Als een GTT tje een half jaar stil heeft gestaan, is er dan een procedure die je moet volgen voor het aan de praat krijgen van zo'n blokje?
Uiteraard nieuwe olie/filter, maar wat nog meer?
GTT 1/2 jaar stil gestaan, hoe te werk?
Ik denk dat je na een half jaar helemaal geen problemen hebt. Me bussie heb ik na 8 jaar stil gestaan te hebben alleen olie bijgevuld over de nokkenstokken heen en benzine erbij gedaan (uiteraard ook een nieuwe accu)
-
geef hem een grote beurt, en kijk je koelsysteem even na. slangen willen nog wel eens uitdrogen. daarna draai je de sleutel om en je ziet het wel 
grote beurt is idd een goed idee, overal effe nieuwe filter en vloeistoffen in doen. gewoon de motor es effe nakijken of er idd geen slangen uitgedroogd zijn. dan es lekker warm laten draaien, stukje opt gemakje rijden en daarna nog es effe nalopen of je toch nergens geen lekkage hebt door uitgedroogde slangen of pakkingen
en ik zou de remmen ook effe nalopen, gewoon even de blokken eruit pakken en kijken of alles nog een beetje gangbaar is
en ik zou de remmen ook effe nalopen, gewoon even de blokken eruit pakken en kijken of alles nog een beetje gangbaar is
R5GTT. Drive it like you stole it
Pff halfjaar!! Gewoon straten en rijden.. misschien ff met onderbroken ontsteking de motor laten ronddraaien om olie rond te slingeren en op pompen. 20 tot 30 seconden.
dan ontsteking er op en dan zonder schoke starten. anders schiet hij gelijk hoog in de toeren
dan ontsteking er op en dan zonder schoke starten. anders schiet hij gelijk hoog in de toeren
-
Ik zou de auto gewoon starten, laadt wel de accu even op voor de zekerheid.
M'n racer staat ook wel een half jaar stil en die start dan ook gewoon.
Een grote beurt lijkt me echt wel overdreven.
Dus, schroom niet en draai de sleutel om.
M'n racer staat ook wel een half jaar stil en die start dan ook gewoon.
Een grote beurt lijkt me echt wel overdreven.
Dus, schroom niet en draai de sleutel om.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
helemaal mee eens, starten en scheuren met die bak.Abel schreef:Pff halfjaar!! Gewoon straten en rijden.. misschien ff met onderbroken ontsteking de motor laten ronddraaien om olie rond te slingeren en op pompen. 20 tot 30 seconden.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
idd
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Mijn blokkie had 4 jaar stil gestaan in een schuur .......ff inbouwen( voor de intimie ,pleur daar maar neer
hij viel iets te snel uit de takel
)
en lopen dat gebakkie ....oke wel alles nieuw....
Ik zou hem idd ff starten zonder dat ie start das beter voor de olie pomp en de rest ...

en lopen dat gebakkie ....oke wel alles nieuw....
Ik zou hem idd ff starten zonder dat ie start das beter voor de olie pomp en de rest ...
starten en gas opde plank zo werkt dat 

eerst de hele dag in de zon zetten hè 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat werkt alleen bij een rode
Chris @ Ja dat denk ik ook wel , dat ie 4 jaar stil heeft gestaan , maarja das dan ook wel een bleu sport en dat scheelt,en die heeft het speciale phase 3 motorje.
Chris @ Ja dat denk ik ook wel , dat ie 4 jaar stil heeft gestaan , maarja das dan ook wel een bleu sport en dat scheelt,en die heeft het speciale phase 3 motorje.
Sooo zeg...., ja joh...vertel is wat meer over zo'n PH III motor....jochem de haas schreef:Dat werkt alleen bij een rode

jochem de haas schreef:Dat werkt alleen bij een rode
what the fuck?leg is uit?
kickuh ik wil ook zo'n blokkieSteven schreef:Zijn die niet sneller warm?