ACT: Clio III

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Maus

Ja, maar 't model van de CLio is al enkele jaren oud. Die van de Megane niet.
Tom
Moderator
Car: MB

bij een standaard auto onder de kap wordt je nooit echt warm van. Tenzij hij net gelopen heeft :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sander2

Tom schreef:bij een standaard auto onder de kap wordt je nooit echt warm van. Tenzij hij net gelopen heeft :wink:
:lol:
GijsClioRS

Hoe het er onder de kap uitziet doet me eigenlijk erg weinig. Als datgene wat er onder de kap zit maar voldoende pk's op de weg kan zetten (en als het kan zonder al te veel problemen) ben ik tevreden :)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Kan mij ook niet echt schelen, maar het wordt inderdaad steeds 'erger'. Er zijn al een hoop modellen waar je onder de motorkap alleen een paar gaten ziet voor het bijvullen van olie, koelvloeistog en dergelijke en een oliepijlstok! Verder alleen plastic. Deze trent zal zich ook vast in de nieuwe Clio doorvoeren.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

De Audi A2 blijft de kop spannen :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
speedline

elmotheelk (Eric) schreef:(Vervolg op discussie in het topic van Maus...)

Niemand weet zeker welke motor er in komt. Die 2.0 150pk motor is waarschijnlijk een Nissan motor (bron: Speedline). En het kan dus ook een doorontwikkeling van de F4R worden. In beide gevallen zitten we met een schamele hoeveelheid koppel en een Clio die weer groter (lees: zwaarder) is geworden. Hoe dan ook: het is nog even afwachten.
Tja, net in Renault persbericht de specs gezien. Minimaal 1080kg leeggewicht totwel 1190kg voor een Diesel...

Dan vraag je je af wat een RS moet wegen; met een gietijzeren cilinderblok; een zesversnellingsbak; grote remmen op de vooras met dito velgen; aangepaste wielophanging en nog wat extra gewichtsverhogende accessoires zoals carrosserieaanpassingen...

Die veelbelovende 200pk worden dan opeens heel hard nodig... Met 1200kg mee blijven spelen met de Type-R/ Leon 20VT brigade benodigt imho de Megane F4R turbo motor... Want wat extra trekkracht lijkt mij nooit weg... Maar we moeten maar afwachten...

Misschien komen er wel meerdere sportieve versies; goed mogelijk aangezien de Clio een van Renaults melkkoeien is en wat extra ontwikkelingskosten hier en daar wel verantwoord zijn...
speedline

Erik Olijnsma schreef:maar net als met de Clio II V6, werd de hele bodemgroep aangepast.
Sommige mensen denken dat dat 'aanpassen' heel wat inhield. Ik heb foto's gezien van de carrosserie preps voor de V6... Laten we zeggen dat ze net zo handig zijn met de plasmasnijder bij Renault als de gemiddelde 'pimp my ride' medewerker... :lol:

Niet om af te zeiken want het werkt maar toch wel grappig omdat de V6 op wel meer punten een wat 'prutserige' indruk maakt. De voorwielophanging bijvoorbeeld; die is gewoon identiek aan die van een RS inclusief wiellager en fusee. Daar hebben ze dus een aandrijfasmof ingestoken die je normaliter gebruikt als je je auto op je wielen moet zetten zonder motor...

En de achterste draagarmen zien er uit ofdat ze zo bij de dorpssmid vandaan komen; en het zou mij niet verbazen dat de lokale dorpssmid ergens in een Frans, Zweeds of Engels dorpje opeens flink omzet is gaan draaien... :D

Mooie auto maar imho een beetje te 'hobby bob' voor Renault. Dan zat een 5 Turbo zo op het oog ingenieuzer in elkaar.... Maar ja het werkt...
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Komt natuurlijk ook dat de prijs een item is dat meespeelt.

Maar is de Leon en dergelijke wel de concurrent van de Clio, is dat niet een ander segment?

In ieder geval zal de Clio Sport nog even op zich laten wachten en kan men bij Renault eerst de WK titel binnenhalen bij de Formule1 en ook nog even aankijken wat de concurrentie op de markt brengt:

Punto, 207, Fiesta, Corsa, Ibiza, Colt en groter in mijn oogjes de:

Astra, Focus, Golf....etc etc....
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Nou, gisteren was het zover....de nieuwe Clio III werd afgeleverd bij de dealer! Ik heb momenteel een bijbaantje Bij Bochane Arnem als wasser/poetser en mocht dus als eerste in de nieuwe Clio rijden om deze showroomklaar te maken (Y)

Diegene waar ik in heb gereden was een antracietgrijze 1.5 DCi 5 deurs. Ik ben best te spreken over het ontwerp alleen de achterkant is nog even wennen. De voorkant is in iedere geval goedgekeurd. Heeft wel iets weg van de Citroen C5 de koplampen tenminste).

Hij stuurt echt lekker, zit een fijn stuurtje in. De koppeling is heel erg licht en grijpt pas vrij laat aan. Verder is er best veel ruimte achterin, meer dan je zou verwachten. Ik heb wel wat foto's gemaakt met mn telefoon maar die kan ik niet op de PC krijgen dus helaas...

Daarna heb ik nog een zilvergrijze automaat klaargemaakt voor de proefrit. Dit was een luxere uitvoering met 16 inch lichtmetaal en deze heeft een sleutelkaart, terwijl de goedkopere uitvoeringen (zoals hierboven) gewoon een sleutel hebben. Enige irritante aan de sleutelkaart is dat je de gleuf waar die in moet bijna niet kan vinden. Die is verstopt achter de pook een stuk onder het dashboard. Zonder dat je bukt om te kijken zie je hem niet zitten.

Ik ben dus wel tevreden over het resultaat van de nieuwe Clio, en als ik een paar pagina's terug kijk naar de V6 versie, komt ie er echt zo uit te zien. Maar dat zal nog wel een paar maanden wachten zijn :)
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Hij stond hier Dinsdag j.l al op de stoep van de dealer.

2 stuks, een diesel en benzine uitvoering, blauw en zwart.

Hij is groot in vergelijk met de Clio van nu, breder, hoger en langer.

Achterkant is in het echt beter dan op de foto, ook lekker breed.

Ik vind hem nu al geslaagd, nu nog even wachten op de Sport >-)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

wat me wel weer opviel bij die nieuwe clio is dat er nog steeds een dwarsbalk in de kofferbak ligt tegen de achterbank aan,

je krijgt dus niet echt een vlakke laadvloer, en deze is stukken hoger dan die van de vorige Clio
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Ik ben vandaag even bij de dealer naar de nieuwe Clio wezen kijken.

Ik vind dat 'ie er best netjes uit ziet. Mooi interieur. De ruimtewinst zit vooral op de achterbank(ik kan achter mezelf zitten; ik ben 1m86) en in de kofferbak. De dwarsbalk in de kofferbak viel mij ook op. De bak is wel dieper. Het reservewiel hang nu overigens onder de auto.

Een opmerking: hij staat wat hoog op z'n poten, zelfs met 16" wielen. Ze mogen de verlagingssetjes wel op de optie-lijst zetten. :)
Haas
Car: Megane RS

#Ron# schreef:Ik ben vandaag even bij de dealer naar de nieuwe Clio wezen kijken.

Ik vind dat 'ie er best netjes uit ziet. Mooi interieur. De ruimtewinst zit vooral op de achterbank(ik kan achter mezelf zitten; ik ben 1m86) en in de kofferbak. De dwarsbalk in de kofferbak viel mij ook op. De bak is wel dieper. Het reservewiel hang nu overigens onder de auto.

Een opmerking: hij staat wat hoog op z'n poten, zelfs met 16" wielen. Ze mogen de verlagingssetjes wel op de optie-lijst zetten. :)
yeps, was mij ook al opgevallen...
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ben ook even gaan kijken. Ziet er best wel goed uit. Vind hem in het echt een stuk mooier dan op foto's. Hij ziet er best wel breed uit en de achterkant is ook best stoer. Hij staat wel heeeel hoog op zijn poten ja. Een geode basis van de RS zou ik zeggen!
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Volgens AutoTelegraaf speelt Renault met de plannen nieuwe varianten van de Clio uit te brengen. Daarbij wordt concreet gedacht aan een stationwagon en een coupé-cabriolet. Naar beide modellen schijnt een behoorlijke vraag te zijn. In het geval van de stationwagon komt dat omdat de meeste concurrenten inmiddels van het toneel verdwenen zijn. Bij de CC's is het juist net andersom, daar proberen steeds meer merken een graantje mee te pikken van deze trend.

De markt voor compacte stations wordt steeds kleiner. Seat is gestopt met de Cordoba Vario en Volkswagen biedt ook geen Polo Variant meer aan. Daarnaast heeft Fiat de Palio Weekend geschrapt en stopt Opel met het aanbieden (in Italië) van de Corsa Caravan. Reden genoeg voor Renault om de achtergebleven kopers een waardig alternatief te bieden.

Bij de coupé-cabriolets komen er juist steeds meer concurrenten bij. Voor Renault is dat een signaal dat de vraag aan het stijgen is. Zo introduceert Nissan de Micra C+C, heeft Opel de Tigra, Mitsubishi de Colt CC en het grote voorbeeld is natuurlijk Peugeot met de 206 CC.

Mochten beide modellen groen licht krijgen, dan moeten we zeker nog tot eind 2007 wachten voordat ze geïntroduceerd worden.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

zoiets had ik eigenlijk al verwacht lijkt me wel een kloon van de 206 maar wel iets leuks voor op de openbare weg vooral met een leuk blokje

en eigenlijk mis ik ook nog een 'pc hoofdstaat trekker' in het renault gamma :)
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Maus

De markt voor compacte stations wordt steeds kleiner, vraag ik mij toch af waarom. De andere merken stoppen niet voor niets met de productie van hun compacte station modellen.
Marcel B.

Dat fiat stopt met die blokkendoos (Palio Weekend) te bouwen begrijp ik wel, wat een lelijk ding is dat!
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Wel gelijk Maus. Mensen die een sportieve auto willen gaan voor de hatchback en mensen die ruimte hebben gaan voor de mini-MPV (ala Modus). Denk niet dat er markt is voor een station uitvoering. Die 206 SW was ook al een gedrocht van de hoogste klasse in mijn ogen.

Een groe SUV van Renault kunnen we wel gaan verwachten. Ik vind eigenlijk dat ze er sowieso erg laat mee zijn, maar er zijn al wel SUV concepts ontwikkeld (Egeus).

Van de CC heb ik al eens een Photoshop impressie gezien en de nieuwe Clio leent zich er goed voor. Ja, die maakt een goede kans denk ik.
Tom
Moderator
Car: MB

dat gebrek aan markt hebben de heren automakers zelf gecreeerd. Komt nog eens bij dat tegenwoordig iedere mongool of bejaarde een zogenaamde "hoogzitter" wil hebben. Dat ze daarbij op de koop toenemen dat ze in een lelijke grafbak rijden met ruimte voor een conehead en een belabberde wegligging hebben lijkt ze niet te deren (N)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

wat ik trouwens ook ontzettend jammer vind

de wijzerplaten zijn nu gericht op de franse wegen, net als het PSA concern het doet.

bijzonder irri (N)
Maus

Je bedoelt een rood streepje bij 50 / 90 / 130 (o.i.d.)?
Dat is al jaren zo hoor.
Foeke

Maus schreef:Je bedoelt een rood streepje bij 50 / 90 / 130 (o.i.d.)?
Dat is al jaren zo hoor.
130 is toch een mooie snelheid om hier op de autosnelweg te rijden als je geen haast hebt. :D :p
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Ferdy
Über-Spammer

en met een beetje tellerafwijking rij je nog 120 ;)
Foeke

Nou waar zeuren we dan over :p
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Ferdy
Über-Spammer

daarom staan die streepjes daar natuurlijk ook ;)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Maus schreef:Je bedoelt een rood streepje bij 50 / 90 / 130 (o.i.d.)?
Dat is al jaren zo hoor.
bij Renault?
Rémi clio ph3

Ferdy schreef:en met een beetje tellerafwijking rij je nog 120 ;)
Ben een keer geflitst geworden, toen ik op de cc reed, die gaf 60 aan en de gemeten snelheid was 59, en dat was met de originele velgen. nu is mijn rol omtrek 2% groter, dus dan zal er niet meer veel tellerafwijking over zijn! Bij nieuwe auto's kun je dus niet meer zomaar 10km/h te hard rijden en er zo vanaf komen!
One clio to rule them all
Rik Hamberg
Car: Clio IV R.S. (JS)

Ze geven hem goed de sporen! Lekkere Hot Hatch :worship: .

[img]http://www.channel4.com/4car/media/spys ... rt-001.jpg[/img]

[img]http://www.channel4.com/4car/media/spys ... rt-002.jpg[/img]

[img]http://www.channel4.com/4car/media/spys ... rt-003.jpg[/img]

[img]http://www.channel4.com/4car/media/spys ... rt-004.jpg[/img]

[img]http://www.channel4.com/4car/media/spys ... rt-005.jpg[/img]

[img]http://www.channel4.com/4car/media/spys ... rt-006.jpg[/img]

These are the first pictures of the RenaultSport version of the Mk III Clio out testing around the challenging Nurburgring circuit in Germany. It looks identical to the concept car at the Frankfurt Motor Show in September, except with less bling.
Renault has said that the Mk III RenaultSport Clio will use a development of the current 182bhp 2.0-litre engine, albeit with extra power to counteract the additional weight of the Mk III Clio. A six-speed manual gearbox will feature, driving power through the front wheels.

External highlights carried over from the concept car include the vents in the front wheel arches - which should provide extra cooling to the brakes, and an F1-style diffuser in the rear bumper - to aid downforce at speed without needing a large rear wing.

Those multi-spoke alloy wheels look to be around 18-inches in size, and are similar in style to those found on the Megane RenaultSport Cup and Trophy.

The concept car's interior had four individual bucket seats with a chrome dash and centre console - the production model is likely to receive a variation of the regular Mk III Clio's interior, with the addition of sports seats.

The RenaultSport Clio III is due to go on sale in early 2006, and based on our impressions of the regular Clio III and RenaultSport versions of the old Clio should be one not to be mis.

Bron: 4Car

Even geduld tot en met maart.................

Groeten,

Rik
<>RenaultSport<>--------------------------Projectpagina
jiggy
Contacteer:

ik vindt het een super lelijk ding alleen de v6 is wel lekkerrrr hoorrrrrr
greetzzzzzzzzzzzzz marcel
paulvanrooij
Contacteer:

Ziet er goed uit! :worship: :worship:
paulvanrooij
Contacteer:

Waar lees jij V6? :S
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

een paddo teveel gehad ofzo? :p :lol: :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

mm zal die rond de 200 pk krijgen, is dat genoeg?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie