Optische Biturbo? In ieder geval een defecte automaat...
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr 14 okt 2005 23:20
Dag Allemaal,
Vandaag een renault safrane gekocht. Het goede nieuws is dat het om een zeer zeldzame soort zou gaan... jaja een biturbo.
Ten minste dat zou je op het eerste zicht denken. De velgen, de voorspoiler, de uitlaat, de sierstrippen... alles van de biturbo.
Doe je de motorkap open... jaja biturbo is het eerste wat opvalt.
Maar
tot op heden is elke turbo spoorloos! Er zit zelfs een automatische versnellingsbak op en helaas werkt deze nog enkel in de stand "achteruit"
Verder is deze wagen van een LPG (gas) installatie voorzien wat het rijden wat goedkoper zou moeten maken.
meer foto's zullen zeker volgen
Het eerste en hopelijk het grootste probleem dat moet opgelost worden is de versnellingsbak. Zelf had ik gedacht aan een sloopexemplaar of een zeer goedkoop exemplaar in occasie
hints en tips zijn zeker welkom
THX in advance
rode ridder
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0248.JPG[/img]
Vandaag een renault safrane gekocht. Het goede nieuws is dat het om een zeer zeldzame soort zou gaan... jaja een biturbo.
Ten minste dat zou je op het eerste zicht denken. De velgen, de voorspoiler, de uitlaat, de sierstrippen... alles van de biturbo.
Doe je de motorkap open... jaja biturbo is het eerste wat opvalt.
Maar
tot op heden is elke turbo spoorloos! Er zit zelfs een automatische versnellingsbak op en helaas werkt deze nog enkel in de stand "achteruit"
Verder is deze wagen van een LPG (gas) installatie voorzien wat het rijden wat goedkoper zou moeten maken.
meer foto's zullen zeker volgen
Het eerste en hopelijk het grootste probleem dat moet opgelost worden is de versnellingsbak. Zelf had ik gedacht aan een sloopexemplaar of een zeer goedkoop exemplaar in occasie
hints en tips zijn zeker welkom
THX in advance
rode ridder
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0248.JPG[/img]
Ik hoop dat je niet teveel voor de wagen betaald hebt, want dat het geen echte BiTurbo is moge duidelijk zijn.
Volgens mij zijn die niet geleverd met een automaat... Wat staat er op het kentekenbewijs? Of wat is het kenteken, dan zoek ik dat zelf wel effe op. 
Ik zou er eerst eens proberen achter te komen wat voor bak eronder hangt. Dan kun je wat gerichter gaan zoeken naar een ruilbak. Als die niet voorhanden zijn, zou ik kijken naar een revisiebedrijf.
Hoeveel heeft de wagen gelopen? Is het import?
Ik hoop echt voor je dat je er niet teveel voor betaald hebt, want dit geintje kan je wel eens een flinke smak geld gaan kosten.


Ik zou er eerst eens proberen achter te komen wat voor bak eronder hangt. Dan kun je wat gerichter gaan zoeken naar een ruilbak. Als die niet voorhanden zijn, zou ik kijken naar een revisiebedrijf.
Hoeveel heeft de wagen gelopen? Is het import?
Ik hoop echt voor je dat je er niet teveel voor betaald hebt, want dit geintje kan je wel eens een flinke smak geld gaan kosten.

Welkom, ik hoop voor je dat het idd een Biturbo is... 
Heb je hem ingevoerd? (Omdat er geen kentekenplaat opzit?)
Ik heb even een paar foto's opgezocht van wat in ieder geval een echte Biturbo moet zijn:
[img]http://zx12r.kicks-ass.net//renaultsafr ... 24/001.jpg[/img]
[img]http://zx12r.kicks-ass.net//renaultsafr ... 24/002.jpg[/img]
Meer foto's kun je hier vinden:
http://www.renaultsafrane.nl/rendevous_20050910.php

Heb je hem ingevoerd? (Omdat er geen kentekenplaat opzit?)
Ik heb even een paar foto's opgezocht van wat in ieder geval een echte Biturbo moet zijn:
[img]http://zx12r.kicks-ass.net//renaultsafr ... 24/001.jpg[/img]
[img]http://zx12r.kicks-ass.net//renaultsafr ... 24/002.jpg[/img]
Meer foto's kun je hier vinden:
http://www.renaultsafrane.nl/rendevous_20050910.php
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr 14 okt 2005 23:20
Bedankt voor de suppersnelle reactie's.
Zelf ben ik Belg en heb de wagen ook in Belgie gekocht.
Wat de prijs betreft is het inderdaad een risico omdat de wagen reeds 220.000 km heeft gelopen en voor een zware kost staat.
De vraagprijs was 2000 euro en er is een flink pak vanaf gegaan. Uiteindelijk heeft de wagen mij 1200 euro gekost.
Waarom koop je zoiets? Geef toe dat de wagen er erg exclusief uitziet. Je hoeft geen autokenner te zijn om te weten als je in een dergelijke wagen stapt dat het pure luxe is of zoals ik hier ergens had gelezen "een penthouse op wielen".
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0247.JPG[/img]
Dankzij de foto's van de biturbo herkende ik dat er iets ontbrak als ik de wagen ben gaan afhalen. Mijn vermoeden dat er geen turbo's opzaten werd zowaar een zekerheid.
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0250.JPG[/img]
In ieder geval gaat mijn zoektocht naar een "goedkope" oplossing verder.
Zelf ben ik Belg en heb de wagen ook in Belgie gekocht.
Wat de prijs betreft is het inderdaad een risico omdat de wagen reeds 220.000 km heeft gelopen en voor een zware kost staat.
De vraagprijs was 2000 euro en er is een flink pak vanaf gegaan. Uiteindelijk heeft de wagen mij 1200 euro gekost.
Waarom koop je zoiets? Geef toe dat de wagen er erg exclusief uitziet. Je hoeft geen autokenner te zijn om te weten als je in een dergelijke wagen stapt dat het pure luxe is of zoals ik hier ergens had gelezen "een penthouse op wielen".
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0247.JPG[/img]
Dankzij de foto's van de biturbo herkende ik dat er iets ontbrak als ik de wagen ben gaan afhalen. Mijn vermoeden dat er geen turbo's opzaten werd zowaar een zekerheid.
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0250.JPG[/img]
In ieder geval gaat mijn zoektocht naar een "goedkope" oplossing verder.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
waarom ga je er niet mee terug, dit is duidelijk misleiding
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr 14 okt 2005 23:20
Het is particulier gekocht + volgens mij wist de vorige eigenaar dit niet eens. Wat is trouwens de waarde van een echte biturbo?
Het gaat hier om een zeer beperkt aantal wagens.
Volgens mij is de kans groter dat je een kameel door Amsterdam ziet lopen dan dat je daar een biturbo ziet geparkeerd staan.
Het gaat hier om een zeer beperkt aantal wagens.
Volgens mij is de kans groter dat je een kameel door Amsterdam ziet lopen dan dat je daar een biturbo ziet geparkeerd staan.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr 14 okt 2005 23:20
Hoe kan je best het kentekenplaatje van de automatische versnellingsbak aflezen?
Dien je hiervoor iets te demonteren?
onderstaande lijkt me al een erg aanlokkelijk aanbod.
Het werd me per email bezorgd
Dien je hiervoor iets te demonteren?
onderstaande lijkt me al een erg aanlokkelijk aanbod.
Het werd me per email bezorgd
Geachte,
Graag zouden wij n.a.v. uw aanvraag de code van de bak ontvangen.
Dit staat op een klein plaatje boven op de bak en begint met AD8- en dan nog 3 cijfers.
Prijs 700,= compleet met de omvormer.
Met inruil oude bak.
3 mnd garantie.
Mvg
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Ach, voor die centen heb je wel een leuk uitgevoerde Safrane, al is het geen Biturbo, het is wel een luxe V6.Erik Olijnsma schreef:waarom ga je er niet mee terug, dit is duidelijk misleiding
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
kan het ook een biturbo geweest zijn waar bijvoorbeeld de turbos van defect zijn zodat alles er afgesloopt is en het nu een gewone v6 is?
of praat ik nu echt onzin?
of praat ik nu echt onzin?

roderidder schreef:Het is particulier gekocht + volgens mij wist de vorige eigenaar dit niet eens. Wat is trouwens de waarde van een echte biturbo?
Zo rond de 20.000 euro. Maar een echte biturbo is wel een klasse apart.
Beetje gek dat je serieus dacht voor 1200 een biturbo op de kop te tikken.
Maar aan de andere kant, die safrane wat je nu hebt ziet er zeer netjes uit, en ik denk dat je daar veel plezier aan kunt beleven. Een echte biturbo kost je gewoon een rib uit je lijf, ook na de aankoop

-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr 14 okt 2005 23:20
Wel het is voor mij op dit moment ook een raadsel hoe de auto getransformeert is geweest. In ieder geval is het geen vierwielaadrijving. Of het ook nog een originele motor is, weet ik op dit moment nog niet, maar ga er zeker eens achter horen bij een Renault dealer. In ieder geval had ik ook even dat denkspoor van de defecte turbo's, maar momenteel hou ik het op dat er een afdekplaat van een biturbo is opgemonteerd.
Dat weet ik wel zeker, en biturbo bumpers.
Zou ik ook doen bij mijn safrane, het ziet er super uit !
Voor de rest is het waarschijnlijk een 'gewone' safrane !
Zou ik ook doen bij mijn safrane, het ziet er super uit !
Voor de rest is het waarschijnlijk een 'gewone' safrane !
Hoi wat jij gekocht hebt is een mooie safrane Baccara!!(dus geen gewone safrane)
Ze hebben hem wat fraaier gemaakt door een biturbo setje,alleen die velgen kosten al een kapitaal.
Zo te zien is het 1 van de eerste omdat je nog geen airbag hebt.
Als het goed is heb je ook actieve vering.(kan problemen opleveren maar hoeft echt niet).
De automaat is een bekend probleem maar je mag je wel gelukkig prijzen dat ie nog achteruit wil.
Wat er kapot is is eigenlijk iets heel lulligs maar wel behoorlijk wat werk.
Weet nog wel een goed adres waar je die bak kunt laten maken,dan wordt ie echt goed gemaakt en schakelt dan zo zacht als boter.
Anders pm eventjes.
Ze hebben hem wat fraaier gemaakt door een biturbo setje,alleen die velgen kosten al een kapitaal.
Zo te zien is het 1 van de eerste omdat je nog geen airbag hebt.
Als het goed is heb je ook actieve vering.(kan problemen opleveren maar hoeft echt niet).
De automaat is een bekend probleem maar je mag je wel gelukkig prijzen dat ie nog achteruit wil.
Wat er kapot is is eigenlijk iets heel lulligs maar wel behoorlijk wat werk.
Weet nog wel een goed adres waar je die bak kunt laten maken,dan wordt ie echt goed gemaakt en schakelt dan zo zacht als boter.
Anders pm eventjes.
Sorry had even niet goed gelezen dat je uit Belgie kwam dan is Arnhem wel erg ver weg.
Die versn.bak gewoon laten reviseren en genieten van het enorme drink vermogen
.
Hier staat er namelijk ook eentje achter het huis.(rijd wel gewoon hoor)

Die versn.bak gewoon laten reviseren en genieten van het enorme drink vermogen

Hier staat er namelijk ook eentje achter het huis.(rijd wel gewoon hoor)

-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr 14 okt 2005 23:20
Prima weer om de auto te poetsen...
Het resultaat mag gezien worden.
Hoe mooi de plaatjes ook mogen zijn, de wagen rijdt op dit ogenblik enkel achteruit.
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0301.JPG[/img]
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0303.JPG[/img]
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0306.JPG[/img]
Het resultaat mag gezien worden.
Hoe mooi de plaatjes ook mogen zijn, de wagen rijdt op dit ogenblik enkel achteruit.
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0301.JPG[/img]
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0303.JPG[/img]
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0306.JPG[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ook wel een grappig gezicht om achterwaarts naar de super te rijden 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Zuiger in de bak overleden zijn stukjes rubber af.
Dit is een bekend probleem,dan kan die alleen nog maar achteruit.(dit is echt volkswagen/audi shit).
Als je hem in de D zet wil hij dan eerst even en schiet hij dan meteen weer uit de versnelling?
Dit is een bekend probleem,dan kan die alleen nog maar achteruit.(dit is echt volkswagen/audi shit).
Als je hem in de D zet wil hij dan eerst even en schiet hij dan meteen weer uit de versnelling?
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr 14 okt 2005 23:20
Wat de voorgeschiedenis is weet ik niet. De vorige eigenaar is van turkse origine en zijn nederlands is net iets beter dan mijn turks.
Achteruit rijdt de wagen prima om niet te zeggen heerlijk.
Het orangje lampje van de automaat blijft continu branden.
In alle versnellingen vooruit gebeurd er helemaal niets.
Geen klein schokje, gewoon niets.
Al is de kans klein, mogelijk zou er een elektrisch probleem kunnen zijn volgens een renault dealer die de automaat eens wil "uitlezen" met een computer.
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0276.JPG[/img]
Achteruit rijdt de wagen prima om niet te zeggen heerlijk.
Het orangje lampje van de automaat blijft continu branden.
In alle versnellingen vooruit gebeurd er helemaal niets.
Geen klein schokje, gewoon niets.
Al is de kans klein, mogelijk zou er een elektrisch probleem kunnen zijn volgens een renault dealer die de automaat eens wil "uitlezen" met een computer.
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0276.JPG[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja de aanschaf wel, maar daarna het onderhoud en als er eventueel wat kapot gaat 

