Alleen kleine mensen passen goed in een PorscheMaus schreef:@ Steven, hoe bedoel je dat? (Ik pas er niet in.)
Te groot of te klein voor de Porsche?

En het is in de rally niet toegestaan om met open dak te rijdenStevenK schreef:Alleen kleine mensen passen goed in een PorscheMaus schreef:@ Steven, hoe bedoel je dat? (Ik pas er niet in.)
Te groot of te klein voor de Porsche?

Je mag er ook niet mee rijden, omdat in het FIA reglement voor rally's een beperking van 3 resp. 2,5 liter geldt voor 2 resp. meerklepsmotoren.Maus schreef:Maak je toch een bult in 't dak?![]()
Toch wel jammer dat je ze niet zo vaak tegenkomt hier in NL, d'r zit echt een machtig mooi geluid in.
In België hebben ze twee (RMS en FIA N-GT) reglementen waarmee auto's toegelaten worden tot het rally-spel, zonder dat de FIA daar expliciet toestemming voor heeft gegeven; in Nederland is men wat legalistischer ingesteld en worden derhalve doored KNAF de FIA reglementen op de voet gevolgd.Maus schreef:Waarom rijden ze in Belgie dan wel? Hebben die dan andere regels ofzo?
Wanner het een groep RMS had bestaan, had ik ook niet met een Evo gereden, maar waarschijnlijk met een 4wd golf met 2.0 TFSI motor...
Ik mag graag een frietje pakken, dus dat zal wel meevallenMaus schreef:Is het dan niet leuker om naar België te verkassen? Of gaat dat niet zo makkelijk?

Rijden in België is ontzettend leuk, maar kost over het algemeen veel meer tijd, en dat is nu net wat mij in ieder geval ontbreekt.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 7 aug 2005 20:57
6 clio's 2 meganesantoine schreef:Wie gaat er allemaal naar barneveld?
De focus komt niet, daarvoor in plaats komt een subaru wrc. Verder een hele leuke corvette stingRAY.
Oja en diverse , ik dacht 5, renault clio's.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 7 aug 2005 20:57
Na een voorzichtige start stonden bleken we sneller te zijn dan verwacht en zaten we er toch meteen in de subtop bij. Toen ik wat meer risico wilde nemen en mn later remmen bleken de remmen te heet te worden en was er onvoldoende remvertraging die trouwens wisselend was. daardoor moest ik helaas wat extra marge nemen en ben voorzichtig uitgereden. Ik eindigde alsnog op een 5e plek in de klasse wat zeker niet slecht was.
Heeft er iemand nog leuke foto's gemaakt of filmpjes.
Heeft er iemand nog leuke foto's gemaakt of filmpjes.
Laatst gewijzigd door frankyrally op ma 17 okt 2005 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
nou het was me weer een feest
kp1 na 4 km ongeveer brak de fusee kogel spontaan over midden en over en uit in mijn thuis rally
helaas.....!!!
kp1 na 4 km ongeveer brak de fusee kogel spontaan over midden en over en uit in mijn thuis rally
helaas.....!!!
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Mijn foto heb je al.frankyrally schreef:Na een voorzichtige start stonden bleken we sneller te zijn dan verwacht en zaten we er toch meteen in de subtop bij. Toen ik wat meer risico wilde nemen en mn later remmen bleken de remmen te heet te worden en was er onvoldoende remvertraging die trouwens wisselend was. daardoor moest ik helaas wat extra marge nemen en ben voorzichtig uitgereden. Ik eindigde alsnog op een 5e plek in de klasse wat zeker niet slecht was.
Heeft er iemand nog leuke foto's gemaakt of filmpjes.
Voor de rest van mijn foto's:
http://www.superkitcar.net/rally/nederl ... rland.html
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
JammerMartijnB schreef:nou het was me weer een feest
kp1 na 4 km ongeveer brak de fusee kogel spontaan over midden en over en uit in mijn thuis rally
helaas.....!!!

Tja.antoine schreef:JammerMartijnB schreef:nou het was me weer een feest
kp1 na 4 km ongeveer brak de fusee kogel spontaan over midden en over en uit in mijn thuis rally
helaas.....!!!Je hebt nog maar weinig geluk gehad met de ex nederlands kampioens wagen toch?
gebroken gaskabels koppelingskabels etc.
Maar ja volgend jaar als A7 hoop ik meer geluk te hebben
de sequentiele 6 bak heb ik al nu de motor nog
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Of je komt even een 'langzame deelnemer' tegen 
http://users.telenet.be/bastos/PureeSoi ... /racen.wmv

http://users.telenet.be/bastos/PureeSoi ... /racen.wmv
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
beste man doet gewoon zn werk 

zal ik tegen de tijd wel eens doen Antoineantoine schreef:Leuke plannen hoor ik wel. Heb je geen zin om op deze site een projekttopic te maken van de ombouw? Ik denk dat dit met open armen wordt ontvangen hier.
heb eerst nog mijn 205 CTI project die door de drukte van 2 banen en het rally seizoen is blijven staan
ik begin er rond kerst denk ik pas aan
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Paul1916v schreef:Of je komt even een 'langzame deelnemer' tegen
http://users.telenet.be/bastos/PureeSoi ... /racen.wmv



Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Afgelopen dinsdag avond 6 decemeber liepen niet zoals gepland!
De plannen voor het rally seizoen 2006 zagen er erg rooskleurig uit. Financieel hadden we het voor het komende jaar al rond en de nieuwe coureur en navigator waren net gekozen. Vandaag (donderdag) zouden we op de nieuwe geregelde testlocatie met de nieuwe equipe gaan testen. Dinsdagavond (6-12-2005) werd er nog even door de technische mensen met maximaal toegestane snelheid het gebruikelijke testrondje gereden door Arnhem. Dit om onze Peugeot 106 S16 MAXI Kitcar na te lopen of alles goed werkt voor de test die vandaag zou moeten plaats vinden. Het verliep niet zoals wij gepland hadden .
Nadat alles tijdens dit ritje was gecontroleerd werd er om 10 voor 10 weer huiswaarts gekeerd. Op de A12, de afslag naar het Velperbroekcircuit, begon de MAXI vreemde kuren te vertonen. Dit werd geconstateerd door de beide personen in de MAXI en de personen in de volgwagen. De MAXI begon tempo te minderen en de desbetreffende personen wilden de auto aan de kant zetten. Toen was het al te laat, een grote steekvlam zette de auto in de brand en beide personen in de auto zijn zelf al rijdend uit de auto gesprongen.
Door het snelle en goed handelen van de beide jongens in de volgwagen waren alle hulpdiensten snel ter plaatse. Beide inzittende van de MAXI zijn meteen naar het Rijnstate ziekenhuis overgebracht. Daar werd al snel duidelijk dat het met één van hen redelijk goed ging (hij is inmiddels thuis).
Met de bestuurder van het voertuig was het er een stuk minder goed aan toe. Hij is diezelfde nacht van het Rijnstate ziekenhuis overgeplaatst naar het Radboud ziekenhuis te Nijmegen waar hij de eerste tijd zal moeten doorbrengen. Hij wordt op dit moment met een schedelbreuk en een aantal derdegraads brandwonden in slaap gehouden. Hij is buiten levensgevaar.
Namens het hele HART leven we erg mee met de familie van beide personen.
De Peugeot 106 S16 MAXI Kitcar is compleet uitgebrand. Over de oorzaak kunnen wij nog geen uitspraak doen en wachten het technische rapport af.
Het team heeft het de afgelopen paar dagen behoorlijk zwaar gehad. Er wordt enorm veel steun bij elkaar gezocht en we krijgen ook medeleven uit de rally wereld. Vooral de steun van de HTS-Autotechniek en de HAN wordt erg op prijs gesteld. Allen bedankt hiervoor.
We zullen in de loop van de tijd iedereen op de hoogte houden via deze website.
HART
weet iemand hier wat meer van af?
De plannen voor het rally seizoen 2006 zagen er erg rooskleurig uit. Financieel hadden we het voor het komende jaar al rond en de nieuwe coureur en navigator waren net gekozen. Vandaag (donderdag) zouden we op de nieuwe geregelde testlocatie met de nieuwe equipe gaan testen. Dinsdagavond (6-12-2005) werd er nog even door de technische mensen met maximaal toegestane snelheid het gebruikelijke testrondje gereden door Arnhem. Dit om onze Peugeot 106 S16 MAXI Kitcar na te lopen of alles goed werkt voor de test die vandaag zou moeten plaats vinden. Het verliep niet zoals wij gepland hadden .
Nadat alles tijdens dit ritje was gecontroleerd werd er om 10 voor 10 weer huiswaarts gekeerd. Op de A12, de afslag naar het Velperbroekcircuit, begon de MAXI vreemde kuren te vertonen. Dit werd geconstateerd door de beide personen in de MAXI en de personen in de volgwagen. De MAXI begon tempo te minderen en de desbetreffende personen wilden de auto aan de kant zetten. Toen was het al te laat, een grote steekvlam zette de auto in de brand en beide personen in de auto zijn zelf al rijdend uit de auto gesprongen.
Door het snelle en goed handelen van de beide jongens in de volgwagen waren alle hulpdiensten snel ter plaatse. Beide inzittende van de MAXI zijn meteen naar het Rijnstate ziekenhuis overgebracht. Daar werd al snel duidelijk dat het met één van hen redelijk goed ging (hij is inmiddels thuis).
Met de bestuurder van het voertuig was het er een stuk minder goed aan toe. Hij is diezelfde nacht van het Rijnstate ziekenhuis overgeplaatst naar het Radboud ziekenhuis te Nijmegen waar hij de eerste tijd zal moeten doorbrengen. Hij wordt op dit moment met een schedelbreuk en een aantal derdegraads brandwonden in slaap gehouden. Hij is buiten levensgevaar.
Namens het hele HART leven we erg mee met de familie van beide personen.
De Peugeot 106 S16 MAXI Kitcar is compleet uitgebrand. Over de oorzaak kunnen wij nog geen uitspraak doen en wachten het technische rapport af.
Het team heeft het de afgelopen paar dagen behoorlijk zwaar gehad. Er wordt enorm veel steun bij elkaar gezocht en we krijgen ook medeleven uit de rally wereld. Vooral de steun van de HTS-Autotechniek en de HAN wordt erg op prijs gesteld. Allen bedankt hiervoor.
We zullen in de loop van de tijd iedereen op de hoogte houden via deze website.
HART
weet iemand hier wat meer van af?
Die bijrijder zat bij mij in de klas, samen met nog een aantal leden van het HART. Bijrijder gaat het nu redelijk mee, bestuurder is er echt slecht aan toe naar horen zeggen. Ze reden ook gewoon in normale kleding, dus geen brandwerende kleding, helm etc. dit omdat ze gewoon een testritje op de weg maakte. Echt een bizarre gebeurtenis.....
Ze zijn notabene net kampioen geworden.

