Net gelukkige Eigenaar van Twingo 1.2 Benneton

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
MikeMachiels

Hey allemaal ik heb samen met mijn vriendin vorige week een twingo gekocht, het is een 1.2 benneton uitvoering citroen geel en van 1996, hij heeft pas 70.000 op de teller en we vinden hem geweldig.!!

Nu heb ik een paar vragen aan de doorgewinterde twingo rijders onder ons, kun je het stuur verwisselen voor een stuur met leer in het midden van mijn twingo..??
En we waren van plan om de twingo een beetje te gaan tunen, maar weten niet waar we moeten beginnen, ik wil namelijk mooie vette velgen en mijn vriendin wil de voor en achter bumper in de kleur van de auto gespten hebben... Hebben jullie tips en of adressen waar we langs zouden kunnen gaan..

We zullen deze week ergens een foto erbij plaatsen van onze Twingo...
:worship: [/b]
Jes-Men

MikeMachiels schreef: kun je het stuur verwisselen voor een stuur met leer in het midden van mijn twingo..??
: [/b]
alleen in het midden :S
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Om een standaard Twingo mooi te tuning (mijn smaak dan)

# Eerst bumpertjes spuiten (mits je zeker weet dat je de standaard bumpertjes wilt houden) :worship:
#Dikke velgen eronder gooien, bv 7J of 8J 13inch :worship:
#Daarna kijken hoeveel verlaging je wilt en kunt :worship:
#Daarna sportdempertje :worship:

En dan is je Twingo wel in groten lijnen af en je Portemonee in groten lijnen leeg :lol:

Kortom: je kunt hem zo duur en uitgebouwd maken als je zelf wilt (Y)

Edit: natuurlijk veel plezier van je Twingo :)
-jacco-
Über-Spammer

Welkom en veel plezier met de Twingo (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
MikeMachiels

OK jongens bedankt voor de eerste reacties van jullie heeft iemand een advies over velgen, hoe groot kan ik maximaal gaan zonder veranderingen aan de auto aan te brengen..??? en waar kan ik goedkoop vette velgen uithalen..... De standaard bumpers zelf spuiten is dat een goed idee...???? of kan ik ze beter wegbrengen... (Y)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Uhm goedkope vette velgen zijn moeilijk te vinden, wat hele leuke velgen zijn zijn de T-line velgjes van Jacco, die zijn nog wel eens te vinden op marktplaats en wat wil je precies, hoe zou jij je Twingo uit willen bouwen?? Laag en breed?? of anders??
-jacco-
Über-Spammer

Ron(nie) schreef:Uhm goedkope vette velgen zijn moeilijk te vinden, wat hele leuke velgen zijn zijn de T-line velgjes van Jacco, die zijn nog wel eens te vinden op marktplaats en wat wil je precies, hoe zou jij je Twingo uit willen bouwen?? Laag en breed?? of anders??
Dank je ;)

Let er wel op dat er van de T-lines verschillende versies zijn.
Ik heb zelf de 7J versie :D
Op marktplaats zie je meestal!!! de 5,5J versie...

Tis maar net wat je wilt natuurlijk ;)
Natas

MikeMachiels schreef:OK jongens bedankt voor de eerste reacties van jullie heeft iemand een advies over velgen, hoe groot kan ik maximaal gaan zonder veranderingen aan de auto aan te brengen..??? en waar kan ik goedkoop vette velgen uithalen..... De standaard bumpers zelf spuiten is dat een goed idee...???? of kan ik ze beter wegbrengen... (Y)
Ik hen nog wel een setje liggen 195 achter , 175 voor , 45 hoog bandjes erop .
1 velg heeft stoeprandschade
MikeMachiels

Hey guys super dat jullie zoveel reageren op de posts ik heb gelezen jacco dat de t-line velgen van jouw behoorlijk vet zijn maar hoe zien die er uit..??? en kun je mij misschien vertellen wat the hell het verschil is tussen 7j en 5,5 j...??? :worship:

Ow ronnie ik had zelf in gedachten om de twingo lekker breed te maken....

By the way hoe kan ik een foto bij mijn post erbij voegen.. :foto:

Natas ik zag dat jij nog een setje velgen over had..??? kun je me misschien wat fotos mailen naar mikemachiels44@msn.com misschien neem ik ze wel van je over.....

Nog meer mensen leuke spullen over voor mijn twingo te tunen of eventueel een mooi geluid erin te leggen dan hoor ik hetb graag.....

Greetzzzz Mike :D
-jacco-
Über-Spammer

Mijn velgen:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/JBDTLINES.jpg[/img]
De 7J velg is gewoon een stuk breder als de 5,5J versie :D

Velgen van Natas, te koop, zover wij begrepen hebben:
Ook T-lines, alleen met een zwart middenstuk...
[img]http://members.lycos.nl/flybywire316/Tw ... Small).JPG[/img]

Foto bij je post toevoegen:
Eerst moet de foto online staan, eventueel kun je de foto HIER uploaden.
Daarna zet je de link van het plaatje tussen [img]en[/img], dit alles zonder haakjes...

