remblokken vervangen velsatis 3.0d

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
pure101010
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 19:47

hallo allemaal!

ik moet de remblokken vervangen van mijn velsatis. kan iemand me zeggen of dit te doen is, hoe ik te werk moet gaan en waar ik evt op internet een stap voor stap schema kan vinden hoe dit te doen

ik hoop dat iemand me kan helpen
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

remblokken vervangen kan nooit moeilijk zijn. Logisch nadenken en in omgekeerde volgorde weer terug zetten. Sommige auto's moet je de zuiger alleen draaien om hem terug te krijgen. Maar als je dat weet is het er niet moeilijker op
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Tom schreef:remblokken vervangen kan nooit moeilijk zijn. Logisch nadenken en in omgekeerde volgorde weer terug zetten. Sommige auto's moet je de zuiger alleen draaien om hem terug te krijgen. Maar als je dat weet is het er niet moeilijker op
velsatis is net zo makkelijk/moeilijk als bij een twingo,
alleen iets groter...

meestal moet je draaien,
als de handrem er bij op zit...
ik word er zoo moei van.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

achter dus :wink: . Maar moeilijk is het idd niet. Je hebt enkel basis gereedshap nodig (ratel, steekringsleutels) en een staalborstel en eventueel wat kopervet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Fleetwood
Berichten: 621
Lid geworden op: zo 23 mar 2003 20:55

Tom schreef:achter dus :wink: . Maar moeilijk is het idd niet. Je hebt enkel basis gereedshap nodig (ratel, steekringsleutels) en een staalborstel en eventueel wat kopervet
ja klopt en sommige zitten met een imbuss vast...
ik word er zoo moei van.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

torxx toch bij reno. (Achter dan). Maar vooruit, dat is ook basis gereedschap
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Nope Vel Satis remmen aan de achterzijde zitten vast met imbus bouten, imbus 7 heb je nodig en de zuiger moet terug gedraaid worden.

Voorzijde zit ook vast met imbus 7
VLK Groep
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ok :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Is echt een slecht systeem remklauwen achter gaan stuk, constant piepende remmen, schijven die kromtrekken.
VLK Groep
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tom schreef:achter dus :wink: . Maar moeilijk is het idd niet. Je hebt enkel basis gereedshap nodig (ratel, steekringsleutels) en een staalborstel en eventueel wat kopervet
Eventueel?
Goed of niet :lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Avantime
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 2 jan 2006 20:53

Ik wil nieuwe remschijven en klauwen voor een renult avantime hebben liefst een grotere diameter en geventileerd en geperforeerd.
Ben al bij verschillende bedrijven geweest maar niemand kan iets leveren
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Avantime schreef:Ik wil nieuwe remschijven en klauwen voor een renult avantime hebben liefst een grotere diameter en geventileerd en geperforeerd.
Ben al bij verschillende bedrijven geweest maar niemand kan iets leveren
remservice utrecht, kunnen schijven op maat maken en klauwen ook
kost wel wat :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie