Hej,
Ik zal me even voorstellen, ik ben Jeroen Riemersma uit Emmeloord.(flevoland).
Ben 19 jaar, doe 4de jaar werktuigbouwkunde(tekenen construeren).
En ben nu opzoek naar een leuke renault clio 16v.
Heb inmiddels al de volgende auto's gehad.
Witte suzuki swift gti
Rode VW Corrado g60
Rode Porsche 944
Paarse VW Corrado g60.
Allemaal zijn het leuke auto's maar toch bleef de clio in me achterhoofd zitten.
Zelf kwam ik toen ik 15 of 16 was voor het eerst op het forum.
Gewoon lekker lezen, en altijd gedacht een 5 gtt te kopen.
Helaas is dat er nooit van gekomen.
Maar zal dit wel goedmaken door een 16v te gaan kopen.
Op het moment heb ik nog een donker paarse corrado g60.
Maar die heb ik nu te koop staan.
Ik ben zelf druk op zoek naar een clio 16v, liefst blauw of zwart.
Zelf hoop ik dat me corrado vrij vlot verkocht zal zijn, zodat ik dan wat 16v's kan gaan bekijken, naar eentje waar gewoon wat werk aan zit.
Opzich ben ik vrij handig met auto's en zoek daarom een niet al te dure 16v waar gewoon wat aan gebeuren moet.
Zoals roest op achterschermen weg werken, of zoiets dergelijks.
Misschien was het handig om me pas echt voor te stellen wanneer ik daadwerkelijk een renault heb.
Maar aan de andere kant kan ik dat nu net zo goed doen, zodat niemand zal vragen wie ik ben als ik eventueel in een topic reageer.
In ieder geval zal ik zodra ik een 16v hier van foto's laten zien op het forum.(foto's staan op de volgende pagina)
Groeten Jeroen
Even voorstellen: Superfunk (nu met foto's op pagina 2)
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Welkom hier! Succes met de zoektocht naar een 16v! eentje met wat werk moet wel te vinden zijn

Enne...al aardig wat auto's versleten in een jaartje



Enne...al aardig wat auto's versleten in een jaartje


-
- Berichten: 5070
- Lid geworden op: wo 14 apr 2004 6:52
- Car: Dodge RAM
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Hey welkom.
Emmeloord, tjonge, daar heb ik vroegâh ook gewoont
Kom er zo nu en dan nog wel eens.
Zat op het CSG, tegenwoordig: Emmelwerda collega...
Maar back on Topic; Welkom
Emmeloord, tjonge, daar heb ik vroegâh ook gewoont

Kom er zo nu en dan nog wel eens.
Zat op het CSG, tegenwoordig: Emmelwerda collega...


Maar back on Topic; Welkom
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
Haha ja inderdaad, was ik al achter gekomen
.
Haha nee maarja om 1tje naarje smaak te vinden wil ook niet altijd lukken.
Dus beste is gewoon alles gelijk goed te doen, dus 1tje met werk bied dan de best optie.
Tenminste in mijn geval
Maar ja eigenlijks heb ik 5 auto's versleten in 1 jaar tijd(ook nog een witte peugeot 106 rallye).
Die heb ik samen met een maat van me gekocht, maar naar een week heeft hij hem van me afgekocht.
Wat me net ook opviel is dat ik meer dan een jaar geleden hier ben in gelogt.
Dit omdat ik toen nog 2,5 maand moest wachten tot ik 18 werd, en toen een suzuki swift gti kon kopen.
Maar ik wou toen eigenlijks een 16v hebben.
Maar uiteindelijk is het de swift geworden, was van een collega en kon hem dus heel goedkoop kopen.
Haha nee maarja om 1tje naarje smaak te vinden wil ook niet altijd lukken.
Dus beste is gewoon alles gelijk goed te doen, dus 1tje met werk bied dan de best optie.
Tenminste in mijn geval

