Bonk bij sturen 's ochtends

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
FeelX

Stapte vanochtend in mijn auto hoor ik een bonk terwijl ik aan het uitparkeren ben. De bonk heb ik al een keer eerder gehoord, ook op een ochtend, alleen was het vandaag wat erger.

Als ik mijn stuur naar links begin te draaiend hoor ik een bonk, alsof mijn remblokken een beetje vast zitten, maar ik reed al wat, dus volgens mij kan dat het niet zijn. Draai ik daarna naar rechts hoor ik het nog een keer. De wijk uit hoor ik het ook nog een paar keer als ik langzaam door de bocht rij. Op mijn werk aan gekomen nog even op gelet bij het inparkeren, maar ik hoorde niets meer.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? (clio II ph II van 2002)

Heeft hier trouwens ook iemand ervaring van het lassen van het uitlaatspruitstuk van een clio rs? Is het goed te doen, of kan ik beter een nieuwe halen? Zit namelijk een heel klein scheurtje in vlakbij de motor. Demonteren en monteren wil ik zelf doen, maar heb geen idee hoeveel tijd daar in gaat zitten?

Alvast bedankt,

Felix
Menno

Het is een stalen spruitstuk, dus doorgaans prima te lassen.

Die bonk: check eens of de bovenste bevestiging van je veerpoten nog degelijk vast zit!
rev it like a rental
FeelX

Ik zal morgen eens kijken of ik kan zien of de bevestiging nog goed vast zit. Kan dit gewoon als de auto op de grond staat of moet die eigenlijk op de brug? Die heb ik namelijk niet zo 1-2-3 geregeld.

Ik heb zelf eerlijk gezegt het gevoel dat het een beetje met de kou te maken heeft. Het gaat namelijk ook vrij snel weg. Als ik de wijk uit ben, dan hoor ik het niet meer.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

auto nog niet wakker misschien? :p :beer: (F)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie