Turbo op 1.2 16V

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Plaats reactie
TwingoPurpleMonster

Is het niet mogelijk om op een standaard 1.2 16V blok van een twingo een turbo te doen met wat aanpassingen... Want er zijn ook zat Fiat Seicento's met 1.1 en 1.2 motors met Novitech Superchargers en 120 pk.. Is dat dan ook mogelijk met Twingo? om de kosten van motorconversion te besparen?

[mod-mode]Topic-titel aangepast[/mod-mode]
Gabri van der Veen
Über-Spammer

motorconversie zal dan nog goedkoper zijn, voor de vele aanpassingen die je aan je standaard blok moet doen
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Ivo
Über-Spammer

TwingoPurpleMonster schreef:Is het niet mogelijk om op een standaard 1.2 16V blok van een twingo een turbo te doen met wat aanpassingen... Want er zijn ook zat Fiat Seicento's met 1.1 en 1.2 motors met Novitech Superchargers en 120 pk.. Is dat dan ook mogelijk met Twingo? om de kosten van motorconversion te besparen?
................... (S) (S)

Hebben we weer een dromer.....

Koop wat anders als je snelheid wilt, of hang er een 1.4 turbo in van de 5 :D
Menno

Tuurlijk kan dat, leuk man!

Je moet 't alleen niet doen omdat 't zo lekker goedkoop is, want dat is 't niet, maar omdat je 't technisch leuk vindt.
rev it like a rental
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Je hebt het over een Seicento, ik heb ooit eens bij een meeting een Cinqucento gezien met Turbo, natuurlijk gevraagd ff een rondje mee te mogen rijden, da was echt super :worship:

Maar denk dat je beter een blok van een 5je erin kan hangen dan, daar zijn er nl al wat meer van en dan kan je misschien iets meer info verkrijgen ofzo. :)
Abel
Über-Spammer

Blok van een 5 er in GAAT NIET!!!

het is nl het nieuwe model. alleen de modellen twingo met c-blok kunnen een motor swap doen. De nieuwe modellen hebben een hangend blok ipv een die staat op het subframe :nopom:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

dan moeten ze een oudere twingo kopen :D
nog goedkoper ook :)

even zonder gein, of je er nu een andere motor in hangt of deze anpast, het gaat bij beid opties gewoon veel geld kosten.

wat uiteindelijk goedkoper is kan je eigenlijk vooraf niet zeggen want dat hangt van vele factoren af.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Abel schreef:Blok van een 5 er in GAAT NIET!!!

het is nl het nieuwe model. alleen de modellen twingo met c-blok kunnen een motor swap doen. De nieuwe modellen hebben een hangend blok ipv een die staat op het subframe :nopom:
Ok, dat wist ik niet :D
Haas
Car: Megane RS

weet je dat zeker? GTT blok in een clio gaat ook...is ook hangend versus staand blok...
Ander subframe eronder schroeven van een ph I twingo??
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Haas schreef:

weet je dat zeker? GTT blok in een clio gaat ook...is ook hangend versus staand blok...
Ander subframe eronder schroeven van een ph I twingo??
Moet jij niet naar 40 cent? :D :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

uiteindelijk is alles pas te maken, maar tegen welke prijs :evil:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
5 gte / gt

Je kan makkelijk een renault 5 gt turbo in een twingo hangen heb er zelf 1 de twingo komt wel uit 1994 maar rijd perfect met turbo motor.Heb er nog niet zoveel mee gereden maar heb op dit moment nog niks tegen gekomen dat ik zeg dat het een domme zet is.
Dus een twingo met een renault 5 gt turbo motor kan best.
-jacco-
Über-Spammer

Zoals Abel al aangeeft, gaat het hier om een nieuw type Twingo.
Het blok van een 5 GTT past niet zomaar qua motorsteunen...
Bij een oud type Twingo is dit wel het geval...

Maar goed... Daar lopen al genoeg topics over en is dat ook helemaal de vraag niet ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
TwingoPurpleMonster

Dat van dat subframe wist ik ook niet.. maar ik wil juist een soort wolf in schaapskleren snap je en ik d8 dat het miss goedkoper was om een turbo alleen en wat aanpassingen te doen.. maar dan maakt het niet zoveel uit of ik nou conversie doe of dat andere... maar dan weet ik ff genoeg was maar even wat informatie
twingo from hell

je kunt er wel een blok van een megane insteken geloof ik in de nieuwe ik heb nl een duitser gezien met een megane turboblok dan heb je een 2lturbo (Y) :p
Tijn
Contacteer:

Een subframe kost 300 euro, dus als dat het verschil moet maken of het wel of niet haalbaar is, dan heb je ook niet genoeg budget voor een complete motor-swap.
TwingoPurpleMonster

twingo from hell schreef:je kunt er wel een blok van een megane insteken geloof ik in de nieuwe ik heb nl een duitser gezien met een megane turboblok dan heb je een 2lturbo (Y) :p
Dat gaat nog sneller :) :P haha!! Heb je daar een foto van?
twingoboy20

Mensen waarom zoveel gedoe over een turbo blok ik een twingo te zetten :lol:
Waarom spaar je het geld niet wat je er aan uit zou geven en koop je dan als je het geld hebt een auto waar een turboblok inzit dan weet je zeker dat het past en zit je niet in de knoop met de vraag past het of past het niet.
Kijk ik zelf rij nu ook een twingo en ook gedacht een turboblok erin te leggen maar ik leg het geld liever opzij voor een andere wagen waar al zo'n blok in ligt dus.

Maar goed ik ga er weer vandoor.

Mzzl Jeffrey
Bram (vospower)

TwingoPurpleMonster schreef:
twingo from hell schreef:je kunt er wel een blok van een megane insteken geloof ik in de nieuwe ik heb nl een duitser gezien met een megane turboblok dan heb je een 2lturbo (Y) :p
weggedrag gaat helemaal naar de klote. Zo een blok is veel te zwaar en zal niet passen! totaal niet een optie, tenzij je heeel veel geld en tijd hebt :)
Riël
Über-Spammer

Ik heb zo'n gevoel dat een leuk opgebouwde 1.2 16v met turbo leuker loopt dan zo'n oud gtturboblokje :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
twingo from hell

dit zou dat blokje moeten zijn
[img]http://www.twingoturbo.de/HPIM1853.jpg[/img]
TheoV
Contacteer:

als je nu eens een dieseltje er in zou steken, dan maak je tenminste nog wat winst ....
Lionheart
Contacteer:

of je bouwt hem om tot midden motor (a la Clio V6) met een lekkere 3.5V uit de Vel Satis oid, voor lekker koppel en een mooie sound :D

Is wel ff wat werk, maar dan heb je ook wat :lol:

(maar zonder dollen: motor ombouwen + turbo + motor management + upgraden alle draaiende delen etc etc kost al snel meer geld dan een auto die van zichzelf al veel sneller is (en meer geschikt is voor meer PK's qua onderstel etc.))
Abel
Über-Spammer

twingo from hell schreef:
dit zou dat blokje moeten zijn
[img]http://www.twingoturbo.de/HPIM1853.jpg[/img]
dit is het blok van een clio rs.. erzit een luchtfilter direct op het inlaatspruitstuk dus geenturbo
Tijn
Contacteer:

Lionheart schreef:of je bouwt hem om tot midden motor (a la Clio V6) met een lekkere 3.5V uit de Vel Satis oid, voor lekker koppel en een mooie sound :D

Is wel ff wat werk, maar dan heb je ook wat :lol:

(maar zonder dollen: motor ombouwen + turbo + motor management + upgraden alle draaiende delen etc etc kost al snel meer geld dan een auto die van zichzelf al veel sneller is (en meer geschikt is voor meer PK's qua onderstel etc.))
Er was een twingo in de trophee 'd andross met een 3.0 V6 en 4wd/4ws
dikke bak was dat :-)

http://www.nebuka.net/index.php?rep_rub ... ault_be_lu
Haas
Car: Megane RS

tut schreef:als je nu eens een dieseltje er in zou steken, dan maak je tenminste nog wat winst ....
een diesel in een twingo..???
en dat wil je laten omkeuren door...??
Plaats reactie