Maar ja eigenlijks heb ik 5 auto's versleten in 1 jaar tijd(ook nog een witte peugeot 106 rallye).
Die heb ik samen met een maat van me gekocht, maar naar een week heeft hij hem van me afgekocht.
Wat me net ook opviel is dat ik meer dan een jaar geleden hier ben in gelogt.
Dit omdat ik toen nog 2,5 maand moest wachten tot ik 18 werd, en toen een suzuki swift gti kon kopen.
Maar ik wou toen eigenlijks een 16v hebben.
Maar uiteindelijk is het de swift geworden, was van een collega en kon hem dus heel goedkoop kopen.
Haha ja joh, zelfs me ouders kennen die naam nog wel.(dat is dan wel lang terug of niet?)Opnosforatou schreef:Hey welkom.
Emmeloord, tjonge, daar heb ik vroegâh ook gewoont
Kom er zo nu en dan nog wel eens.
Zat op het CSG, tegenwoordig: Emmelwerda collega...![]()
![]()
Maar back on Topic; Welkom
Ik heb zelf ook op het emelwerda gezeten
-
- Berichten: 5070
- Lid geworden op: wo 14 apr 2004 6:52
- Car: Dodge RAM
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Tja, errr... Ik was 17 toen ik ging verhuizen naar Utrègh.superfunk schreef: Haha ja joh, zelfs me ouders kennen die naam nog wel.(dat is dan wel lang terug of niet?)
Ik heb zelf ook op het emelwerda gezeten.

Ben nu... zo oud... oh.
Bijna 13 jaar geleden... Toen was het net Emelwerda...
Denk dat het nu 15 jaar geleden is dat het CSG een nieuw naampie kreeg

Vind CSG beter klinken btw...

Heb je les gehad van Speerstra ? ( Biologie)
Geeft Schilder nog les op school of zijn zoon ? (Geschiedenis)
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
Hmm schilder komt me niet bekend voor, maar speerstra komt me heel bekend voor hah, is voor mij wel weer 4 jaar geleden dat ik op emelwerda gezeten heb.
Maar zal me broertje is vragen of die leraren er nog op zitten.
Mwah ja 13 jaar valt nog mee ja haha
Maar zal me broertje is vragen of die leraren er nog op zitten.
Mwah ja 13 jaar valt nog mee ja haha

-
- Berichten: 5070
- Lid geworden op: wo 14 apr 2004 6:52
- Car: Dodge RAM
- Locatie: Vleuten
- Contacteer:
Denk dat Schilder al met pensioen is. Hij was al richting de 60 toen ik les van hem had. Zijn zoon heeft toen wel een paar keer ingevallen.superfunk schreef:Hmm schilder komt me niet bekend voor, maar speerstra komt me heel bekend voor hah, is voor mij wel weer 4 jaar geleden dat ik op emelwerda gezeten heb.
Maar zal me broertje is vragen of die leraren er nog op zitten.
Mwah ja 13 jaar valt nog mee ja haha

Ben benieuwd.. Sprak Speerstra je nog steeds aan met U en Meneer/Mevrouw ? Of is het hem dat afgeleerd ?



Laatst gewijzigd door Martijn van Leeuwen op di 18 okt 2005 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
I felt a disburbance in the Force... Auto: Dodge RAM, Motor: Honda VFR 800 VTEC
-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: ma 5 jan 2004 19:24
- Locatie: kuinre
- Contacteer:
zijn onderhand een boel jeroenen!!!!



Hha nee de 924 is de porsche met audi motor;).
De 944 heeft een echte porsche motor.
En de 924 vind ik daarintegen erg lelijk maar een 944 vind ik echt een mooie auto!
Dit is een foto van mijn oude porsche.
2,5 L 4 cilinder, met 163 pk(een echte porsche motor, die dus door hun zelf is ontwikkeld;))
Niet slecht voor een auto uit 1982
.
Reden dat ik die heb weggedaan..porsche rijden is duur:Pben student;).
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VQDpApEa ... C_0006.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VQDPApAa ... C_0005.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VQAlA40a ... C_0002.JPG[/img]
En deze auto rijd ik op het moment.
Me corrado, en te koop...geen liefhebbers die intresse hebben
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VADpAtob ... orrado.jpg[/img]
De 944 heeft een echte porsche motor.
En de 924 vind ik daarintegen erg lelijk maar een 944 vind ik echt een mooie auto!
Dit is een foto van mijn oude porsche.
2,5 L 4 cilinder, met 163 pk(een echte porsche motor, die dus door hun zelf is ontwikkeld;))
Niet slecht voor een auto uit 1982

