Speakers

Post hier al je vragen over de Clio
kingpin
Contacteer:

Wie weet welke maten van speakers je kunt gebruiken in de Clio V6 zonder te zagen :) ?
alex1971

Bij Pioneer op de site staat een configurator.. speakergaten en dash zijn wellicht hetzelfde.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

13cm,
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus

Ik had achter de stoelen een kist(je) met daarin de sub en een 16 cm compo-setje, in de deuren gewoon een 13 cm compo-setje. (Amp. achterin weggewerkt.)
Kwam goed geluid uit. :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

paste dat nog?

en doe eens een foto als je wilt, ben wel benieuwd
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Maus

Tuurlijk past dat! Dacht jij nou?! :)
Ik weet niet of dat ik er nog foto's van heb, zal van de week nog eens ff kijken.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ja euh tis een v6, volgens mij is dat net niet een bestelauto :p
Maus

Tja, de stoelen konden niet meer in de achterste stand, maar boeie, ik zit toch altijd wat verder naar voren. :)
't Enige nadeel was dat 't volop in 't zicht stond, gelukkig heb ik er nooit problemen mee gehad.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ben je een klein manneke dan?

Ik moest in mijn Clio de stoel altijd op de achterste stand hebben,

Nu ook weer in de Mégane :S
Maus

Klein manneke? Mwah, ik geloof iets van 1.80 ofzo.
Maar ik zit liever wat dichter op 't stuur zodat ik (voor mezelf) het idee heb dat ik lekker kan sturen. En niet dat ik net met 't puntje van m'n vingers bij 't stuur kan.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ben maar 5 cm groter, maar zit in de gtt rechterop en dichter op het stuur dan de Mégane,
Maus

Ik zit ook vrij rechtop, onderuitgezakt kan ik niet rijden, val dan in slaap.
En dicht bij het stuur, zodat ik daar goed bij kan. :)
-PAZ-
Über-Spammer

vind ik ook wel aangenaam zitten, had in mijn vorige auto van die vaste kuipstoelen staan zonder verstelbare rugleuning, dan zit je ook vrij recht op. zaten perfect (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Beetje actieve houding hebben he? (Y)
Maar goed, kingpin's vraag is beantwoord geloof ik. :-)
kingpin
Contacteer:

Nou achterin heb je niet veel ruimte voor een kist, mijn stoelen staan volgens mij zowat tegen de achterboarding, kan niet zeggen dat ik een klein mannetje ben (en dan bedoel ik niet een tonnetje :D ).

Maar goed, ik heb het spul even losgemaakt en volgens mij hebben jullie
het goed, zonder zagen en breken kunnen er ongeveer 13 a 14 cm speakers in.

Nu heb ik even rondgekeken en volgens mij zijn dit wel goede vervangers:

- Infinity Reference 5012 (mijn voorkeur)
http://www.infinitysystems.com/caraudio ... EF&Cat=MEL

- Pioneer TS-E1396
http://www.pioneer.nl/nl/product_detail ... _id=25-131

Ik hoef geen boombox in de auto als het maar een beetje beter klinkt dan de standaard speakers want dat is echt niets.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

In het ICE forum hebben ze daar vast meer kennis over. Ik vind Pioneer's zelf altijd leuk geluid geven voor een leuke prijs.
Maus

Gewoon een kist(je) op maat (laten) maken wat achter de stoelen past (en eventueel meeloopt met de boarding).
Zonder problemen kan je 13 cm speakers kwijt in de deuren en achter de stoelen (in de motorruimte). Geluid wordt wel iets beter als je daar andere speakers in zet. Met een kleine sub heb je dan tevens wat meer bas.
Gabri van der Veen
Über-Spammer

zou dan wel voor een 13cm composet gaan voor in de portieren, hertz heeft daarvoor wel een fijn setje
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Maus

Met wat kleine aanpassingen krijg je er ook 16 cm's in, zou dat ook ff in overweging nemen.
kingpin
Contacteer:

Na verschillende merken beluisterd te hebben zijn ze dit geworden:

Polk Audio MMC525

http://www.polkaudio.com/caraudio/produ ... nd/mmc525/
Maus

Netjes. Ik heb er ooit eens een sub van gehad en die beviel me goed.
kingpin
Contacteer:

Ik had ze nog nooi gehoord, maar echt ik heb ze vergeleken met diverse speakers en vond deze het mooist klinken.
Sprankelend, helder toch warm, alleen de bas niet zo veel (maar wat wil je van een 13 cm speakertje).