-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
ff ter voorstelling een setje schokbrekers met hoogteregeling plus montage 10.000 oude guldens
VLK Groep
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
*kuch*
auw....
*paul streept de baccara bi-turbo van zijn verlanglijstje
*
auw....
*paul streept de baccara bi-turbo van zijn verlanglijstje

[quote="roderidder"]Bedankt voor de suppersnelle reactie's.
Zelf ben ik Belg en heb de wagen ook in Belgie gekocht.
Wat de prijs betreft is het inderdaad een risico omdat de wagen reeds 220.000 km heeft gelopen en voor een zware kost staat.
De vraagprijs was 2000 euro en er is een flink pak vanaf gegaan. Uiteindelijk heeft de wagen mij 1200 euro gekost.
Waarom koop je zoiets? Geef toe dat de wagen er erg exclusief uitziet. Je hoeft geen autokenner te zijn om te weten als je in een dergelijke wagen stapt dat het pure luxe is of zoals ik hier ergens had gelezen "een penthouse op wielen".
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0247.JPG[/img]
Dankzij de foto's van de biturbo herkende ik dat er iets ontbrak als ik de wagen ben gaan afhalen. Mijn vermoeden dat er geen turbo's opzaten werd zowaar een zekerheid.
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0250.JPG[/img]
het is deze auto:
RENAULT
SAFRANE 3.0 V6 123KW
B544 MOT.Z7X
10/92 - 10/96
Zelf ben ik Belg en heb de wagen ook in Belgie gekocht.
Wat de prijs betreft is het inderdaad een risico omdat de wagen reeds 220.000 km heeft gelopen en voor een zware kost staat.
De vraagprijs was 2000 euro en er is een flink pak vanaf gegaan. Uiteindelijk heeft de wagen mij 1200 euro gekost.
Waarom koop je zoiets? Geef toe dat de wagen er erg exclusief uitziet. Je hoeft geen autokenner te zijn om te weten als je in een dergelijke wagen stapt dat het pure luxe is of zoals ik hier ergens had gelezen "een penthouse op wielen".
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0247.JPG[/img]
Dankzij de foto's van de biturbo herkende ik dat er iets ontbrak als ik de wagen ben gaan afhalen. Mijn vermoeden dat er geen turbo's opzaten werd zowaar een zekerheid.
[img]http://www.topautos.be/renaultsafranebi ... G_0250.JPG[/img]
het is deze auto:
RENAULT
SAFRANE 3.0 V6 123KW
B544 MOT.Z7X
10/92 - 10/96
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
voor 1200 zonder die turbo's vind ik het ook nog niet gek
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
schokbrekers 1000 zeker en montage 9000Robert-Jan schreef:ff ter voorstelling een setje schokbrekers met hoogteregeling plus montage 10.000 oude guldens







Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
met een beetje rekewerk moet je beter weten Luco
.

VLK Groep
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
als ik sommige tarieven hier hoor van renaultdealersRobert-Jan schreef:met een beetje rekewerk moet je beter weten Luco.

serieus ik denk 8500 materiaal en 1500 montage
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Nieuwe schokbreker kost rond de 800 euro.
Vervangen stelt geen zak voor maar je moet de auto eventjes opnieuw inlezen.
Lijkt allemaal heeeel moeilijk maar valt erg mee.
Maar ja die achterlijke prijzen van Renault slaan gewoon helemaal nergens op.
Remblokken van een Biturbo zijn zogenaamd zo speciaal en bij renault onbetaalbaar,maar ja rij eventjes naar de bmw dealer en haal een paar blokken van een 540i,zit namelijk het zelfde remsysteem op.
Het is bij Renault altijd het zelfde als de auto anders is dan een standaard exemplaar.
Heb jaren een 21turbo gehad en daar zijn de prijzen ook achterlijk hoog van.
Vervangen stelt geen zak voor maar je moet de auto eventjes opnieuw inlezen.
Lijkt allemaal heeeel moeilijk maar valt erg mee.
Maar ja die achterlijke prijzen van Renault slaan gewoon helemaal nergens op.
Remblokken van een Biturbo zijn zogenaamd zo speciaal en bij renault onbetaalbaar,maar ja rij eventjes naar de bmw dealer en haal een paar blokken van een 540i,zit namelijk het zelfde remsysteem op.
Het is bij Renault altijd het zelfde als de auto anders is dan een standaard exemplaar.
Heb jaren een 21turbo gehad en daar zijn de prijzen ook achterlijk hoog van.

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
jeus wat een bumper 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD