rijden wou ik wat spullen uitladen en plots ging er een sirene af. Na controle bleek het MIJN AUTO te zijn.... Ik wist niet eens dat die functie erop zat.

Nu gaat dat autoalarm dus de hele tijd af als ik de deuren open. En ik heb geen idee hoe ik ervoor zorg dat ie dat niet meer doet.
Moet er ergens een schakelaar zitten (die ik dan per ongeluk heb ingeschakeld) of is er een foefje met de sleutel ofzo??

please help, ik wil mijn auto namelijk nog vaak gebruiken! :)
PaulM

bij me clio gaat het alarm aan/uit via de afstandsbediening op de sleutel van centrale deurbediening. Ook zit er een knopje om het alarm te resetten in me dashboard. neem aan dat het bij jou dan ook ergens zit in dashboard?
bossie

wat voor een alarm is het ? origineel ? is het een vv2 ( zelf inschakelend)
blaatbeest

volgens mij is het een origineel, al zou ik niet weten hoe ik dat zou kunnen zien.
Qua inbouw ziet het er redelijk prof uit in ieder geval.

voor de rest heb ik alleen een sleutel waarmee ik de centrale deurvergrendeling trigger, via ir.

misschien moet ik de accu even loskoppelen (misschien reset dat iets??) en dan gaan zoeken naar een schakelaar?

p.s. ik denk niet dat het zelfinschakelend is aangezien hij nu pas voor het eerst na 6 maanden ingeschakeld is :)
bossie

schakel je het alarm in met de orig ir sleutel van renault of een apart kastje ? de orig alarmen kan je soms uitschaken onder de kap in de buurt van de ruitewissers of in het handschoenkastje meestal met je orig contactsleutel
blaatbeest

GOED!

ik heb het miniscule schakelaartje gevonden wat ik per ongeluk omgegooid had.

Mooi dat de garaga waarvan ik hem gekocht heb het ook niet wist. scheelt weer in de prijs :)

tnx anyway
cspr

nou maak ons gek,

waar zattie ? :D
Plaats reactie