Voorbeeld:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/JBDTLINES.jpg[/img]
(Als je de regel hierboven kopieert, je haalt de spatie tussen .jpg & [/img] weg, zie je de eerste foto van deze post ;)

Wat voor mooi geluid zoek je?
Muzikaal of Uitlaat gerelateerd?
Stefan S.

Je hebt ze uiteraard ook in 14" :D :)
Mijn ex-twinnie :D
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/twinie_1.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/twinie_2.JPG[/img]
Natas

MikeMachiels schreef:Hey guys super dat jullie zoveel reageren op de posts ik heb gelezen jacco dat de t-line velgen van jouw behoorlijk vet zijn maar hoe zien die er uit..??? en kun je mij misschien vertellen wat the hell het verschil is tussen 7j en 5,5 j...??? :worship:

Natas ik zag dat jij nog een setje velgen over had..??? kun je me misschien wat fotos mailen naar mikemachiels44@msn.com misschien neem ik ze wel van je over.....

Nog meer mensen leuke spullen over voor mijn twingo te tunen of eventueel een mooi geluid erin te leggen dan hoor ik hetb graag.....

Ik zal morgen wat foto`s voor je maken
MikeMachiels

Heyyyy jacco wat heb jij een supertvette twingo man echt fucking relaxd :D

Trouwens bedankt jongens ik heb nu een goed idee wat t-line velgjes zijn
Ik moet wel zeggen dat ik de t-lines met het zwart in het midden niet zo spectaculair vind... >-)

Jacco bedankt voor de info nu kan ik straks tenminste ook een foto van mijn twingo erbij zetten... :foto:

Ow ja ik zoek voor in de auto zowel als buiten voor de auto nog wat muzikale deeltjes ik heb namelijk in de twingo nog helemaal niks geen radio geen speakers achter, geen subwoofer geen cdplayer helemaal niks... dus jongens hoe zit het jullie weten vast wel hoe een bas klinkt in een twingo....????
(~)
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb een 10 inch Pioneer woofertje, met een of ander merkloos versterkertje, gaat hard zat, hiervoor had ik een Jbl versterker + 12 Inch woofertje, die ging nog harder >-) Daarmee kon je een euro muntje aardig op je dak laten trillen :D

Een tip voor de radio, besteed daar iets meer geld voor, ik heb nl al 2 radio's gehad van philips en Jvc, die ik terug heb gebracht, die konden de schuinte van de cd speler niet aan, nu heb ik een pioneer DEH-P6600R (iets duurdere klasse) hiermee nooit problemen gehad.

Ook je audio kan je zo gek maken als jezelf wilt, gewoon eens wat gaan beluisteren in een audio zaak en evt. kijken of het test kan draaien in je Twingo.

Gr Ronnie.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Natas schreef:
MikeMachiels schreef:Hey guys super dat jullie zoveel reageren op de posts ik heb gelezen jacco dat de t-line velgen van jouw behoorlijk vet zijn maar hoe zien die er uit..??? en kun je mij misschien vertellen wat the hell het verschil is tussen 7j en 5,5 j...??? :worship:

Wat vraag je voor die velgen?? Is het niet zonde om zo'n dik getuned Twingo te gaan veranderen? Of ga je er andere dikke velgen onder gooien?? Las wel iets van 15 inch ?? Kan dat? (S)
-jacco-
Über-Spammer

MikeMachiels schreef:Heyyyy jacco wat heb jij een supertvette twingo man echt fucking relaxd :D
Thanx :D
Hij staat er tegenwoordig niet zo florisant bij, maar goed... Dat komt wel weer es ;)
MikeMachiels schreef:Jacco bedankt voor de info nu kan ik straks tenminste ook een foto van mijn twingo erbij zetten... :foto:
You're welcome, succes ;)
MikeMachiels schreef:Ow ja ik zoek voor in de auto zowel als buiten voor de auto nog wat muzikale deeltjes ik heb namelijk in de twingo nog helemaal niks geen radio geen speakers achter, geen subwoofer geen cdplayer helemaal niks... dus jongens hoe zit het jullie weten vast wel hoe een bas klinkt in een twingo....????
(~)
Buiten de auto? :S
Ik heb nu in de auto een versterker en grote subwooferkist van Caliber instaan...
Maarja... Ook dat is maar weer tijdelijk :p
Een composetje schijnt het altijd goed te doen, ik heb hier zelf (nog) geen ervaring mee...
Bas in een Twingo is wel lekker, vraag maar aan opa (André ter Velde) ;)
Natas

Ron(nie) schreef:
Natas schreef:

Wat vraag je voor die velgen?? Is het niet zonde om zo'n dik getuned Twingo te gaan veranderen? Of ga je er andere dikke velgen onder gooien?? Las wel iets van 15 inch ?? Kan dat? (S)
15 inch is niet gelukt , ik maak straks wat foto`s en mail die even aan je door , de prijs komen we wel uit (zal niet schrikbarend hoog zijn :0 , als ik er wat nieuwe verlichting aan over hou ben ik al tevreden)
-jacco-
Über-Spammer

MikeMachiels schreef:OK jongens bedankt voor de eerste reacties van jullie heeft iemand een advies over velgen, hoe groot kan ik maximaal gaan zonder veranderingen aan de auto aan te brengen..??? en waar kan ik goedkoop vette velgen uithalen..... De standaard bumpers zelf spuiten is dat een goed idee...???? of kan ik ze beter wegbrengen... (Y)
14 inch, groter zou ik niet gaan...
Als je de auto wilt verlagen en dat icm nog grotere velgen zorgt voor problemen...
Goedkope velgen kun je vinden op marktplaats, of ze mooi zijn is een tweede ;)
Heb je vaker onderdelen gespoten? Ik zou het wegbrengen, scheelt een hoop ergernis en het ziet er een stuk netter uit ;)
(Ja, ik spreek uit ervaring :P )
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

je kan ze ook mooi maken :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
MikeMachiels

Begrijp goed dat ik de voorbumper en achter beter weg kan brengen om ze te laten spuiten...!! :lol:

En hooguit 14 inch met een mooie velg levert geen problemen op met rijden..!! :worship:

Denk dat ik binnenkort ook eens ff langs heuts ga kijken wat ze daar hebben van automatten vooor de twingo en eventueel een leuk pookje......

Binnenkort komen de foto's van onze nieuwe twingo..... :foto:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

En als je hem echt breed en laag wilt hebben 13 inch 8J velgen pakken :)
MikeMachiels

Hey ronnie ik zag dat je me zei dat ik het beste 13 inch 8j kan nemen....
Bedankt voor de tip maar waarom geen 14 inch /......?>???
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

14 inch is ook netjes, kijk maar naar die ex-Zwarte Twingo van Stefan S, maar wil je hem naar mijn mening echt laag en breedt maken, dan zou ik zo klein mogelijke velgen pakken en mooie dikke velg en een lage Et-waarde :D Dan staan ze mooi naar buiten, maar het is natuurlijk jou Twingo en jij moet het zelf weten :D (Y)
Ralf

15" lukt ook wel, met verlagen, dan moet je alleen het een en ander aanpassen (niet veel werk)

ik had het vroegâh ook met mn twingo:
[img]http://www.dirtyminds.nl/dob.jpg[/img]
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Volgens mij kan onder het oude type Twingo geen 15 inch, dacht ik iig vaker gelezen te hebben :)
Ralf

ow, okay.. weer iets geleerd :D
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Stefan S.

Ron(nie) schreef:Volgens mij kan onder het oude type Twingo geen 15 inch, dacht ik iig vaker gelezen te hebben :)
Nou, Twingosport had er toch echt 15" onderzitten. Alles is passend te maken :wink: . Maar dikke 13" velgen zijn echt ubergeil :worship: . Bij mijn twingo paste het niet daar ik er abs op had zitten en dan moet je minimaal 14" hebben.
Edwin16v
Contacteer:

MikeMachiels schreef:Hey ronnie ik zag dat je me zei dat ik het beste 13 inch 8j kan nemen....
Bedankt voor de tip maar waarom geen 14 inch /......?>???
Dan krijg je ongeveer hetzelfde als de mijne:
Ik dacht gezien te hebben op mijn velg ET25 8j.
Het zijn Brock B5 14inch, 195/45/14 banden en er zitten 10mm spporverbreders onder.
Voor ie ie nog niet verlaagd en nu al gaat de bumper steeds tegen de straat (misschien stuggere veren monteren ).
Achter is ie wel verlaagd, maar dit loopt soms aan bij scherpe bochten, en nu zijn de wielkasten zelfs al uitgeslepen :(

[img]http://members.rott.chello.nl/graafj/velg1.JPG[/img]
[img]http://members.rott.chello.nl/graafj/velg2.JPG[/img]

ps: binnenkort gaan ze de verkoop in want ik wil er iets anders onder gaan zetten :)
Stefan S.

Wielkasten moet je ook uitrollen met zulke velgen, anders blijft het aanlopen :wink:
MikeMachiels

Thnkxxx voor de tip ronnie... ik ga inderdaad voor velgen van 13 inch 8j en een lage et waarde...

Iemand nog een setje liggen..?????? :D

Moet echt binnen nu en een paar dagen camera van mijn schoonpa lenen zodat ik fotos erbij kan zetten..... :foto:
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Tis volgens mij nog best moeilijk om aan een setje 13 inch velgjes te komen, iig dat soort velgen die jij bedoelt, 2e hands erg lastig te vinden, moet je gewoon mazzel mee hebben of voor een nieuw setje gaan :worship:

Heb je btw even aangemeld op msn :D
MikeMachiels

ok thanxx ronnie ik denk dat ik waarschijnlijk wel voor een nieuw setje zal gaan omdat ik niet veel geld wil uitgeven voor iets dat net niet mijn smaak is....
Plaats reactie