Na een tijdje snelweg te hebben gereden, blijft het stationair toerental hoog staan. Ook gaat hij dan soms ook nog op en neer van hoge naar lage toeren en andersom als ik dan voor een stoplicht sta.Hij valt dan net niet stil, voordat hij weer hoog in de toeren klimt.
De map sensor is al vervangen en de stationaire omloop regeling is gereinigd (?) door de dealer, maar het probleem blijft.
Hij heeft het echt alleen als ik lang op de snelweg heb gezeten, en er dan van af kom.
Hebben jullie nog een idee wat het kan zijn?
Groeten, John.
** Topictitel aangepast **
[Megane Classic] Toerentalvraag
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
hebben ze het slangetje van de mapsensor zelf vervangen?als die lek is,krijgt de motor ook zn kuren
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
het rare is,is dat deze klacht of je mapsensor is,of je stappen motor,je zei dat de stappenmotor alleen gereinigd is,mischien je eens met een andere/nieuwe moeten proberen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
ik houd je tip in gedachten. Het vervelende is, dat het probleem zich soms enkele weken niet voordoet. Op het moment gaat het goed, maar als het weer gebeurd, gaan we het zeker proberen.
Bedankt voor je meedenken en de tip, John.
Bedankt voor je meedenken en de tip, John.
meten is weten, maar wéten is wát te meten.