Reden dat ik die heb weggedaan..porsche rijden is duur:Pben student;).
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VQDpApEa ... C_0006.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VQDPApAa ... C_0005.JPG[/img]
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VQAlA40a ... C_0002.JPG[/img]
En deze auto rijd ik op het moment.
Me corrado, en te koop...geen liefhebbers die intresse hebben

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0VADpAtob ... orrado.jpg[/img]
Och qua waarde zijn ze gelijk. 16v is meer phun, corrado is wat degelijker.
Haha je oke een G60 is ook wel duur.
Maarja die porsche had 17inch velgen met 255 breed, mwah dat is vrij duur.
Het verbruik van 1:6 als je rustig rijd, en mwah meer van dat soort dingetjes.
In ieder geval wil ik de g60 verkopen, en een iets goedkopere 16v terug kopen.
Gewoon dat ik wat geld over houd en dat soort dingen.
G60 is leuk dat geef ik toe.
Maarja er moeten keuzes gemaakt worden

Maarja die porsche had 17inch velgen met 255 breed, mwah dat is vrij duur.
Het verbruik van 1:6 als je rustig rijd, en mwah meer van dat soort dingetjes.
In ieder geval wil ik de g60 verkopen, en een iets goedkopere 16v terug kopen.
Gewoon dat ik wat geld over houd en dat soort dingen.
G60 is leuk dat geef ik toe.
Maarja er moeten keuzes gemaakt worden

Oke dan, zaterdag is de corrado verkocht.
En vandaag heb ik een clio 16v gekocht.
Fase 1 met 180000 op de teller.
Nieuwe koppakking, kop gereviseerd, klepsteelrubbers vervangen nieuwe radiator en een splinter nieuwe apk.
Het is een blauwe met de orginele schoepenvelgen.
En witte mislichten, geen tussendemper meer enkel einddemper.
Het is echt een hele mooi nette auto, waar gewoon wat werk aan zit.
Motorisch en kwa onderstel is hij perfect, en totaal geen roest, op de zijflanken, echter onderin de wielkast bij de dorpel beginnende plekjes.
Dit zit aan de binnenrand, dus na bewerking zie je er niks meer van.
Ik zal morgen(maandag)foto's posten, want dan haal ik hem namelijk op.
Hopelijk kan ik genoeg info hier vinden, voor als ik vragen heb.
Overigens ben ik wel opzoek naar een openluchtfilter.
Heeft de clio een ovale aansluiting?
Dus een luchtfilter met ronde aansluiting zal totaal niet gaan passen?(heb die namelijk liggen:().
En vandaag heb ik een clio 16v gekocht.
Fase 1 met 180000 op de teller.
Nieuwe koppakking, kop gereviseerd, klepsteelrubbers vervangen nieuwe radiator en een splinter nieuwe apk.
Het is een blauwe met de orginele schoepenvelgen.
En witte mislichten, geen tussendemper meer enkel einddemper.
Het is echt een hele mooi nette auto, waar gewoon wat werk aan zit.
Motorisch en kwa onderstel is hij perfect, en totaal geen roest, op de zijflanken, echter onderin de wielkast bij de dorpel beginnende plekjes.
Dit zit aan de binnenrand, dus na bewerking zie je er niks meer van.
Ik zal morgen(maandag)foto's posten, want dan haal ik hem namelijk op.
Hopelijk kan ik genoeg info hier vinden, voor als ik vragen heb.
Overigens ben ik wel opzoek naar een openluchtfilter.
Heeft de clio een ovale aansluiting?
Dus een luchtfilter met ronde aansluiting zal totaal niet gaan passen?(heb die namelijk liggen:().
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Yep de 16v blokjes hebben een ovale aansluiting voor het luhtfilter
aan een ronde heb je niets
aan een ronde heb je niets
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
adapters? dan gaat rond prima 

En kom je de auto ook even showen op de eindejaarsmeeting? 

