Ik heb ondertussen al een paar maanden last van "schokken" tijdens het schakelen. Als ik bijvoorbeeld van de 2e vitesse naar 3e ga reageert het gaspedaal pas na een seconde waardoor je een enorme schok krijgt (zeker in hoge toeren valt dit hard op). Ik heb al meerdere malen mijn garagist lastig gevallen hiermee. Na een aantal hook-ups aan de on board computer is er al een verstopping in het motorblok opgelost, nieuwe aandrijfriem en nog een paar kleine ingreepjes.
Na een gesprekje met een 4x4 rally rijder wist deze mij te zeggen dat het zoiets simpel zou zijn als de mazoutfilter vervangen door een model met iets grotere gaatjes in het filterelement zodat er meer mazout zou doorkomen. Van andere techniekers heb ik dan weer gehoord dat het de luchtfilter zou zijn of de luchtdebietmeter.
Dit spelletje begint stilletjesaan mijn voeten uit te hangen na al de tijd dat het al duurt. Heeft iemand dit probleem al gehad of kan iemand de oplossing geven aub?
Ahja; voor ik het vergeet : het is een 19. Dti motor uit een Megane bouwjaar 2001
Thanks a million