Geluidjes en vraagjes
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Jep. Maar de eerste keer had ik wel zoiets van: WTF bemoei jij je er nou mee!Sander2 schreef:En gelukkig is dat aan te passenelmotheelk (Eric) schreef: O, en TomTom ging piepen dat ik geen 'veilige snelheid' meer reed, maar dat doet ik standaard al bij de 200km/h...

Overigens na die 240 op de teller nooit meer de 200 aangetikt. Wat is jullie Clio RS' topsnelheid? Ooit getest?
Nooit getest, max 210 gereden op teller, en toen het gas los gelaten.elmotheelk (Eric) schreef:Jep. Maar de eerste keer had ik wel zoiets van: WTF bemoei jij je er nou mee!Sander2 schreef:En gelukkig is dat aan te passenelmotheelk (Eric) schreef: O, en TomTom ging piepen dat ik geen 'veilige snelheid' meer reed, maar dat doet ik standaard al bij de 200km/h...![]()
Overigens na die 240 op de teller nooit meer de 200 aangetikt. Wat is jullie Clio RS' topsnelheid? Ooit getest?
Bij m'n phase 2 ging ze in de 3 gewoon door tot de 7200 met een snelheid van 140 km/hMenno schreef:net nog ff gekeken, maar vanaf z'n 3 begrenst ie echt op 6800 toeren, en alleen in 1 en 2 kop 7200. De streepjes op de teller suggereren ook wel zoiets. Maar misschien is 't bij een phase 2 anders.Arno17 schreef:Hij doet het anders ook in 3, in 4 nog niet uitgeprobeerd.
Even wat cijfertjes:
In 1e versnelling tot 60 zeg maar
In 2e versnelling tot 105.
In 3e versnelling vergeten te kijken op de snelheidsmeter, had meer oog voor de rpm meter.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Cool. En de V6?Maus schreef:Heb met de phase 3 de 225 op de teller aangetikt, had toen nog gas over.

Diverse malen op de 235 / 240. Roy heeft er ooit eens eenelmotheelk (Eric) schreef:Cool. En de V6?Maus schreef:Heb met de phase 3 de 225 op de teller aangetikt, had toen nog gas over.


-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Hoe bevalt de RS t.o.v. de 1.6?Arno17 schreef:Zoals al aangegeven, 210 met de RS, 205 met de 1.6 16V en 195 met de Laguna RT, alle waardes op de teller.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Qua besturing en dergelijke is er weinig verschil, ik bedoel dat het rijden woon/werk verkeer zo goed als hetzelfde is.elmotheelk (Eric) schreef:Hoe bevalt de RS t.o.v. de 1.6?Arno17 schreef:Zoals al aangegeven, 210 met de RS, 205 met de 1.6 16V en 195 met de Laguna RT, alle waardes op de teller.
Ik vond de 1.6 heel snel, zeker als je hem vergelijkt in zijn klasse, rijdt goed, stuurt goed en verder wat je kan verwachten van een klein autootje, je voelt dus bijna alles oneffenheden in het wegdek.
De RS heeft dit alles in de overtreffende trap, waarbij de motor er uitspringt ( rijdt bijv. net als me opgevoerde Kreidler van vroeger).
Je kan dus met de RS hetzelfde rijden als met de 1.6, je moet alleen geen gas geven zoals in de 1.6.

Klein verhaaltje: Heb met de 1.6 menig bestuurder versteld doen staan, behalve die ene keer tegen een Clio die me wat op de staart zat en zat te duwen, kon in de spiegel zien dat het een Clio was maar niet welk type( was in de avond, donker dus) totdat hij naast me kwam staan bij het verkeerslicht en iets meer gas gaf, kon toen zien dat het een Sport was.
De man hield toen een paar keer in om me er naast te laten komen en even zoveel keren er weer weg te lopen, weet nu dus hoe dat voelt.
Kan me nog wel herrineren dat ik met de Clio naast een Tigra bleef, een gelijkwaardige 206 eruit reed en een Sharan 3.0 V6 opjoeg.

ja, een tigra 

Gisteren even getest, en inderdaad tik je de 105 in zijn 2 aan. In zijn 1 gaat hij toch echt tegen de 65. Als hij bij 6800 al in begrenzer gaat, is hij nog niet helemaal warm dusSander2 schreef:Hmm, in 2e 105, red ik denk ik niet. Volgens mij grijpt de berenzer in zijn 2 in bij ongeveer 95 a 100 km/uur met zo'n 6800 rpm. 1e denk ik dat ik wel tegen de 65 aan zit.Arno17 schreef:Hij doet het anders ook in 3, in 4 nog niet uitgeprobeerd.
Even wat cijfertjes:
In 1e versnelling tot 60 zeg maar
In 2e versnelling tot 105.
In 3e versnelling vergeten te kijken op de snelheidsmeter, had meer oog voor de rpm meter.
De mijne start gelukkig altijd, ook met koude motor


-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Het klopt dus allemaal, van de week onder garantie het sattelietje van de radio vervangen en ook start hij als koud is, injectorhuis gereinigd oa.
Loopt weer als een zonnetje en van de week nog even een petje in een Polo opgejaagd.
Loopt weer als een zonnetje en van de week nog even een petje in een Polo opgejaagd.
