Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
ed_pret

Hayooo!!

ff een vraagje : het vernieuwen van de turbo..hoeveel werk zit daar nu precies in??

Ik heb zelf al 1 keer een turbo eruit gesloopt(hels werk met de 2 boutjes op in(uit?)laatstuk. Maar de reden van mijn vraag was dat ik laatst bij Veban in Rijswijk was en daar ff vroeg hoeveel het mij zou kosten een turbo te vervangen..mij werd een offerte naar het hoofd gegooid van 7 UUR!! á 100 piek per uur EXCL. hulpmateriaal.

Als ik me nissan nog had ..had ik die toen daar naar binnen gereden :smile:

maar de goede man (die pas de garage heeft gekocht en totaal geen verstand van 8 kleppers heeft) vertelde me dat er ook kleppen worden gesteld en blabla

Wie kan me nu vertellen WAT ER DUS ECHT NODIG is te vervangen/bijstellen als je een andere turbo erin gooit ???

Mijn dank is groot voor uwer antwoord.

avé
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

In 7 uur vervang ik een spruitstukpakking, en daar moet je dus nog wel iets meer voor doen (ik heb de turbo er toen afgehad omdat die maar op 2 punten vastzat, kierde als een gek, nou lekker turborijden voor de vorige eigenaar (eikel hehe)).
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Ed,

Bij het vervangen van de turbo hoeven je kleppen niet gesteld te worden. Bij het vervangen van je turbo hoeft er verder niets gedaan te worden.

Het kan wel zijn dat het nodig is om je kleppen te stellen omdat ze misschien nu iets rammelen of zo... maar kleppen stellen stelt niets voor (klepdeksel eraf en met voelermaatje kleppen stellen ---> vraagbaak)

Het vervangen van een turbo kan +/- 4 uur duren, dit moet ik dan schatten....

Jeroen
p.s. die rooie van je staat er nu triest bij... als ik een keer tijd heb mail ik je foto's
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

hee ed ik had net een heel mooi verhaal voor je maar ik werd door mijn provider er uit gegooid dus das weg . ff beknopt als je handig bent en je hebt wel eens wat gesleuteld aan je moterblok dan kan je het ook vast wel zelf neem de tijd .iemand die het vaker heeft gedaan doet het =- in 4 a 5 uur . maar z'on garage kan lekker rekenen hoor uurtje langer wie merkt het niemand (nouja jij en goed ook )
ed_pret

Precies zoals ik al dacht! Ik las op meerdere sites van een paar mensen van hier dat het vervangen van de turbo alleen maar inhield de turbo zelf vervangen(is dat nu nederlands of niet??:smile:)

Maar oke wat ik dus in eerste instantie bij me eigen dacht klopt!

Bedank voor de reacties ik neem 6 mei wel 600 piek aan bier mee!! Want dat scheelt het mij hehehe

Avé!!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

das mooi dan rij ik wel met iemand mee ! euh als je dit leest joost diegene ben jij dus .
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Zuiplap!!!! :wink: :lol:
Mazzel Haasie!!!
Fluitte die Turbo nog een beetje net bij jou thuis?
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Neem dat bier maar mee ed!!

Waarom vervang je je turbo? is ie kaduk? Ga je dan die turbo vanuit die rooie ex-gt van je erin zetten? Ik hoop dat die goed is anders zit je over een paar weken/maanden weer te klooien...

JeTab
p.s. hoe is ie in den haag?
Anonymous

Nou staat het bier koud kan je vast beginnen en na twee uur ben je klaar met het vervangen van je turbo, en heb ik een heleboel bier op. burp :grin::grin::grin:
jetab
Contacteer:

<font color=blue>Heb ff nagekeken wat aangegeven wordt qua tijd voor het vervangen van een turbo. Volgens zo'n autodata cd die garages gebruiken is de tijd 5,10 uur

(Dus ca. 5.5 x 80,- = 440,- (excl. BTW) )

JeTab
marco

hallo mede turbo eigenaren, een turbo vervangen is niet zo veel werk , zoals jetab al zegt net zo een 4 a 5 uurtjes ben je klaar,mits alles mee zit naturlijk,een ding moet je niet vergeten als je er een nieuwe turbo op zet, vervang altijd de motor olie,dit in verband met rotzooi en splintertjes van je vorige turbo,altijd een nieuwe ollie filter monteren ,en vervang dan ook meteen de luchtfilter,als je dit allemaal doet kan er niks mis gaan <eigenlijk> met je nieuwe turbo,
groetjes marco
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

De eerste keer je turbo er af halen en een nieuwe erop zetten wil nog wel eens lastig gaan i.v.m vast zitten van sommige moeren.

Maar je heb binnen 2 uurtjes makkelijk die turbo erop en erin..
ed_pret

Jaaaaaaaa .. oke ik ben van dat binnekort op een zondag te gaan doen. MAAR dan mag het weer wel meezitten!!!!!

Zoals ik al eerder zei ik heb eens een turbo eruit gesloopt. heel leuk gewoon slangen doorgezaagd 8D

Maar laat ik ff alles nog voor 1 keer op een rijtje zetten :

- Turbo loshalen
- Nieuwe turbo erop
- Biertje drinken
- Motorolie(filter) vervangen
- Koelvloeistof bijvullen
- Biertje drinken en de buurvrouw met korte rok nafluiten
- Motor ff laten draaien zonder starten(middelste stekker onst.)

Deze volgorde moet dus goed kloppen denk ik.
Dan nog 1 laatste vraag : Hoe kan je zien zonder slangen weg te halen enzo of je nu een watergekoelde turbo of luchtgekoelde turbo hebt???

EN stel ik heb nu een luchtgekoelde erin (wat ik niet denk) wat moet er aangepast worden om de watergekoelde(die ik dus in me achterbak heb) erin te zetten.

Hey mensen alvast bedankt voor de reacties!!

Avé!!

Ps jetab yuppes de turbo is vrij goed kapot..begon de laatste tijd steeds later te werken..nu komt er een soorte sss geluid rond de 5000 toeren en de auto vliegt maar een klein stukje itt normaal. tevens lekt er veel olie uit de voorste 'turbine'
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Ed,

Je kunt ook even 2 tapeinden halen bij de renault dealer en 6 hittebestendige moeren.
Dan weet je zeker dat je het weer in elkaar gaat krijgen (en weer los over 100.000 km ) :smile:

Kost maar een paar tientjes.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Arjen

Hoi ed_pret,

Mooie beschrijving, maar ik heb geen buurvrouw met een korte rok. Hoe moet het dan ?

lol
Plaats reactie