Toch een hele verbetering voor een vervangsetje zonder te boren en zagen.
Wil je meer bas dan zul je toch echt met versterkers en een sub moeten gaan werken.

Maar ja ... ik weet zo net nog niet wat lekkerder klinkt:
Een duur setje of mijn V6 :smoke:
Maus

Voor weinig geld (en moeite) heb je al een leuk, klein subje in je V6 hoor.
Enneh, d'r zit een volumeknopje op je radio, dus 't geluid van de motor kan je horen wanneer je wilt. :wink:
Irishfriend

Ik heb een Clio 2 van 2002. Ik heb in het dashboard 2 speakers en in de voordeuren. Achter zitten ook 2 mogelijkheden voor speakers, maar er zit niets in. De auto is van een oude man geweest dus die vond dat niet belangrijk. Is iemand bekend met het feit of dat ik bij deze jaargang Clio daar zo speakers in kan plaatsenzetten, of zou ik eerst nog bedrading moeten trekken? (ik heb het plaatje er nog niet afgehaald)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

even plaatje eraf halen en je weet het meteen :)
Maus

Even plaatje er af trekken? Even paneeltje verwijderen zal je zeker bedoelen? :wink:
Maareh, de Clio wordt toch standaard al geleverd met 4 speakers (voor als achter)? Ik lees nergens in de folders dat je ook kan kiezen voor 2 speakers...
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Je weet dat er naast de achterbank twee speaker roosters zitten en niet alleen naast de hoedenplank (welke altijd leeg zijn volgens mij)?
Maus

Die naast de hoedenplank zijn altijd leeg, dat weet ik, maar zolang als ik Clio-tjes II gehad heb, zaten er in de panelen naast de bank (dus onder het raam) gewoon speakers.
Irishfriend

Maus schreef:Maareh, de Clio wordt toch standaard al geleverd met 4 speakers (voor als achter)? Ik lees nergens in de folders dat je ook kan kiezen voor 2 speakers...
Ik heb bovenin het dashboard 2 kleintjes zitten voor de hoge tonen en in de deuren 2 voor het "gewone geluid" = 4
Ik heb achter geen geluid maar de roosters zitten er al wel.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ja, dat bedoel ik. De vraag was gericht aan Irishfriend.
Ik de panelen naast de bank zou je de draden moeten zien zetten. Ze zijn redelijk eenvoudig los te krijgen. Voorzichtig trekken. :)
Irishfriend

Oké bedankt. Ik zal het eens los halen, en ik begrijp dat ik voorzichtig te werk moet gaan :ja:
Maus

Irishfriend schreef:
Maus schreef:Maareh, de Clio wordt toch standaard al geleverd met 4 speakers (voor als achter)? Ik lees nergens in de folders dat je ook kan kiezen voor 2 speakers...
Ik heb bovenin het dashboard 2 kleintjes zitten voor de hoge tonen en in de deuren 2 voor het "gewone geluid" = 4
Ik heb achter geen geluid maar de roosters zitten er al wel.
Die voorin plus in 't dash tel ik als 1 geheel, dus deur plus dash links en rechts is 2 stuks, achterin zouden normaal gesproken ook nog 2 speakers moeten zitten.

Misschien een domme vraag, maar de fader en balans staan wel goed ingesteld?
Irishfriend

Ja, daar heb ik al mee zitten rommelen. Ik kan het geluid wel helemaal naar voren 'trekken' Doe ik ditzelfde naar achteren toe, dan hoor ik bijna niets meer. Daarom heb ik de conclussie getrokken dat er niets in zit, maar ik zal in het weekend eens gaan kijken. Misschien heeft de vorige eigenaar ze wel opgeblazen. :gun:
Maus

Of zit er ergens een draadbreuk of iets dergelijks....
clioll1.6rxe

elmotheelk (Eric) schreef:Ja, dat bedoel ik. De vraag was gericht aan Irishfriend.
Ik de panelen naast de bank zou je de draden moeten zien zetten. Ze zijn redelijk eenvoudig los te krijgen. Voorzichtig trekken. :)
Hallo, ik ben sinds drie weken in het bezit van een clioll 1.6 uit november '98. Als ik de roosters naast de achterbank losmaak, zie ik geen draden zitten. Ze zitten wel aan het kabelboompje achter de radio (Sony), dus er zouden wel draden moeten lopen ergens. Zijn deze nog verstopt achter het dashboard of moet ik zelf extra draden naar achter trekken? Iemand hier ervaring mee??
Plaats reactie