Chiptuning .. Goed/slecht?

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Cohõnes

Een kleine vraag:

What's the deal with chiptuning? Sommige beweren goed; anderen slecht voor de motor. Waarschijnlijk zullen sommigen onder jullie je wagen gechipt hebben en graag had ik jullie mening eens geweten. Ik ben namelijk nog aan het twijfelen om dit te laten doen.

Hoeveel pk gemiddeld levert dit extra op? Is dit echt te voelen? Valt die snelheidsbegrenzer weg?

De reden waarom ik zou chippen is mijn 5e vitesse; meeste andere wagens met ongeveer dezelfde motor alsk ik (1.9dti; 75pk) blijf ik in de eerste vitessen wel voor maar vanaf ik aan 4e of 5e kom moet ik meestal in het stof bijten :@

Bovendien is de wagen begrenst op 180 km/u (ik krijg er 190 uit als ik van een brug naar beneden vlieg >-) ) en dit vind ik persoonlijk wat weining voor een 1.9dti ... of vergis ik mij hierin?

Alle reacties zijn welkom ... tnx

Greetz
Tom
Moderator
Car: MB

een goede chip is op zich niets mis mee volgens mij. Een auto vernaai je niet met een goede (snellere) chip maar met de manier van rijden. En die is niet afhankelijk van de chip.........
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Wat ik er van heb gelezen is dat het niet slecht is voor je motor, eerder voor je knip ( euro's) en dit weer afhankelijk van de auto cq motor die er in hangt.

Een diesel met turbo heeft meer profijt van een chip en een benzine is niet echt schokkend, tevens zal je meer moeten doen dan een chip alleen.

Check maar eens wat men vertelt over pk en nM die je meer krijgt er kan nogal verschil inzitten.
Panoramix

Een benzine met turbo gaat er ook aardig op vooruit hoor, met een chip :)
Riël
Über-Spammer

't is opzich wel een goede resultaat-prijs verhouding. Houdt renault geen garantie op bepaalde chips op is dat alleen voor VW?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

de resultaten van chip tunen zijn bij diesels vaak heel goed te merken, en de prijs is meestal ook wel goed in ten opzichte van het vermogen wat je erbij krijgt. de meeste mensen betalen ook dik geld voor sport uitlaat en open filter terwijl je daar geen hol mee wint. of renault garantie behoud met andere chip weet ik niet. kijk voor meer info over diesel tuning anders eens op http://www.bullpower.be deze jongens komen bij ons ook wel regelmatig eens een diesel chippen, echt alleen maar goede ervaringen mee (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
keesuitklundert

iemand bekend met het volgende:
http://cgi.ebay.nl/Renault-Clio-16V-19- ... dZViewItem

heeft al veel verkocht, ben toch benieuwd of het een goede aanschaf is. Kan iemand me er meer over vertellen :p
-PAZ-
Über-Spammer

dat is waarschijnlijk dezelfde chip als die gebruikt word in de zogenaamde CUP ECU, joeri clio 16v heeft nu zo een ECU anders zou je hem es effe moeten pm-en en daar zijn ervaring vragen
Cohõnes

thanks for the link to Bullpower

heb eventjes hun standaard prijzen gezien :s swel duur moetek zeggen

Heb van anderen gehoord dat je dit voor een goede 250euro gedaan kon krijgen

nog is nachekce ... de mannen van DMT doen dit ook. Hier de link voor de geïntresseerden: http://www.dmtuning.com
mtbiker

best genoeg geld uitgeven, er zijn er die het goedkoop doen, maar dan op een slechte manier.
Bijv: Je maakt je regelapparaat wijs dat je met een koude motor zit, dus het regelapparaat gaat dan meer brandstof gaan inspuiten waardoor je uiteindelijk winst zal hebben. Maar het regelapparaat blijft denken dat de motor koud is, en da's niet goed, met die manier van chiptunen zijn er al veel cilinderkoppen gesneuveld.

Voor degelijke chiptuning is er heel wat werk nodig en dat moet betaald worden.
-PAZ-
Über-Spammer

bij de goedkope manier van chip tunen bij diesels word vaak de inspuitduur langer gemaakt, dit kan motorschade's veroorzaken. wat wij al een aantal gemerkt hebben bij VW diesels is dat de motor heel vaak in noodloop gaat wanneer er een powerbox word aangesloten.

en jah bull-power is niet goedkoop, mah werkt echt super. ook na 50.000km. alleen maar goede ervaringen (Y) (Y) . neem anders eens contact op met koen, dat is echt iemand met verstand van zaken wat betreft diesel techniek
Plaats reactie