Hehe ik zou wel willen.
Naja net thuis gekomen met de auto.
Paar problemen, auto reed lekker maar houd nu in bij volgas.
Volgas tot de 4000/4500 houd hij opeens flink in en loopt moeilijk(met 3 kwart gas)wel tot de 6500 toeren.
Naja ik thuis gekomen, auto uit, en starten, gaat vet moeilijk.
Echt net of je accu leeg was.
Ik dus start kabels erop, maar toen ging de start motor helemaal niet meer rond.
Naja auto aanduwen wou ook niet.
Kijk ik bij de bougies, stonden die helemaal onder de olie, je zag de bougies niet eens meer zitten:S.
Ja dat verwacht je niet.
Nou leeg gehaald, starten wou niet, (start motor deed niks).
Dus achter de auto slepen.
Na 300 meter slepen wou de auto eindelijk starten en liep hij mooi.
Alleen nog steeds bij volgas dat hij inhoud.
En als ik de auto wil starten is het net of de accu leeg is.
Maar er zit een nieuwe in, 12 V 44A is dit genoeg Ampere's of te weinig?
Zelfs als je start op de startkabels wil hij niet beter starten, (start motor gaat moeilijk rond.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.
Baal nu echt dacht een goede auto gekocht te hebben.
Me vragen zijn dus:
Olie bij de bougies(stond vol), pakking dus lek? en kan dit schade hebben aangericht?
Inhouden van de auto, komen door dat het onder olie gestaan heeft of is er een andere reden?
Slecht starten net of de accu leeg is, maar zelfs op startkabels moeilijk starten?(start motor begeven of slecht contact?
Naja net thuis gekomen met de auto.
Paar problemen, auto reed lekker maar houd nu in bij volgas.
Volgas tot de 4000/4500 houd hij opeens flink in en loopt moeilijk(met 3 kwart gas)wel tot de 6500 toeren.
Naja ik thuis gekomen, auto uit, en starten, gaat vet moeilijk.
Echt net of je accu leeg was.
Ik dus start kabels erop, maar toen ging de start motor helemaal niet meer rond.
Naja auto aanduwen wou ook niet.
Kijk ik bij de bougies, stonden die helemaal onder de olie, je zag de bougies niet eens meer zitten:S.
Ja dat verwacht je niet.
Nou leeg gehaald, starten wou niet, (start motor deed niks).
Dus achter de auto slepen.
Na 300 meter slepen wou de auto eindelijk starten en liep hij mooi.
Alleen nog steeds bij volgas dat hij inhoud.
En als ik de auto wil starten is het net of de accu leeg is.
Maar er zit een nieuwe in, 12 V 44A is dit genoeg Ampere's of te weinig?
Zelfs als je start op de startkabels wil hij niet beter starten, (start motor gaat moeilijk rond.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn.
Baal nu echt dacht een goede auto gekocht te hebben.
Me vragen zijn dus:
Olie bij de bougies(stond vol), pakking dus lek? en kan dit schade hebben aangericht?
Inhouden van de auto, komen door dat het onder olie gestaan heeft of is er een andere reden?
Slecht starten net of de accu leeg is, maar zelfs op startkabels moeilijk starten?(start motor begeven of slecht contact?
Niet helemaal waar ...Hha nee de 924 is de porsche met audi motor;).
Heb ooit eens een Porsche 924 gehaald die een klein brandje heeft gehad,
dus dacht effe lekker goedkoop uit te zijn door audi onderdelen te monteren ...
vergeet dat maar, het blijkt dat voor bouwjaar 84 (meen ik) er een audi motor
in zit en daarna een porsche, of in ieder geval zodanig verbouwd dat de audi
onderdelen niet passen.
Mja, beetje grotere wielen en 944 spoiler erop, alles elektrisch, targa dak en vol
leder, mmwha toch best een leuk bakkie (voor je eerste auto dan)

Haha ja oke klopt, die jij bedoeld is de 924S.
Nieuw type motor, zodat je toch een redelijk goedkope, maar snelle porsche kon kopen vroeger.(944 was weer stuk duurder dan een 924)
Alleen was de 2,5 L wel geknepen in de 924, dit omdat de 944 een duurder model van porsche was, en niet kwa prestaties mocht onderdoen aan de 924.
Nieuw type motor, zodat je toch een redelijk goedkope, maar snelle porsche kon kopen vroeger.(944 was weer stuk duurder dan een 924)
Alleen was de 2,5 L wel geknepen in de 924, dit omdat de 944 een duurder model van porsche was, en niet kwa prestaties mocht onderdoen aan de 924.
Laatst gewijzigd door superfunk op di 11 okt 2005 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou veel geluk is me niet gezind bij me sinds maandag aangeschafte clio 16v.
Na aankoop gaat start motor kapot, en lekkage van de vloeibare pakking bij me kleppendeksel.
En vandaag me auto in de kreukels gereden:(.
Ik reed op een voorrangs weg, en een man van 87 jaar gaf mij dus geen voorrang.
En gooit zo ze auto ervoor.
En reed 70 en heb nog flink geremd, geen idee hoe hard ik erin reed(linker zijkant, helemaal vooraan op de punt, dus knipperlicht koplamp, en zijscherm helemaal geschaafd en plastic van vervormd, zelfs me wiel staat nu naar binnen toe:().
Reed gelukkig in ze deur, zodat hij de meeste klap opving.
Ik had echt me hele auto helemaal in orde net op dat moment, was net klaar.
Motorisch helemaal in orde, en daarna heb ik hem helemaal gepoetst en alles schoongemaakt en tip top afgwerkt.
En de eerste test rit, en dan gebeurd dit je:(.
Dinsdag komt de expert en gaat hem taxeren, geen idee wat de dagwaarde is, maar hoop echt niet dat hij total loss is, maar verwacht het wel een beetje:(.
Blauwe 16v, nergens roest, veschrikelijk strak.Compleet orgineel, 180000km gelopen en uit 1991.
Hele mooie nette orginele 16v, maarja de dagwaarde blijft laag:(.
Hopelijk iemand een idee?
Na aankoop gaat start motor kapot, en lekkage van de vloeibare pakking bij me kleppendeksel.
En vandaag me auto in de kreukels gereden:(.
Ik reed op een voorrangs weg, en een man van 87 jaar gaf mij dus geen voorrang.
En gooit zo ze auto ervoor.
En reed 70 en heb nog flink geremd, geen idee hoe hard ik erin reed(linker zijkant, helemaal vooraan op de punt, dus knipperlicht koplamp, en zijscherm helemaal geschaafd en plastic van vervormd, zelfs me wiel staat nu naar binnen toe:().
Reed gelukkig in ze deur, zodat hij de meeste klap opving.
Ik had echt me hele auto helemaal in orde net op dat moment, was net klaar.
Motorisch helemaal in orde, en daarna heb ik hem helemaal gepoetst en alles schoongemaakt en tip top afgwerkt.
En de eerste test rit, en dan gebeurd dit je:(.
Dinsdag komt de expert en gaat hem taxeren, geen idee wat de dagwaarde is, maar hoop echt niet dat hij total loss is, maar verwacht het wel een beetje:(.
Blauwe 16v, nergens roest, veschrikelijk strak.Compleet orgineel, 180000km gelopen en uit 1991.
Hele mooie nette orginele 16v, maarja de dagwaarde blijft laag:(.
Hopelijk iemand een idee?
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCF0197.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCF0196.JPG[/img]
Hier wat foto's van me clio, oke ze zijn vies, nadeel is dat ik bezig ben met een project.
Maar dat project is op een boederij, en met dit weer word hij snel vies.
(gister helemaal gepoetst, en kijk nu
).
Uiterlijk is toch best mooi, geen roest op de wielkasten in ieder geval
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCF0196.JPG[/img]
Hier wat foto's van me clio, oke ze zijn vies, nadeel is dat ik bezig ben met een project.
Maar dat project is op een boederij, en met dit weer word hij snel vies.
(gister helemaal gepoetst, en kijk nu

Uiterlijk is toch best mooi, geen roest op de wielkasten in ieder geval

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
witte knippers in de voorschermen een klein beetje zakken en verder mooi zo laten 