ja, hoorde ook dat er een paar jaar terug een rijder van t HRT is verongelukt bij een race 
Damn, dan krijg je wel weer een ander idee bij de term: schoolteam
Bart, houdt me op de hoogte, wil je

Damn, dan krijg je wel weer een ander idee bij de term: schoolteam

Bart, houdt me op de hoogte, wil je

-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
[img]http://www.superkitcar.net/rally/parijsdakar/DSC_2414.jpg[/img]
Klik op de foto voor meer foto's van de pre-proloog op het eurocircuit. Het was een leuke dag met veel publiek, nadeel was het minder goede weer.
Klik op de foto voor meer foto's van de pre-proloog op het eurocircuit. Het was een leuke dag met veel publiek, nadeel was het minder goede weer.

Morgen weer de start van het Nederlandse rallyseizoen.
Teamgenoot Jack Tichelaar staat met zijn nieuwe Clio RS aan de start!
[img]http://www.cliorally.com/HTML/private/f ... Small).JPG[/img]
Teamgenoot Jack Tichelaar staat met zijn nieuwe Clio RS aan de start!
[img]http://www.cliorally.com/HTML/private/f ... Small).JPG[/img]
Misschien staat hier iets;
http://www.tanksrally.nl
http://www.tanksrally.nl
Ik heb dus gehoord dat ze willen dat je een informatie boekje koopt.
Kost 10 euro.
Daarom word nergens de tijden weergeven.
Ik woon zelf in emmeloord.
Maar zelf weet ik ook niet hoe laat en waar het is...
Ik wou ook vandaag overdag in kampen kijken..
Weet iemand hoe laat dat is?
Kost 10 euro.
Daarom word nergens de tijden weergeven.
Ik woon zelf in emmeloord.
Maar zelf weet ik ook niet hoe laat en waar het is...
Ik wou ook vandaag overdag in kampen kijken..
Weet iemand hoe laat dat is?
heb het een en ander gevonden:
[img]http://members.lycos.nl/kalkoen/img/programma_rally.JPG[/img]
en de plattegrond...doel opslaan als...
http://members.lycos.nl/kalkoen/img/kaart001.pdf
http://members.lycos.nl/kalkoen/img/kaart002.pdf
[img]http://members.lycos.nl/kalkoen/img/programma_rally.JPG[/img]
en de plattegrond...doel opslaan als...
http://members.lycos.nl/kalkoen/img/kaart001.pdf
http://members.lycos.nl/kalkoen/img/kaart002.pdf
Oke dan bedankt.
Alleen beetje lastig parkour zie ik.
Rijden ze ergens 20 min, en dan zitten ze gelijk weer 10 km verderop ofzo gezien vanaf die kaart....
Naja voor 20 minuten ga ik niet een half uur in die auto zitten haha.
Dan vanavond maar kijken in emmeloord.
Alleen beetje lastig parkour zie ik.
Rijden ze ergens 20 min, en dan zitten ze gelijk weer 10 km verderop ofzo gezien vanaf die kaart....
Naja voor 20 minuten ga ik niet een half uur in die auto zitten haha.
Dan vanavond maar kijken in emmeloord.
Voor geintresseerden hier een compilatie van onboard beelden genomen tijdens de onlangs verreden TankSrally. Dit alles in een clio rs.
http://www.cliorally.com/HTML/private/t ... ilatie.wmv
(100 mb wmv, 7 min, 54 sec )
http://www.cliorally.com/HTML/private/t ... ilatie.wmv
(100 mb wmv, 7 min, 54 sec )