Ik heb eind vorige week een setje mooie velgen overgekocht van iemand via marktplaats. het gaat om de maten 195/50 R15 ET38 .
bij mijn vorige bandjes (155/70 R13) ging het stuur heel licht trillen rond de 140km/u . Met de nieuwe velgen begint het al rond de 100km. Ook trilt het stuur harder dan met de vorige banden.Het trillen wordt weer minder rond de 120km (volgens teller, wijkt ong. 5% af met nieuwe maat)
Volgens de man waar ik de velgen met band van gekocht heb zijn ze vlak voordat ik ze kocht nog uitgebalanceerd of uitgelijnt. Dit zou kunnen kloppen want het lood kijkt nog erg nieuw.
Nu is mijn vraag, waar zou dit nou eigenlijk nog aan kunnen liggen? vind t zo vreemd da ie t met mn vorige banden minder deed. ( misschien door de breedte van de band?
trillen stuur na monteren 2dehands velgen
toch ff opnieuw laten balanceren 

Immer wieder die verdammte Holländer
balanceren, kromme velg erbij, verkaaid bandenmerk en/of platte remkant erop...je zegt t maar..
laat ze eerst ff alle vier balanceren,d an weet je de rest ook als je dat ff vraagt. Als t wiel draait, zie je snel zat of de boel krom of de banden verrot zijn
laat ze eerst ff alle vier balanceren,d an weet je de rest ook als je dat ff vraagt. Als t wiel draait, zie je snel zat of de boel krom of de banden verrot zijn

zal ze es opnieuw laten balanceren. De banden zijn iig nog behoorlijk nieuw. De noppen zaten er nog op.
T merk is Mabor.. haha nooit van gehoord mar jah.. jullie meer verstand van? heb aan de bandjes ok nog een zwaai gegeven op de krik en dr overheen gekeken maar op t oog is er nix te zien. (zal ook wel erg klein verschil kunnen zijn)
iemand ervaringen met t merk mabor? mij niet bekend nl..
wat ik trouwens ook nog wel wat vreemd vond was dat er op 2 velgen 20 gram lood zit, 1tje 25 en 1tje 90gram!! Vind het een groot verschil.

iemand ervaringen met t merk mabor? mij niet bekend nl..
wat ik trouwens ook nog wel wat vreemd vond was dat er op 2 velgen 20 gram lood zit, 1tje 25 en 1tje 90gram!! Vind het een groot verschil.

Tis geen goedkoop rotmerk. Wel goedkoper dan Bridgestone, Pirelli, etc, maar het stuurt goed op het droge en aardig op het natte. Lijkt me niet dat de banden de oorzaak zijn. Als ik het verhaal lees, zou ik het eerste aan uitbalanceren denken.robclio16V schreef:Mabor ken ik niet, en klinkt ook als een goedkoop rotmerk. Dat verklaart misschien ook wel waarom er 90 gram lood op een velg zit.....
Mabor is op zich niet verkeerd, goeie prijs kwaliteit. Niet mijn keuze maargoed.
Het kunnen slechte banden zijn, check inderdaad of de velgen recht zijn. Check ook je ACHTER velgen, op relatief lage snelheid zijn deze vaak de oorzaak.
Het kunnen slechte banden zijn, check inderdaad of de velgen recht zijn. Check ook je ACHTER velgen, op relatief lage snelheid zijn deze vaak de oorzaak.
trillen bij 20 a 30 kmh en bij 100+ kmh zijn meestal je achterbanden, rond de 60 je voorbanden/wielen. Kan zijn hoor dat er 90 gram aanzit, goedkopere merkbanden zijn meestal wat rijker aan tegengewicht dan bijv een michelin. Hoeft niet te zeggen dat het slecht is hoor...als ze in balans zijn, ist prima, met 10 of 100 gram lood.
Tis tegenwoordig btw tin, lood mag niet meer
Tis tegenwoordig btw tin, lood mag niet meer