Hoi...
Zit met het volgende probleem: mijn clio 1.8 16v geeft na het starten uit zijn eigen meer gas zodat het toerental omhoog schiet naar de 2000 toeren om daarna terug te vallen naar de 1000toeren..
En tijdens het rijden merk ik ook dat ie extra gas geeft voor een paar tellen en daarna weer wegvalt.
Wie kan me raad geven wat het eventuele probleem is.
O,ja 3 weken geleden is de koppakking vervangen.
Groeten henri
motor geeft uit zijn eigen gas
pierre schreef:spruitstukken zitten niet goed vast.

ik zou niet zomaar een stelling neerdonderen over valse lucht bij dit probleem...
de stationair regeling lijkt me tijdens starten wel een potentiele veroorzaker...
een opgekrulde gaskabel kan ook wel eens blijven hangen...
maar een electronisch probleem komt ook nogal eens voor bij de 16v
mocht het ONVERHOOPT TOCH valse lucht zijn (
) zou ik ff terug gaan naar die "competente" garage 
EDIT: kan me herinneren een soortgelijk probleem gehad te hebben wat uiteindelijk uitkwam op een storing in het snelheidssignaal...een vaag stukje electronica wat om je tellerkabel geknoopt zit...
succes in ieder geval
de stationair regeling lijkt me tijdens starten wel een potentiele veroorzaker...
een opgekrulde gaskabel kan ook wel eens blijven hangen...
maar een electronisch probleem komt ook nogal eens voor bij de 16v

mocht het ONVERHOOPT TOCH valse lucht zijn (

EDIT: kan me herinneren een soortgelijk probleem gehad te hebben wat uiteindelijk uitkwam op een storing in het snelheidssignaal...een vaag stukje electronica wat om je tellerkabel geknoopt zit...
succes in ieder geval

Laatst gewijzigd door PtrGte op do 29 sep 2005 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Verhoogd het toerental zich nog als je de rem intrapt?henri76 schreef:Zit met het volgende probleem: mijn clio 1.8 16v geeft na het starten uit zijn eigen meer gas zodat het toerental omhoog schiet naar de 2000 toeren om daarna terug te vallen naar de 1000toeren..
Heb een gelijkwaardige kwaal,heb de oorzaak ook nog niet gevonden.
Is wel irritant als je afemt en je toerental schiet naar de 2500 toeren,
sta je stil loopt ie normaal ca 1000 toeren.
Gr Marcel
toerental verhogen als je de rem intrapAlpine schreef:Verhoogd het toerental zich nog als je de rem intrapt?henri76 schreef:Zit met het volgende probleem: mijn clio 1.8 16v geeft na het starten uit zijn eigen meer gas zodat het toerental omhoog schiet naar de 2000 toeren om daarna terug te vallen naar de 1000toeren..
Gr Marcel

normaal moet het toerental verlagen als je de rem loslaat.
maat 42
Als ik 80 rij en zet de auto in neutraal (vrij) schommelt het toerental tussen 1500-2000.
Pas als ik stil sta valt het terug naar stationair.
Afremmen bij bv verkeerslichten schiet het toerental naar 2500,en bij stilstand weer naar stationair.
Heb idd grote voeten en raak het juiste pedaal aan, dat heb ik onthouden van de rijlessen.

Als ik 80 rij en zet de auto in neutraal (vrij) schommelt het toerental tussen 1500-2000.
Pas als ik stil sta valt het terug naar stationair.
Afremmen bij bv verkeerslichten schiet het toerental naar 2500,en bij stilstand weer naar stationair.
Heb idd grote voeten en raak het juiste pedaal aan, dat heb ik onthouden van de rijlessen.
-
- Contacteer:
Maar dat van het max 120 op de snelweg niet zeker.Alpine schreef:Heb idd grote voeten en raak het juiste pedaal aan, dat heb ik onthouden van de rijlessen.

Ja,het klinkt als dat je dezelfde kwaal hebt als mij..Alpine schreef:Verhoogd het toerental zich nog als je de rem intrapt?henri76 schreef:Zit met het volgende probleem: mijn clio 1.8 16v geeft na het starten uit zijn eigen meer gas zodat het toerental omhoog schiet naar de 2000 toeren om daarna terug te vallen naar de 1000toeren..
Gr Marcel
Het beroerde is....vandaag had ie geen kuren.
Laat wel ff weten wat het geweest is als ik het euvel vindt.
Iedereen bedankt voor de snelle reactie's

Gr Henri
Is schoonBram schreef:Maak die stappenmotor nou eens schoon

Heb hier op het forum al eens gelezen dat het tijdelijk verhoogd toerental vaker voorkwam bij 16v's.
Onafhankelijk van welke snelheid ik rij, en dan ontkoppel en in de vrij de auto laat doorrollen blijft het toerental (schommelend) op ca 1500.
Pas bij volledig stilstaan zakt het toerental naar 1000.
Is dit af fabriek in de software verwerkt,of een kwaal der jaren?
Gr Marcel
Onafhankelijk van welke snelheid ik rij, en dan ontkoppel en in de vrij de auto laat doorrollen blijft het toerental (schommelend) op ca 1500.
Gr Marcel
Is normaal, houdt zo ook het vacuum in je rembekrachtiger op peil. Er zit een sensor op je km-teller kabel die registreert of de auto nog rolt en dan het toerental wat hoger houdt.Alpine schreef:Heb hier op het forum al eens gelezen dat het tijdelijk verhoogd toerental vaker voorkwam bij 16v's.
Gr Marcel