mensen; ik heb iemand die eventueel mijn auto wil kopen, maar zegt dat de kleppen vervangen moeten worden omdat hij over de 2 ton gelopen heeft.
Auto start en loopt goed, stoters hoor je heeeel af en toe en verbruik is nog steeds 1 op 13. Ik zeg dat dit onzin is; wat zeggen jullie? Graag even eerlijke meningen want dit vind ik een raar verhaal.
Ik vraag 950 euro voor een (zonder APK) clio 16v uit 1991 met abs en stuurbekrachtiging. Met wat werk, maar rijdend en al veel aantoonbaar vervangen de afgelopen 30.000 KM. Is dat écht zo onredelijk?
PS; het is iemand die hier ook komt dus waarschijnlijk dit wel zal lezen; bij deze!
F7P Cylinderkop
Da's gelul dat de kleppen vervangen moeten worden.
Ze zullen vast niet meer als nieuw zijn, maar om ze dan gelijk te moeten vervangen.......
Ik vind 950 helemaal niet zoveel geld, maar die Clio 16V's zijn ineens geen drol meer waard tegenwoordig....
Ze zullen vast niet meer als nieuw zijn, maar om ze dan gelijk te moeten vervangen.......

Ik vind 950 helemaal niet zoveel geld, maar die Clio 16V's zijn ineens geen drol meer waard tegenwoordig....

hier ben ik het NIET mee eens...
de uitlaatgeleiders zijn na 2 ton DIK aan vervanging toe...
EDIT: de kleppen zijn nog wel okee....
maar de klepspeling is gewoon bagger na 2 ton
en ja...vertel mij wat
de uitlaatgeleiders zijn na 2 ton DIK aan vervanging toe...
EDIT: de kleppen zijn nog wel okee....
maar de klepspeling is gewoon bagger na 2 ton
en ja...vertel mij wat

dat inderdaad...als het spul goed loopt....gewoon onderhoud plegen...dan is er niks aan de hand....
kleppen vervangen doe ik zelfs bijna nooit...alleen als het echt buiten de toleranties zit...en dat is pas vaak na 350.000 ofzo
kleppen vervangen doe ik zelfs bijna nooit...alleen als het echt buiten de toleranties zit...en dat is pas vaak na 350.000 ofzo

-
Als ie zo begint, dat de kleppen moeten worden vervangen, dan kan hij of zij ook nog wel het volgende op het lijstje zetten:
zuigers
zuigerveren
alle lagers
oliepomp
En de bak kan ook elk moment stuk gaan....
Kortom: voor 950 euro kun je geen clio 16v verwachten waar je nog 100.000 km zonder problemen mee kunt rijden.
zuigers
zuigerveren
alle lagers
oliepomp
En de bak kan ook elk moment stuk gaan....
Kortom: voor 950 euro kun je geen clio 16v verwachten waar je nog 100.000 km zonder problemen mee kunt rijden.
-
Het moment om je kleppen te vervangen is pas daar als je bijna alle randonderdelen hebt vervangen. Er zijn vele delen die veel eerder het begeven of een grote invloed op de motor hebben dan de kleppen bij deze km-stand...
950 euro zonder apk is een goede prijs, hangt een beetje van de auto af...
950 euro zonder apk is een goede prijs, hangt een beetje van de auto af...
hahaha, ach.. ik weet het niet.. de mijne is geen schoonheid meer.. maar wel origineel, rijdend, compleet en al veel aan vervangen. Lijkt mij voor 950 toch op zich niet teveel gevraagd.
We shall see.. intussen rijd ik wel door en met ik de auto nu DRINGEND apk laten keuren. Nog iemand een adresje in Amsterdam of ede en directe omgeving die niet te streng zijn voor mijn oude dametje?
We shall see.. intussen rijd ik wel door en met ik de auto nu DRINGEND apk laten keuren. Nog iemand een adresje in Amsterdam of ede en directe omgeving die niet te streng zijn voor mijn oude dametje?