Lekke koppakking ????

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
L1

Hallo,

Ik heb een Renault Megane coupe 1.6 op gas.
ik verliies koelvloeistof en er komen zelfs spetters uit de uitlaat.
Als hij koud is loopt hij ook heel slecht zowel op gas als benzine.
Is dit een lekke koppakking? Kanaan buitenzijde van de motor
geen lekkage ontdekken. Kan ik er wel meerijden ?
Kan dit het gevolg zijn van backfire?
Riël
Über-Spammer

Niet rijden, zeer waarschijnlijk je koppakking! Dit zie je niet van buiten.

Laat even een garage kijken en vervangen die hap, meteen even kop laten reviseren en je kan er weer tegenaan!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bart V

Het komt wel vaker voor bij die motoren. In een middagje klust een beetje handige monteur er een nieuw pakkinkje tussen, zit vrij simpel.

Kop reviseren is idd raadzaam.

Succes
PeB

Kijk eens in het resevoir van de koelvloeistof, als daar een beige melkachtige substantie in zit is de kans heel erg groot dat je koppakking eraan is. Deze substantie ontstaat doordat olie zich mengt met het water van de koelvloeistof. De koeling gaat flink achteruit en je moet er op tijd bij zijn en na het vervangen van de koppakking het koelsysteem goed doorspoelen.
Abel
Über-Spammer

Als daar geen witte aanslag in zit moet je onder je olie dop kijken.. Als daar ook niets zit. dan kan het ook nog een lek zijn naar 1 van je cylinders.

Hoedan ook een koprevisie bij een gas auto die al redelijk veel kilometers heeft gereden is altijd raadzaam.

Dus totaal wat er dient te gebeuren

Kop revisie
Koppakking set
Distributie set.

Kost wat maar dan heb je ook wat he (tenzij je distributie 20000km oud is dan gewoon weer gebruiken)
Riël
Über-Spammer

beetej oud he :)
pierre

ik zie geen enkele aanwijzing wat duidt op een lekke koppakking.

ik denk aan een lekke waterslang en een afstelprobleem van de motor, dit dus checken of laten checken.

water uit de uitlaat ? volstrekt normaal, alleen na een snelwegrit van 30 km wordt de uitlaat droog, in de uitlaatgassen zit namelijk van nature veel water en dit condenseert in het uitlaatsysteem en druppelt er achter uit, soms zelfs een straaltje tegelijk.
-PAZ-
Über-Spammer

pierre schreef:ik zie geen enkele aanwijzing wat duidt op een lekke koppakking.

ik denk aan een lekke waterslang en een afstelprobleem van de motor, dit dus checken of laten checken.

water uit de uitlaat ? volstrekt normaal, alleen na een snelwegrit van 30 km wordt de uitlaat droog, in de uitlaatgassen zit namelijk van nature veel water en dit condenseert in het uitlaatsysteem en druppelt er achter uit, soms zelfs een straaltje tegelijk.

en wat als is nou 30km over de provinciale weg rijd ??? :wink: :) :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer

pierre schreef:ik zie geen enkele aanwijzing wat duidt op een lekke koppakking.

Koelvloeistof verwijnt, ontdekt geen lekkage, motor loopt slecht, en heeft aardige kilometers op gas.

Vind ik redelijke criteria om ervanuit te gaan dat de koppakking stuk is :p Kan het alleen nog maar meevallen toch? 8)
-PAZ-
Über-Spammer

aan de klacht zo te horen is er een zeer grote kans dat de koppakking lek is, laat anders bij je garage C.O gehalte meten in je watertankje. als je koppaking lek is komen er uitlaat gassen in je koelsysteem en dit kan je meten met een 4 gas tester
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie