Is het niet mogelijk om op een standaard 1.2 16V blok van een twingo een turbo te doen met wat aanpassingen... Want er zijn ook zat Fiat Seicento's met 1.1 en 1.2 motors met Novitech Superchargers en 120 pk.. Is dat dan ook mogelijk met Twingo? om de kosten van motorconversion te besparen?
[mod-mode]Topic-titel aangepast[/mod-mode]
Turbo op 1.2 16V
-
- Über-Spammer
motorconversie zal dan nog goedkoper zijn, voor de vele aanpassingen die je aan je standaard blok moet doen
...................TwingoPurpleMonster schreef:Is het niet mogelijk om op een standaard 1.2 16V blok van een twingo een turbo te doen met wat aanpassingen... Want er zijn ook zat Fiat Seicento's met 1.1 en 1.2 motors met Novitech Superchargers en 120 pk.. Is dat dan ook mogelijk met Twingo? om de kosten van motorconversion te besparen?

Hebben we weer een dromer.....
Koop wat anders als je snelheid wilt, of hang er een 1.4 turbo in van de 5

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Je hebt het over een Seicento, ik heb ooit eens bij een meeting een Cinqucento gezien met Turbo, natuurlijk gevraagd ff een rondje mee te mogen rijden, da was echt super
Maar denk dat je beter een blok van een 5je erin kan hangen dan, daar zijn er nl al wat meer van en dan kan je misschien iets meer info verkrijgen ofzo.

Maar denk dat je beter een blok van een 5je erin kan hangen dan, daar zijn er nl al wat meer van en dan kan je misschien iets meer info verkrijgen ofzo.

Blok van een 5 er in GAAT NIET!!!
het is nl het nieuwe model. alleen de modellen twingo met c-blok kunnen een motor swap doen. De nieuwe modellen hebben een hangend blok ipv een die staat op het subframe
het is nl het nieuwe model. alleen de modellen twingo met c-blok kunnen een motor swap doen. De nieuwe modellen hebben een hangend blok ipv een die staat op het subframe

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
dan moeten ze een oudere twingo kopen
nog goedkoper ook
even zonder gein, of je er nu een andere motor in hangt of deze anpast, het gaat bij beid opties gewoon veel geld kosten.
wat uiteindelijk goedkoper is kan je eigenlijk vooraf niet zeggen want dat hangt van vele factoren af.

nog goedkoper ook

even zonder gein, of je er nu een andere motor in hangt of deze anpast, het gaat bij beid opties gewoon veel geld kosten.
wat uiteindelijk goedkoper is kan je eigenlijk vooraf niet zeggen want dat hangt van vele factoren af.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ok, dat wist ik nietAbel schreef:Blok van een 5 er in GAAT NIET!!!

weet je dat zeker? GTT blok in een clio gaat ook...is ook hangend versus staand blok...Abel schreef:Blok van een 5 er in GAAT NIET!!!
Ander subframe eronder schroeven van een ph I twingo??
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Moet jij niet naar 40 cent?Haas schreef:weet je dat zeker? GTT blok in een clio gaat ook...is ook hangend versus staand blok...Abel schreef:Blok van een 5 er in GAAT NIET!!!
Ander subframe eronder schroeven van een ph I twingo??

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
uiteindelijk is alles pas te maken, maar tegen welke prijs 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Je kan makkelijk een renault 5 gt turbo in een twingo hangen heb er zelf 1 de twingo komt wel uit 1994 maar rijd perfect met turbo motor.Heb er nog niet zoveel mee gereden maar heb op dit moment nog niks tegen gekomen dat ik zeg dat het een domme zet is.
Dus een twingo met een renault 5 gt turbo motor kan best.
Dus een twingo met een renault 5 gt turbo motor kan best.
Zoals Abel al aangeeft, gaat het hier om een nieuw type Twingo.
Het blok van een 5 GTT past niet zomaar qua motorsteunen...
Bij een oud type Twingo is dit wel het geval...
Maar goed... Daar lopen al genoeg topics over en is dat ook helemaal de vraag niet
Het blok van een 5 GTT past niet zomaar qua motorsteunen...
Bij een oud type Twingo is dit wel het geval...
Maar goed... Daar lopen al genoeg topics over en is dat ook helemaal de vraag niet

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
Dat van dat subframe wist ik ook niet.. maar ik wil juist een soort wolf in schaapskleren snap je en ik d8 dat het miss goedkoper was om een turbo alleen en wat aanpassingen te doen.. maar dan maakt het niet zoveel uit of ik nou conversie doe of dat andere... maar dan weet ik ff genoeg was maar even wat informatie
-
je kunt er wel een blok van een megane insteken geloof ik in de nieuwe ik heb nl een duitser gezien met een megane turboblok dan heb je een 2lturbo

Een subframe kost 300 euro, dus als dat het verschil moet maken of het wel of niet haalbaar is, dan heb je ook niet genoeg budget voor een complete motor-swap.
-
Dat gaat nog snellertwingo from hell schreef:je kunt er wel een blok van een megane insteken geloof ik in de nieuwe ik heb nl een duitser gezien met een megane turboblok dan heb je een 2lturbo![]()

-
Mensen waarom zoveel gedoe over een turbo blok ik een twingo te zetten
Waarom spaar je het geld niet wat je er aan uit zou geven en koop je dan als je het geld hebt een auto waar een turboblok inzit dan weet je zeker dat het past en zit je niet in de knoop met de vraag past het of past het niet.
Kijk ik zelf rij nu ook een twingo en ook gedacht een turboblok erin te leggen maar ik leg het geld liever opzij voor een andere wagen waar al zo'n blok in ligt dus.
Maar goed ik ga er weer vandoor.
Mzzl Jeffrey

Waarom spaar je het geld niet wat je er aan uit zou geven en koop je dan als je het geld hebt een auto waar een turboblok inzit dan weet je zeker dat het past en zit je niet in de knoop met de vraag past het of past het niet.
Kijk ik zelf rij nu ook een twingo en ook gedacht een turboblok erin te leggen maar ik leg het geld liever opzij voor een andere wagen waar al zo'n blok in ligt dus.
Maar goed ik ga er weer vandoor.
Mzzl Jeffrey
-
weggedrag gaat helemaal naar de klote. Zo een blok is veel te zwaar en zal niet passen! totaal niet een optie, tenzij je heeel veel geld en tijd hebtTwingoPurpleMonster schreef:Dat gaat nog snellertwingo from hell schreef:je kunt er wel een blok van een megane insteken geloof ik in de nieuwe ik heb nl een duitser gezien met een megane turboblok dan heb je een 2lturbo![]()
![]()
haha!! Heb je daar een foto van?

Ik heb zo'n gevoel dat een leuk opgebouwde 1.2 16v met turbo leuker loopt dan zo'n oud gtturboblokje 

-
dit zou dat blokje moeten zijnTwingoPurpleMonster schreef:Dat gaat nog snellertwingo from hell schreef:je kunt er wel een blok van een megane insteken geloof ik in de nieuwe ik heb nl een duitser gezien met een megane turboblok dan heb je een 2lturbo![]()
![]()
[img]http://www.twingoturbo.de/HPIM1853.jpg[/img]
als je nu eens een dieseltje er in zou steken, dan maak je tenminste nog wat winst ....
of je bouwt hem om tot midden motor (a la Clio V6) met een lekkere 3.5V uit de Vel Satis oid, voor lekker koppel en een mooie sound
Is wel ff wat werk, maar dan heb je ook wat
(maar zonder dollen: motor ombouwen + turbo + motor management + upgraden alle draaiende delen etc etc kost al snel meer geld dan een auto die van zichzelf al veel sneller is (en meer geschikt is voor meer PK's qua onderstel etc.))

Is wel ff wat werk, maar dan heb je ook wat

(maar zonder dollen: motor ombouwen + turbo + motor management + upgraden alle draaiende delen etc etc kost al snel meer geld dan een auto die van zichzelf al veel sneller is (en meer geschikt is voor meer PK's qua onderstel etc.))
dit is het blok van een clio rs.. erzit een luchtfilter direct op het inlaatspruitstuk dus geenturbotwingo from hell schreef:dit zou dat blokje moeten zijnTwingoPurpleMonster schreef:Dat gaat nog snellertwingo from hell schreef:je kunt er wel een blok van een megane insteken geloof ik in de nieuwe ik heb nl een duitser gezien met een megane turboblok dan heb je een 2lturbo![]()
![]()
[img]http://www.twingoturbo.de/HPIM1853.jpg[/img]
Er was een twingo in de trophee 'd andross met een 3.0 V6 en 4wd/4wsLionheart schreef:of je bouwt hem om tot midden motor (a la Clio V6) met een lekkere 3.5V uit de Vel Satis oid, voor lekker koppel en een mooie sound![]()
Is wel ff wat werk, maar dan heb je ook wat![]()
dikke bak was dat

http://www.nebuka.net/index.php?rep_rub ... ault_be_lu
een diesel in een twingo..???tut schreef:als je nu eens een dieseltje er in zou steken, dan maak je tenminste nog wat winst ....
en dat wil je laten omkeuren door...??